strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G J K L O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

Labirynt 2005 \"Poza kamer\", Kodzki Orodek Kultury, Kodzko, 14. do 16.10.2005 r.

Tadeusz Sawa-Borysawski
Sidmy Labirynt...
Ubiegoroczny Labirynt, a cile 12 tworzcych go imprez, w tym wikszo zwizana z fotografi, pozosta w pamici autorw i odwiedzajcych jako bardzo bogata konfrontacja postaw artystycznych: od demonstracji pierwotnych technik zdjciowych, fotografii bez uycia kamery (haso wywoawcze imprezy brzmiao „Poza kamer”), do eksperymentw z pogranicza filmu, przenikania si fotografii i grafiki komputerowej. Wystaw niosc festiwal, kluczem do rozumienia jego oglnej koncepcji oraz standardem wyznaczajcym poziom staa si zbiorowa prezentacja wielu autorw, opatrzona symbolicznym neologizmem „Manrejoholomania”. Zestawiono na niej artystw i efekty ich postaw twrczych, nieraz bardzo odlegych, tworzc wyjtkowo ciekaw przestrze do porwna, analiz i obserwacji.

Tomasz Nataski, „Jak si cienie na cianie ukadaj... (w pokoju stoowym)”, cieniografie, 2005 r.

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym