strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B C D G K L Ł O P S T W KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” okresy błękitny i różowy w twórczości Picassa, będące tematem wystawy odbywającej się w Fondation Beyeler, omawia Karolina Greś. Karolina Staszak przygląda się fotografiom laureatki Nagrody „Arteonu” za rok 2018, Laury Makabresku. Z okazji wystawy „Lee Krasner: Living Colour” w londyńskiej Barbican Art Gallery sylwetkę artystki przybliża Wojciech Delikta. O współczesnej architekturze sakralnej z Jakubem Turbasą, autorem książki „Ukryte piękno. Architektura współczesnych kościołów”, rozmawia Ewa Kiedio.

W najnowszym „Arteonie” również: Zofia Jabłonowska-Ratajska pisze o pokazie Katarzyny Józefowicz w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, wystawę „Malarz. Mentor. Mag. Otto Mueller a środowisko artystyczne Wrocławia” w Muzeum Narodowym we Wrocławiu recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka, a rzeźby Pawła Jacha rekomenduje Tomasz Biłka OP. Zbigniew Jan Mańkowski omawia publikację „Prawie nic. Józef Czapski. Biografia malarza” autorstwa amerykańskiego malarza Erica Karpelesa. W rubryce „Zaprojektowane” Julia Błaszczyńska opowiada o poznańskim powojennym meblarstwie. Łukasz Murzyn natomiast podsumowuje prace nad projektem „Dogmat! W co wierzą artyści?”, w którym wzięli udział m.in. Iwona Demko, Cecylia Malik i Łukasz Surowiec.

W majowym „Arteonie” także aktualia i inne stałe rubryki.

„Out of Sth vol. 3”: „Les Fleurs du Mal (kwiaty zła)”, Galeria Awangarda BWA Wrocław; „Free ride art space”, Galeria Awangarda BWA Wrocław,

Sztuka na ulicy i rowery
„Out of something 3” we Wrocławiu
Mat Maria Bieczyński
„Out of something” to tytuł wrocławskiego festiwalu sztuki w przestrzeni publicznej, który w tym roku odbywa się po raz trzeci. Jego poprzednie edycje (2008 i 2010) zyskały bardzo pozytywne recenzje i były wielokrotnie nagradzane. Pierwsza z nich koncentrowała się na światowym urban art, druga zaś prezentowała artystów ingerujących w przestrzeń miejską przy zastosowaniu różnorodnych technik artystycznych, choć przeważały murale. Tematem trzeciej odsłony są szeroko pojęte „zagadnienia miasta w jego społecznym i politycznym wymiarze”. Działania artystów podejmowane w ramach festiwalu doskonale wpisują się w szerszy kontekst akcji artystycznych z powojennej historii stolicy Dolnego Śląska (m.in. działalność „demaskatorsko-interwencyjnego teatru Kalambur” od 1957 roku i Pomarańczowej Alternatywy w drugiej połowie lat 80.). W ramach festiwalu odbywają się trzy wystawy: „Les Fleurs du Mal (kwiaty zła) – nowa sztuka z Londynu”, wystawa rowerowa „Free ride art space” oraz „Strefa miejska”, czyli liczne akcje w przestrzeni publicznej.

Kevin Cyr, „Camper bike”, fot. materiały prasowe BWA Wrocław

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym