strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B D G K L Ł N O P S T W Z KONKURSY
   »

W czerwcowym „Arteonie”: Wojciech Delikta przygląda się założeniom modowej wystawy „Camp: Notes on Fashion” w Metropolitan Museum w Costume Institute, a Aleksandra Kargul omawia wystawę „Art & Porn”, odbywającą się w ARoS Aarhus Kunstmuseum. Ponadto w najnowszym wydaniu sylwetkę Oskara Kokoschki przybliża Karolina Greś z okazji wystawy „Oskar Kokoschka. Expressionist, Migrant, European” w wiedeńskim Leopold Museum. Karolina Staszak z kolei komentuje niedawne skandale wokół pracy Natalii LL i akcji Elżbiety Podleśnej. W najnowszym „Arteonie” także relacja Joanny M. Sosnowskiej z tegorocznego Biennale w Wenecji. W czerwcowym „Arteonie” także: Kamila Leśniak omawia młodą polską współczesną fotografię, natomiast wystawę „«Polska» na eksport” w warszawskiej Zachęcie recenzuje Zofia Jabłonowska-Ratajska. Pokaz „Czarno na białym. 200 lat rysunku w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych” komentuje Kajetan Giziński, a w rubryce „Sztuka młodych” Marcin Krajewski prezentuje malarstwo Natalii Szynal. Agnieszka Salamon-Radecka przedstawia w dziale „Dossier” plastyczną twórczość Jerzego Skolimowskiego. Tomasz Biłka OP z kolei omawia projekt „Anima mea”. W najnowszym „Arteonie” także inne artykuły, aktualia i inne stałe rubryki.

Okładka: Widok wystawy „Camp. Notes on Fashion” w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku (9.05-8.09.2019), fot. BFA.com/Zach Hilty, mat. pras. Metropolitan Museum of Art

Wojciech Fangor, Galeria Starego Browaru, Poznań, 26.11. do 31.12.2005 r.

Anna Borzeskowska
Czarno-białe i w kolorze
Przez pięć jesienno-zimowych tygodni poznaniacy mogli oglądać w Galerii Starego Browaru wystawę prac Wojciecha Fangora. Mogli i – mam nadzieję – oglądali, bo warto było, zwłaszcza że artysta stworzył instalację przeznaczoną do prezentacji wyłącznie w jednej z sal Starego Browaru. Malarz wcześniej odwiedził Poznań i Browar, co mocno wpłynęło na kształt prezentacji. Trudno jest pisać o tej ekspozycji, gdyż jej istotą był indywidualny odbiór przez widza. Nowe prace Fangora zmuszają do osobistego kontaktu. „Współpraca” z przestrzenią, i to w dwóch wymiarach – innym w kontekście obrazów, a innym w odniesieniu do konstrukcji z luster – jest nastawiona na czynny udział widza w ekspozycji. Poznańska wystawa pokazała, że Wojciech Fangor wytrwale podąża w kierunku wykształconym przez lata pracy. Inspirują go wciąż te same problemy, wciąż z tym samym się zmaga. Dzięki temu możemy mu od wielu lat towarzyszyć w poszukiwaniach i dowiadywać się więcej o możliwościach sztuki.

Wojciech Fangor, „Lacoste I”, technika własna, 2005 r.

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym