strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z
   »

W lipcowym „Arteonie”: Andrzej Biernacki recenzuje londysk wystaw „All Too Human: Bacon, Freud and the Century of Painting Life” w Tate Britain, a Tomasz Bika OP w rubryce „Czytanie sztuki” odczytuje akt „David i Eli” Luciana Freuda. Z kolei twrczo Keitha Sonniera, prezentowan w Parrish Art Museum, przyblia Wojciech Delikta. Dziaalno grupy Gyne Punk w kontekcie projektu w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena komentuje natomiast Karolina Staszak.
W najnowszym „Arteonie” ponadto
: prezentacj „300 lat wiedeskiej manufaktury porcelanowej” w Muzeum Sztuki Stosowanej MAK w Wiedniu omawia Grayna Krzechowicz, a wystaw „John Singer Sargent and Chicago’s Gilded Age” w Art Institute Chicago komentuje Aleksandra Kargul. Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Krzysztofa Nowickiego. Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, dlaczego w Polsce nie rozwin si art banking, a Agnieszka Salamon-Radecka kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc tym razem sylwetk Augusta Zamoyskiego. W lipcowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 
Okadka: Widok wystawy „All Too Human” w Tate Britain; Lucian Freud, “David and Eli”, 2003-2004, oil on canvas, 1626 x 1740 mm (private collection), fot. © Tate photography, Joe Humphrys

Wojciech Fangor, Galeria Starego Browaru, Pozna, 26.11. do 31.12.2005 r.

Anna Borzeskowska
Czarno-biae i w kolorze
Przez pi jesienno-zimowych tygodni poznaniacy mogli oglda w Galerii Starego Browaru wystaw prac Wojciecha Fangora. Mogli i – mam nadziej – ogldali, bo warto byo, zwaszcza e artysta stworzy instalacj przeznaczon do prezentacji wycznie w jednej z sal Starego Browaru. Malarz wczeniej odwiedzi Pozna i Browar, co mocno wpyno na ksztat prezentacji. Trudno jest pisa o tej ekspozycji, gdy jej istot by indywidualny odbir przez widza. Nowe prace Fangora zmuszaj do osobistego kontaktu. „Wsppraca” z przestrzeni, i to w dwch wymiarach – innym w kontekcie obrazw, a innym w odniesieniu do konstrukcji z luster – jest nastawiona na czynny udzia widza w ekspozycji. Poznaska wystawa pokazaa, e Wojciech Fangor wytrwale poda w kierunku wyksztaconym przez lata pracy. Inspiruj go wci te same problemy, wci z tym samym si zmaga. Dziki temu moemy mu od wielu lat towarzyszy w poszukiwaniach i dowiadywa si wicej o moliwociach sztuki.

Wojciech Fangor, „Lacoste I”, technika wasna, 2005 r.

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym