strona gwna > patronaty

W majowym „Arteonie” Wojciech Delikta przyblia twrczo projektantki Rei Kawakubo, ktra zainicjowaa zjawisko... antymody. Fotografiom Irwinga Penna, pokazywanym w nowojorskim Metropolitan Museum, przyglda si Aleksandra Kargul. Weronika Kobyliska-Bunsch z kolei rekomenduje twrczo fotograficzn Joanny Chudy. Karolina Staszak komentuje konkurs „Nowy Obraz / Nowe Spojrzenie” Nagroda Artystyczna UAP, a Andrzej Biernacki przewietla spraw nowej lokalizacji warszawskiego MSN w kontekcie finansw tej instytucji.
W najnowszym „Arteonie”
take: wystaw „Superorganizm. Awangarda i dowiadczenie przyrody” w ms2 w odzi recenzuje Justyna arczyska, prezentacj Emila Nolde w gdaskim Muzeum Narodowym komentuje Agnieszka Salamon-Radecka, a o wiedeskiej wystawie Lawrence’a Alma-Tademy pisze Grayna Krzechowicz.W „Czytaniu sztuki” z kolei Aleksandra Kargul odczytuje obraz „Matka Whistlera” Jamesa McNeilla Whistlera.
W majowym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Rei Kawakubo, „Body meets dress – Dress meets body”, spring/summer 1997, mat. pras. The Metropolitan Museum of Art

„Czwarty stan skupienia wody: od mikro do makro”, „Czowiek w wielkim miecie”, CSW Znaki Czasu, Toru, 2.03-29.04.2012

Stan wd
Wystawa „Czwart stan skupienia wody: od mikro do makro” w CSW Znaki Czasu w Toruniu
Alek Hudzik
Czym jest czwarty stan skupienia i jaka dyskusja skupia si wok wody? Wod, wedug bada Geralda Pollacka, mona dzieli nie tylko na trzy dotd znane stany wystpowania: stay, cieky i gazowy. Pono midzy staym a ciekym wystpuje rodzaj przejciowej sublimacji wody – plazma. Ta, jak twierdz naukowcy, ma da nam nowe i jake potrzebne w czasach energetycznego kryzysu rda energii. Plazma jako stan skupienia wody nie jest jedyn osi, wok ktrej ogniskuje si wystawa. Czwarty stan skupienia trzeba by przemianowa na czwarte stany skupienia wody w szeroko pojtych aspektach ludzkiej aktywnoci. Zaciemnione sale toruskiego CSW skrywaj przede wszystkim prace wideo. By moe jest to pewien deficyt rodkw formalnych, ktre ka artystom mwi o wodzie tylko za pomoc kropel i strumieni spywajcych z ekranu. T formaln monogami wody i wideo rekompensuje wanie rnorodno ideologii, w jakie uwikana jest yciodajna ciecz.

Jiang Zhi (Chiny), „0,7 % soli”, materiay prasowe CSW Znaki Czasu w Toruniu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym