strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W Z
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

Krzysztof M. Bednarski, „Moby Dick”, Galeria aTak, Warszawa, 30.11.2012-3.02.2013

W brzuchu wieloryba
„Moby Dick” Krzysztofa M. Bednarskiego w Galerii a Tak
Zofia Jabonowska-Ratajska
Bednarski jest jak tropiciel, odkrywca, a jednoczenie jak alchemik, ktry znalezione formy bada i przeksztaca w swoim laboratorium. [...] W pogoni za Moby Dickiem artysta zbudowa wiele modeli odzi, zebra kolekcj masek i konstrukcji, wynikajcych z pierwszej znalezionej formy, otwartych, rozwijanych jak ni w labiryncie wdrwki. Labiryncie prowadzcym w gb tajemnicy. Znalaz swoj d czy wieloryba, zajrza do rodka, pokawakowa, by skada z powrotem ju jako kadorazowo wasne odkrycie.
Cay ten rzebiarski zbir, realizowanych od 1987 roku form okrelonych wsplnym mianem „Moby Dick”, zosta zainstalowany w Galerii aTak. Bednarski powtarza i mnoy swoje odkrycia, ale pokazujc je w nowych, nieoczekiwanych kontekstach, wci nadaje im nowe imiona.

Krzysztof M. Bednarski, „MD& (IV)”, 2011, brz, patyna czarna, 48 x 138 x 64 cm, materiay prasowe Galerii aTak

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym