strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B C D G K L Ł O P S T W KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” okresy błękitny i różowy w twórczości Picassa, będące tematem wystawy odbywającej się w Fondation Beyeler, omawia Karolina Greś. Karolina Staszak przygląda się fotografiom laureatki Nagrody „Arteonu” za rok 2018, Laury Makabresku. Z okazji wystawy „Lee Krasner: Living Colour” w londyńskiej Barbican Art Gallery sylwetkę artystki przybliża Wojciech Delikta. O współczesnej architekturze sakralnej z Jakubem Turbasą, autorem książki „Ukryte piękno. Architektura współczesnych kościołów”, rozmawia Ewa Kiedio.

W najnowszym „Arteonie” również: Zofia Jabłonowska-Ratajska pisze o pokazie Katarzyny Józefowicz w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, wystawę „Malarz. Mentor. Mag. Otto Mueller a środowisko artystyczne Wrocławia” w Muzeum Narodowym we Wrocławiu recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka, a rzeźby Pawła Jacha rekomenduje Tomasz Biłka OP. Zbigniew Jan Mańkowski omawia publikację „Prawie nic. Józef Czapski. Biografia malarza” autorstwa amerykańskiego malarza Erica Karpelesa. W rubryce „Zaprojektowane” Julia Błaszczyńska opowiada o poznańskim powojennym meblarstwie. Łukasz Murzyn natomiast podsumowuje prace nad projektem „Dogmat! W co wierzą artyści?”, w którym wzięli udział m.in. Iwona Demko, Cecylia Malik i Łukasz Surowiec.

W majowym „Arteonie” także aktualia i inne stałe rubryki.

Rafał Milach, „W samochodzie z R”, Czytelnia Sztuki, Gliwice, 3.02-1.04.2012

W Islandii z R
Rafał Milach w gliwickiej Czytelni Sztuki
Zuzanna Sokołowska
„W samochodzie z R” stanowi cykl doskonałych realizacji utrzymanych w klimacie dokumentalnego fotoreportażu. Nie jest to na pewno tradycyjny zapis wycieczki typu all inclusive, z pocztówkowymi fotografiami przyrody i zabytków Islandii, raczej czujne spojrzenie wrażliwego artysty, rejestrującego najbardziej światłoczułe fragmenty islandzkiej rzeczywistości – zimnej, tajemniczej, zniekształconej przez wciąż obecne widmo kryzysu. Ekspozycja składa się z dwóch równoległych narracji, które doskonale się uzupełniają. Z jednej strony Milach komentuje poprzez swój aparat otaczający pejzaż, z drugiej – Breiđfjörđ opisuje każdy ruch artysty, okraszając swoje uwagi ironicznym komentarzem zmęczonego nadmiarem pytań i kilometrów przewodnika.

Rafał Milach, z cyklu „W samochodzie z R”, materiały prasowe Czytelni Sztuki w Gliwicach

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym