strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

O ksice Sebastiana Frckiewicza „Wyjcie z getta. O kulturze komiksowej w Polsce”
Georgi Gruew
„Nawet wielka sesja zdjciowa dla Libery z kilkudziesicioma artystami i rozwalonym helikopterem to nic w porwnaniu z dziesicioma stronami komiksu” – sowa Agaty Nowickiej (Endo) dobrze podsumowuj problemy wspczesnych polskich twrcw komiksw. Dlatego te Sebastian Frckiewicz, autor licznych artykuw i recenzji tych prac, odda gos nie tylko samym artystom, takim jak Bartosz Minkiewicz („Wilq”), Maciej Sieczyk („Hydriola”) i Micha ledziski („Osiedle Swoboda”), ale rwnie tym, dziki ktrym komiksowy fandom moe si rozwija i powoli – jak twierdzi dziennikarz – „wychodzi z getta”. Frckiewicz zarysowa na wstpie dzieje polskiego komiksu po 1989 roku, wyjaniajc przyczyny i skutki funkcjonowania prac na styku literatury, sztuki i kultury masowej. Formua wywiadu uzupenionego o fragmenty dzie daje wgld w to, jak niektrzy uznani twrcy postrzegaj z perspektywy czasu swoje albumy i jakie widz drogi rozwoju gatunku.

Sebastian Frckiewicz, „Wyjcie z getta. Rozmowy o kulturze komiksowej w Polsce”, Stowarzyszenie 40 000 Malarzy, Warszawa 2012, s. 430

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym