strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G J K N O P S T U W Z KONKURSY
   »

W grudniowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka recenzuje warszawskie wystawy niepodlegociowe: „Znaki wolnoci. O trwaniu polskiej tosamoci narodowej” w Zamku Krlewskim, „Krzyczc: Polska! Niepodlega 1918” w Muzeum Narodowym oraz „Niepodlege. Kobiety a dyskurs narodowy” w MSN. Wojciech Delikta pisze o berliskiej prezentacji dzie koreaskiej artystki Lee Bul w Gropius Bau, a Jdrzej Krystek przyblia histori realizacji i ide pomnika Wdzicznoci, wzniesionego przez poznaniakw jako wotum za odzyskanie przez Polsk niepodlegoci, zniszczonego zaraz po wybuchu II wojny wiatowej. Kajetan Giziski z kolei omawia 10. Triennale Grafiki Polskiej w Katowicach, a bydgosk wystaw „Wielo w jednoci. Offset, serigrafia, techniki cyfrowe i dziaania intermedialne w grafice polskiej” recenzuje Karolina Gre.
W najnowszym "Arteonie" take: Diana Stelowska omawia obecno odrodzonej Polski na tzw. wystawach wiatowych, odbywajcych si w dwudziestoleciu midzywojennym, a Sebastian Kochaniec przypomina koncepcj estetyki lwowianina Stanisawa Machniewicza. Ponadto w ramach rubryki „Duchowo w sztuce” Tomasz Bika usiuje zdefiniowa rnic pomidzy ikon a idolem. Micha Haake natomiast przyglda si motywom boonarodzeniowym w Katedrze Pnocnej w Pekinie. W grudniowym „Arteonie” ponadto aktualia i inne stae rubryki.


Okadka: Jacek Malczewski, „Hamlet polski”, 1903, olej, ptno, 100 x 148 cm, fot. Piotr Ligier, © Muzeum Narodowe w Warszawie

Rafa Milach, „W samochodzie z R”, Czytelnia Sztuki, Gliwice, 3.02-1.04.2012

W Islandii z R
Rafa Milach w gliwickiej Czytelni Sztuki
Zuzanna Sokoowska
„W samochodzie z R” stanowi cykl doskonaych realizacji utrzymanych w klimacie dokumentalnego fotoreportau. Nie jest to na pewno tradycyjny zapis wycieczki typu all inclusive, z pocztwkowymi fotografiami przyrody i zabytkw Islandii, raczej czujne spojrzenie wraliwego artysty, rejestrujcego najbardziej wiatoczue fragmenty islandzkiej rzeczywistoci – zimnej, tajemniczej, znieksztaconej przez wci obecne widmo kryzysu. Ekspozycja skada si z dwch rwnolegych narracji, ktre doskonale si uzupeniaj. Z jednej strony Milach komentuje poprzez swj aparat otaczajcy pejza, z drugiej – Breifjr opisuje kady ruch artysty, okraszajc swoje uwagi ironicznym komentarzem zmczonego nadmiarem pyta i kilometrw przewodnika.

Rafa Milach, z cyklu „W samochodzie z R”, materiay prasowe Czytelni Sztuki w Gliwicach

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym