strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” Wojciech Delikta przyblia twrczo projektantki Rei Kawakubo, ktra zainicjowaa zjawisko... antymody. Fotografiom Irwinga Penna, pokazywanym w nowojorskim Metropolitan Museum, przyglda si Aleksandra Kargul. Weronika Kobyliska-Bunsch z kolei rekomenduje twrczo fotograficzn Joanny Chudy. Karolina Staszak komentuje konkurs „Nowy Obraz / Nowe Spojrzenie” Nagroda Artystyczna UAP, a Andrzej Biernacki przewietla spraw nowej lokalizacji warszawskiego MSN w kontekcie finansw tej instytucji.
W najnowszym „Arteonie”
take: wystaw „Superorganizm. Awangarda i dowiadczenie przyrody” w ms2 w odzi recenzuje Justyna arczyska, prezentacj Emila Nolde w gdaskim Muzeum Narodowym komentuje Agnieszka Salamon-Radecka, a o wiedeskiej wystawie Lawrence’a Alma-Tademy pisze Grayna Krzechowicz.W „Czytaniu sztuki” z kolei Aleksandra Kargul odczytuje obraz „Matka Whistlera” Jamesa McNeilla Whistlera.
W majowym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Rei Kawakubo, „Body meets dress – Dress meets body”, spring/summer 1997, mat. pras. The Metropolitan Museum of Art

Krzysztof M. Bednarski, „Moby Dick”, Galeria aTak, Warszawa, 30.11.2012-3.02.2013

W brzuchu wieloryba
„Moby Dick” Krzysztofa M. Bednarskiego w Galerii a Tak
Zofia Jabonowska-Ratajska
Bednarski jest jak tropiciel, odkrywca, a jednoczenie jak alchemik, ktry znalezione formy bada i przeksztaca w swoim laboratorium. [...] W pogoni za Moby Dickiem artysta zbudowa wiele modeli odzi, zebra kolekcj masek i konstrukcji, wynikajcych z pierwszej znalezionej formy, otwartych, rozwijanych jak ni w labiryncie wdrwki. Labiryncie prowadzcym w gb tajemnicy. Znalaz swoj d czy wieloryba, zajrza do rodka, pokawakowa, by skada z powrotem ju jako kadorazowo wasne odkrycie.
Cay ten rzebiarski zbir, realizowanych od 1987 roku form okrelonych wsplnym mianem „Moby Dick”, zosta zainstalowany w Galerii aTak. Bednarski powtarza i mnoy swoje odkrycia, ale pokazujc je w nowych, nieoczekiwanych kontekstach, wci nadaje im nowe imiona.

Krzysztof M. Bednarski, „MD& (IV)”, 2011, brz, patyna czarna, 48 x 138 x 64 cm, materiay prasowe Galerii aTak

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym