strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

9. Midzynarodowy Festiwal Sztuki Wizualnej inSPIRACJE „Genesis”, Trafostacja Sztuki, Muzeum Sztuki Wspczesnej, oddzia MN w Szczecinie, Miejska Galeria Sztuki 13 Muz, Szczecin,

Szczeciska Mnemosyne
9. inSPIRACJE w Szczecinie
Georgi Gruew
Jeli ktokolwiek jeszcze wtpi w prawdziwo teorii Mnemosyne Aby Warburga, zakadajcej istnienie wsplnej, europejskiej pamici obrazowej, winien tego lata odwiedzi szczeciskie wystawy, a zwaszcza ekspozycj „Genesis” Ryszarda Waki, rozpoczynajc artystyczn aktywno TRAFO Trafostacji Sztuki. Rodzca si w blach instytucja, ktrej brakowao na Pomorzu Zachodnim, ma szans wypeni luk w prezentacji sztuki wspczesnej, i – mimo pono dalekiego od zasobnoci budetu – sta si miejscem istotnym dla polskiego i nadbatyckiego wiata kultury. Ju pierwsz wystaw udao si bowiem przekona odbiorc, e w TRAFO bd prezentowane prace wysokiej klasy. Sabiej wypady za to inne, plastyczne elementy tegorocznego, dziewitego Festiwalu inSPIRACJE, chocia i tam mona byo odnale warte uwagi obiekty.

Szczecin, otwarcie TRAFO, wystawa Ryszarda Waki „Genesis” (Ryszard Wako, „Poppy Street Hunger Murch of Women”, 1981), fot. Jacek Fijakowski, materiay prasowe Festiwalu inSPIRACJE

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym