strona gwna > patronaty

W lutowym „Arteonie” wystaw „Wielka Wojna”, odbywajc si w Muzeum Sztuki w odzi, recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. Jerzy Fober z kolei prezentuje sylwetk i rzebiarsk twrczo Stanisawa Kulona. Prezentacj „Trzy pocztki – 1918, 1945, 1989” we wrocawskim Muzeum Architektury omawia Karolina Majkowska. W stulecie Bauhausu seri przybliajc szko Waltera Gropiusa i fenomen tego ruchu inauguruje Wojciech Delikta. Aleksandra Sikorska komentuje premier filmu dokumentalnego „Walka: ycie i zaginiona twrczo Stanisawa Szukalskiego”.
Ponadto w najnowszym „Arteonie” w rubryce „Zaprojektowane” rodowisko wrocawskich artystw sztuk uytkowych omawia Julia Baszczyska. W „Archiwum” o wystawie „Advancing American Art” z 1947 roku pisze Diana Stelowska. Z kolei w dziale „Sztuka modych” Marcin Krajewski przedstawia graficzk Ewelin Koakowsk, a Aleksandra Kargul – Magdalen Obsadn. W lutowym „Arteonie” take inne recenzje i artykuy oraz aktualia i stae rubryki.

Okadka: Stanisaw Ignacy Witkiewicz, „Walka (Rbanie lasu)”, 1921-1922, farby olejne, ptno, Muzeum Sztuki w odzi

 

„Czwarty stan skupienia wody: od mikro do makro”, „Czowiek w wielkim miecie”, CSW Znaki Czasu, Toru, 2.03-29.04.2012

Stan wd
Wystawa „Czwart stan skupienia wody: od mikro do makro” w CSW Znaki Czasu w Toruniu
Alek Hudzik
Czym jest czwarty stan skupienia i jaka dyskusja skupia si wok wody? Wod, wedug bada Geralda Pollacka, mona dzieli nie tylko na trzy dotd znane stany wystpowania: stay, cieky i gazowy. Pono midzy staym a ciekym wystpuje rodzaj przejciowej sublimacji wody – plazma. Ta, jak twierdz naukowcy, ma da nam nowe i jake potrzebne w czasach energetycznego kryzysu rda energii. Plazma jako stan skupienia wody nie jest jedyn osi, wok ktrej ogniskuje si wystawa. Czwarty stan skupienia trzeba by przemianowa na czwarte stany skupienia wody w szeroko pojtych aspektach ludzkiej aktywnoci. Zaciemnione sale toruskiego CSW skrywaj przede wszystkim prace wideo. By moe jest to pewien deficyt rodkw formalnych, ktre ka artystom mwi o wodzie tylko za pomoc kropel i strumieni spywajcych z ekranu. T formaln monogami wody i wideo rekompensuje wanie rnorodno ideologii, w jakie uwikana jest yciodajna ciecz.

Jiang Zhi (Chiny), „0,7 % soli”, materiay prasowe CSW Znaki Czasu w Toruniu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym