strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

Midzynarodowy Festiwal Sztuk Wizualnych Alternativa: „Materialno”, Hala 90 B; „Wyspa. Teraz jest teraz”, Instytut Sztuki Wyspa, Gdask, 25.05-30.09.2012

Inne oblicze stoczni
Midzynarodowy festiwal sztuk wizualnych Alternativa w Gdasku
Marta Wrblewska
Odbywajce si na terenach postoczniowych gdaskie Alternativa to przede wszystkim nierozerwalna symbioza sztuki z miejscem jej prezentacji, a co za tym idzie – prba zmierzenia si z nietypow, silnie zideologizowan i obarczon adunkiem historycznym, politycznym i emocjonalnym przestrzeni, podjcia dialogu z miejscem, ktre samo w sobie jest historycznym palimpsestem, wniknicia w jego zoon symbolik i wielowtkowo. Alternativa to przede wszystkim dwie gwne wystawy, odbywajce si w dwch wyjtkowych przestrzeniach: Instytucie Sztuki Wyspa i Hali 90 B. Pierwsza z nich „Wyspa. Teraz jest teraz”, bdca wsplnym projektem kuratorskim Ewy Magorzaty Tatar, Dominika Kuryka i Anny Ptak, to suszny hod dla ostatnich trzech dekad dziaalnoci kolektywu artystw i kuratorw zwizanych z galeri Wyspa, pierwotnie funkcjonujc na terenach zdegradowanej od czasw wojny Wyspy Spichrzw, a dziaajcych do dzi czy to nadal w strukturach obecnego Instytutu Sztuki Wyspa, czy te w innych formacjach i instytucjach.

Jolan van der Wiel, „Jednostka produkcyjna – stoek grawitacyjny”, 2012, materiay prasowe Instytutu Sztuki Wyspa

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym