strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

Krzysztof M. Bednarski, „Moby Dick”, Galeria aTak, Warszawa, 30.11.2012-3.02.2013

W brzuchu wieloryba
„Moby Dick” Krzysztofa M. Bednarskiego w Galerii a Tak
Zofia Jabonowska-Ratajska
Bednarski jest jak tropiciel, odkrywca, a jednoczenie jak alchemik, ktry znalezione formy bada i przeksztaca w swoim laboratorium. [...] W pogoni za Moby Dickiem artysta zbudowa wiele modeli odzi, zebra kolekcj masek i konstrukcji, wynikajcych z pierwszej znalezionej formy, otwartych, rozwijanych jak ni w labiryncie wdrwki. Labiryncie prowadzcym w gb tajemnicy. Znalaz swoj d czy wieloryba, zajrza do rodka, pokawakowa, by skada z powrotem ju jako kadorazowo wasne odkrycie.
Cay ten rzebiarski zbir, realizowanych od 1987 roku form okrelonych wsplnym mianem „Moby Dick”, zosta zainstalowany w Galerii aTak. Bednarski powtarza i mnoy swoje odkrycia, ale pokazujc je w nowych, nieoczekiwanych kontekstach, wci nadaje im nowe imiona.

Krzysztof M. Bednarski, „MD& (IV)”, 2011, brz, patyna czarna, 48 x 138 x 64 cm, materiay prasowe Galerii aTak

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym