strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G J K L O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

„Najlepsze Dyplomy Akademii Sztuk Piknych 2013”, ASP, Gdask, 19.07-11.08.2013

Najlepsi z najlepszych
Gdaska wystawa najlepszych dyplomw ASP 2013
Milena Makowiak
Nagrod rektorw otrzymaa Patrycja Sprada z dzkiego ASP za prac malarsk „Krzeso – siedem okrele przedmiotu”. Artystka, na siedmiu ptnach, zaprezentowaa wasne odczucia wzgldem tytuowego mebla. Niestety, prace te nie s spjne jako cykl. Poza tematyk, ktra jest mao oryginalna oraz wtrna, nie czy ich ani poziom wykonania, ani stylistyka, a dodatkowo bdy techniczne (widoczne zamalowania) potguj to doznanie.
Inaczej odebraam cykl obrazw olejnych pod tytuem „Nowa Cyfrowa Rzeczywisto” Mariusza Wildemana, ktre sprawiaj wraenie niezwykle spjnych wewntrznie. Mona w nich dostrzec fascynacj oraz swoiste uwielbienie dla estetyki lat 80. oraz 90. XX wieku. Wyraziste formy i neonowe barwy wynikaj z nostalgicznego powrotu artysty do czasw dziecistwa oraz oldschoolowej elektroniki, a „warto – jak mwi artysta – pielgnowa dziecice marzenia, poniewa wtedy tak naprawd wiemy, czym chcemy si w yciu zajmowa”.

Mariusz Wildeman, „Step into digital world / Wejcie w cyfrowy wiat”, z cyklu „Nowa Cyfrowa Rzeczywisto”, materiay prasowe ASP w Gdasku

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym