strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W Z
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

Rafa Milach, „W samochodzie z R”, Czytelnia Sztuki, Gliwice, 3.02-1.04.2012

W Islandii z R
Rafa Milach w gliwickiej Czytelni Sztuki
Zuzanna Sokoowska
„W samochodzie z R” stanowi cykl doskonaych realizacji utrzymanych w klimacie dokumentalnego fotoreportau. Nie jest to na pewno tradycyjny zapis wycieczki typu all inclusive, z pocztwkowymi fotografiami przyrody i zabytkw Islandii, raczej czujne spojrzenie wraliwego artysty, rejestrujcego najbardziej wiatoczue fragmenty islandzkiej rzeczywistoci – zimnej, tajemniczej, znieksztaconej przez wci obecne widmo kryzysu. Ekspozycja skada si z dwch rwnolegych narracji, ktre doskonale si uzupeniaj. Z jednej strony Milach komentuje poprzez swj aparat otaczajcy pejza, z drugiej – Breifjr opisuje kady ruch artysty, okraszajc swoje uwagi ironicznym komentarzem zmczonego nadmiarem pyta i kilometrw przewodnika.

Rafa Milach, z cyklu „W samochodzie z R”, materiay prasowe Czytelni Sztuki w Gliwicach

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym