strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W padziernikowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka omawia wystaw „Dotykajc horyzontu poznania. Pejzae T.P. Potworowskiego” w Muzeum Ziemi Kpiskiej, Karolina Staszak natomiast komentuje prac Katarzyny Kozyry „Szukajc Jezusa”. Zbigniew J. Makowski pisze o mioci do sztuki, a wystawie „Mska rzecz”, odbywajcej si w Muzeum lskim w Katowicach, przyglda si Jdrzej Krystek. W rubryce „Rekomendacje” natomiast Tomasz Bika przedstawia projekt „Rnica” Jacka Hajnosa, dotyczcy problemu bezdomnoci.
W najnowszym „Arteonie” ponadto wystaw „Women of surrealism. Franciska Clausen, Rita Kernn-Larsen, and Elsa Thoresen” w kopenhaskim Kunstforeningen GL STRAND recenzuje Wojciech Delikta, Micha Haake komentuje prezentacj „Anti-static” w Muzeum Narodowym w Poznaniu, a Kajetan Giziski w rubryce „Duchowo w sztuce” przyblia dziea i teori Wassily’ego Kandinsky’ego. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka omawia sylwetk Jana Panieskiego. W padziernikowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Piotr Potworowski, „Dziewczyna siedzca na pasiaku”, 1959, olej na ptnie, 100 x 135 cm, praca ze zbiorw Muzeum Narodowego w Poznaniu, fot. mat. pras. Muzeum Ziemi Kpiskiej im. T. P. Potworowskiego

Labirynt 2005 \"Poza kamer\", Kodzki Orodek Kultury, Kodzko, 14. do 16.10.2005 r.

Tadeusz Sawa-Borysawski
Sidmy Labirynt...
Ubiegoroczny Labirynt, a cile 12 tworzcych go imprez, w tym wikszo zwizana z fotografi, pozosta w pamici autorw i odwiedzajcych jako bardzo bogata konfrontacja postaw artystycznych: od demonstracji pierwotnych technik zdjciowych, fotografii bez uycia kamery (haso wywoawcze imprezy brzmiao „Poza kamer”), do eksperymentw z pogranicza filmu, przenikania si fotografii i grafiki komputerowej. Wystaw niosc festiwal, kluczem do rozumienia jego oglnej koncepcji oraz standardem wyznaczajcym poziom staa si zbiorowa prezentacja wielu autorw, opatrzona symbolicznym neologizmem „Manrejoholomania”. Zestawiono na niej artystw i efekty ich postaw twrczych, nieraz bardzo odlegych, tworzc wyjtkowo ciekaw przestrze do porwna, analiz i obserwacji.

Tomasz Nataski, „Jak si cienie na cianie ukadaj... (w pokoju stoowym)”, cieniografie, 2005 r.

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym