strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

„Czwarty stan skupienia wody: od mikro do makro”, „Czowiek w wielkim miecie”, CSW Znaki Czasu, Toru, 2.03-29.04.2012

Stan wd
Wystawa „Czwart stan skupienia wody: od mikro do makro” w CSW Znaki Czasu w Toruniu
Alek Hudzik
Czym jest czwarty stan skupienia i jaka dyskusja skupia si wok wody? Wod, wedug bada Geralda Pollacka, mona dzieli nie tylko na trzy dotd znane stany wystpowania: stay, cieky i gazowy. Pono midzy staym a ciekym wystpuje rodzaj przejciowej sublimacji wody – plazma. Ta, jak twierdz naukowcy, ma da nam nowe i jake potrzebne w czasach energetycznego kryzysu rda energii. Plazma jako stan skupienia wody nie jest jedyn osi, wok ktrej ogniskuje si wystawa. Czwarty stan skupienia trzeba by przemianowa na czwarte stany skupienia wody w szeroko pojtych aspektach ludzkiej aktywnoci. Zaciemnione sale toruskiego CSW skrywaj przede wszystkim prace wideo. By moe jest to pewien deficyt rodkw formalnych, ktre ka artystom mwi o wodzie tylko za pomoc kropel i strumieni spywajcych z ekranu. T formaln monogami wody i wideo rekompensuje wanie rnorodno ideologii, w jakie uwikana jest yciodajna ciecz.

Jiang Zhi (Chiny), „0,7 % soli”, materiay prasowe CSW Znaki Czasu w Toruniu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym