strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B D G K L Ł N O P S T W Z KONKURSY
   »

W czerwcowym „Arteonie”: Wojciech Delikta przygląda się założeniom modowej wystawy „Camp: Notes on Fashion” w Metropolitan Museum w Costume Institute, a Aleksandra Kargul omawia wystawę „Art & Porn”, odbywającą się w ARoS Aarhus Kunstmuseum. Ponadto w najnowszym wydaniu sylwetkę Oskara Kokoschki przybliża Karolina Greś z okazji wystawy „Oskar Kokoschka. Expressionist, Migrant, European” w wiedeńskim Leopold Museum. Karolina Staszak z kolei komentuje niedawne skandale wokół pracy Natalii LL i akcji Elżbiety Podleśnej. W najnowszym „Arteonie” także relacja Joanny M. Sosnowskiej z tegorocznego Biennale w Wenecji. W czerwcowym „Arteonie” także: Kamila Leśniak omawia młodą polską współczesną fotografię, natomiast wystawę „«Polska» na eksport” w warszawskiej Zachęcie recenzuje Zofia Jabłonowska-Ratajska. Pokaz „Czarno na białym. 200 lat rysunku w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych” komentuje Kajetan Giziński, a w rubryce „Sztuka młodych” Marcin Krajewski prezentuje malarstwo Natalii Szynal. Agnieszka Salamon-Radecka przedstawia w dziale „Dossier” plastyczną twórczość Jerzego Skolimowskiego. Tomasz Biłka OP z kolei omawia projekt „Anima mea”. W najnowszym „Arteonie” także inne artykuły, aktualia i inne stałe rubryki.

Okładka: Widok wystawy „Camp. Notes on Fashion” w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku (9.05-8.09.2019), fot. BFA.com/Zach Hilty, mat. pras. Metropolitan Museum of Art

„Najlepsze Dyplomy Akademii Sztuk Pięknych 2013”, ASP, Gdańsk, 19.07-11.08.2013

Najlepsi z najlepszych
Gdańska wystawa najlepszych dyplomów ASP 2013
Milena Maćkowiak
Nagrodę rektorów otrzymała Patrycja Sprada z łódzkiego ASP za pracę malarską „Krzesło – siedem określeń przedmiotu”. Artystka, na siedmiu płótnach, zaprezentowała własne odczucia względem tytułowego mebla. Niestety, prace te nie są spójne jako cykl. Poza tematyką, która jest mało oryginalna oraz wtórna, nie łączy ich ani poziom wykonania, ani stylistyka, a dodatkowo błędy techniczne (widoczne zamalowania) potęgują to doznanie.
Inaczej odebrałam cykl obrazów olejnych pod tytułem „Nowa Cyfrowa Rzeczywistość” Mariusza Wildemana, które sprawiają wrażenie niezwykle spójnych wewnętrznie. Można w nich dostrzec fascynację oraz swoiste uwielbienie dla estetyki lat 80. oraz 90. XX wieku. Wyraziste formy i neonowe barwy wynikają z nostalgicznego powrotu artysty do czasów dzieciństwa oraz oldschoolowej elektroniki, a „warto – jak mówi artysta – pielęgnować dziecięce marzenia, ponieważ wtedy tak naprawdę wiemy, czym chcemy się w życiu zajmować”.

Mariusz Wildeman, „Step into digital world / Wejście w cyfrowy świat”, z cyklu „Nowa Cyfrowa Rzeczywistość”, materiały prasowe ASP w Gdańsku

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym