strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J k L N O P S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie” wystaw „Co z t abstrakcj?” w Fundacji Stefana Gierowskiego recenzuje Karolina Staszak, a ekspozycji „Midzy Montmartre’em, a Montparnasse’em” w katowickim Muzeum lskim przyglda si Aleksandra Sikorska. Z kolei now rubryk dotyczc rynku sztuki inauguruje Dorota aglewska, Andrzej Biernacki przypomina twrczo Barbary Jonscher, a Wojciech Delikta – Marisy Merz, pierwszej damy arte povery..
W sierpniowym „Arteonie” take: Dorota aglewska w „Czytaniu sztuki” przyglda si odwrociu jednego z obrazw Wadysawa lewiskiego, wspczesny interior design lokali gastronomicznych omawia Aleksandra Kargul, a twrczo Jan Ankiersztajna rekomenduje Aleksandra Sikorska. Wystaw „Dama w lustrze. Strategie artystyczne kobiet w latach 70. XX w.” w poznaskiej Galerii Piekary komentuje Krystyna Raska-Gorgolewska.
W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tamara Berdowska, „Wir”, 2017, olej, ptno, 150 x 130 cm, materiay prasowe Fundacji Stefana Gierowskiego

\"Coming out - najlepsze dyplomy ASP\", Siedziba Orkiestry Sinfonia Varsovia, Warszawa, 23.11-3.12.2012

Quo vadis, ASP?
Najlepsze dyplomy warszawskiej ASP 2012
Milena Makowiak, Agata Ruszkowska
Obszern sal wypeniy liczne wielkoformatowe obrazy autorstwa Martina Imricha, ktre nawizuj do tradycji akademickiej. Po latach dominujcej w malarstwie abstrakcji realistyczne przedstawienia na pewno znalazy swoich zwolennikw, ale nie wszyscy wspczeni odbiorcy s gotowi na tak radykalne zerwanie z modernizmem. Przede wszystkim przeraa emanujcy z pcien patos, monumentalno i pompatyczno (co jest najlepiej widoczne w „Mczennicach”), czy te wpisane w sztucznie wykreowane scenerie nagie ciaa ludzkie, ktre maj nawizywa do idealistycznych klasycznych wzorcw. Podobn stylistyk, a zwaszcza nastrj, dostrzegamy w dzieach z czasw, gdy sztuka nazistowska wicia najwiksze triumfy, czego najlepszym przykadem moe by twrczo Adolfa Zieglera. Dla nas wybrana przez Imricha forma jest zbyt paradna, ale po reakcjach duej czci widzw mona wnioskowa, e obecna jest dzi tsknota za ide powrotu do tradycji i porzdnym warsztatem artystycznym.

Martin Imrich, Pracownia Malarstwa, „Superhrdina”, dziki uprzejmoci artysty i ASP w Warszawie

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym