strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G K O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W padziernikowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka omawia wystaw „Dotykajc horyzontu poznania. Pejzae T.P. Potworowskiego” w Muzeum Ziemi Kpiskiej, Karolina Staszak natomiast komentuje prac Katarzyny Kozyry „Szukajc Jezusa”. Zbigniew J. Makowski pisze o mioci do sztuki, a wystawie „Mska rzecz”, odbywajcej si w Muzeum lskim w Katowicach, przyglda si Jdrzej Krystek. W rubryce „Rekomendacje” natomiast Tomasz Bika przedstawia projekt „Rnica” Jacka Hajnosa, dotyczcy problemu bezdomnoci.
W najnowszym „Arteonie” ponadto wystaw „Women of surrealism. Franciska Clausen, Rita Kernn-Larsen, and Elsa Thoresen” w kopenhaskim Kunstforeningen GL STRAND recenzuje Wojciech Delikta, Micha Haake komentuje prezentacj „Anti-static” w Muzeum Narodowym w Poznaniu, a Kajetan Giziski w rubryce „Duchowo w sztuce” przyblia dziea i teori Wassily’ego Kandinsky’ego. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka omawia sylwetk Jana Panieskiego. W padziernikowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Piotr Potworowski, „Dziewczyna siedzca na pasiaku”, 1959, olej na ptnie, 100 x 135 cm, praca ze zbiorw Muzeum Narodowego w Poznaniu, fot. mat. pras. Muzeum Ziemi Kpiskiej im. T. P. Potworowskiego

„Najlepsze Dyplomy Akademii Sztuk Piknych 2013”, ASP, Gdask, 19.07-11.08.2013

Najlepsi z najlepszych
Gdaska wystawa najlepszych dyplomw ASP 2013
Milena Makowiak
Nagrod rektorw otrzymaa Patrycja Sprada z dzkiego ASP za prac malarsk „Krzeso – siedem okrele przedmiotu”. Artystka, na siedmiu ptnach, zaprezentowaa wasne odczucia wzgldem tytuowego mebla. Niestety, prace te nie s spjne jako cykl. Poza tematyk, ktra jest mao oryginalna oraz wtrna, nie czy ich ani poziom wykonania, ani stylistyka, a dodatkowo bdy techniczne (widoczne zamalowania) potguj to doznanie.
Inaczej odebraam cykl obrazw olejnych pod tytuem „Nowa Cyfrowa Rzeczywisto” Mariusza Wildemana, ktre sprawiaj wraenie niezwykle spjnych wewntrznie. Mona w nich dostrzec fascynacj oraz swoiste uwielbienie dla estetyki lat 80. oraz 90. XX wieku. Wyraziste formy i neonowe barwy wynikaj z nostalgicznego powrotu artysty do czasw dziecistwa oraz oldschoolowej elektroniki, a „warto – jak mwi artysta – pielgnowa dziecice marzenia, poniewa wtedy tak naprawd wiemy, czym chcemy si w yciu zajmowa”.

Mariusz Wildeman, „Step into digital world / Wejcie w cyfrowy wiat”, z cyklu „Nowa Cyfrowa Rzeczywisto”, materiay prasowe ASP w Gdasku

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym