strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z
   »

W lipcowym „Arteonie”: Andrzej Biernacki recenzuje londysk wystaw „All Too Human: Bacon, Freud and the Century of Painting Life” w Tate Britain, a Tomasz Bika OP w rubryce „Czytanie sztuki” odczytuje akt „David i Eli” Luciana Freuda. Z kolei twrczo Keitha Sonniera, prezentowan w Parrish Art Museum, przyblia Wojciech Delikta. Dziaalno grupy Gyne Punk w kontekcie projektu w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena komentuje natomiast Karolina Staszak.
W najnowszym „Arteonie” ponadto
: prezentacj „300 lat wiedeskiej manufaktury porcelanowej” w Muzeum Sztuki Stosowanej MAK w Wiedniu omawia Grayna Krzechowicz, a wystaw „John Singer Sargent and Chicago’s Gilded Age” w Art Institute Chicago komentuje Aleksandra Kargul. Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Krzysztofa Nowickiego. Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, dlaczego w Polsce nie rozwin si art banking, a Agnieszka Salamon-Radecka kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc tym razem sylwetk Augusta Zamoyskiego. W lipcowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 
Okadka: Widok wystawy „All Too Human” w Tate Britain; Lucian Freud, “David and Eli”, 2003-2004, oil on canvas, 1626 x 1740 mm (private collection), fot. © Tate photography, Joe Humphrys

Gilbert i George, „Jack Freak Pictures”, CSW ania, Gdask, 10.11.2011-5.02.2012

Kalejdoskop imperium
Gilbert i George w gdaskiej ani
Eliza Bernatowicz
"
Jack Freak Pictures” – cykl wielkoformatowych fotografii – Gilberta i George’a zaj dwie sale gdaskiej ani. W pierwszej z nich, znajdujcej si na pierwszym pitrze, mamy do czynienia z przedsmakiem opus magnum. Pokazano tam kilkanacie prac z wielkiego cyklu. Wisz one grzecznie na biaych cianach jedna obok drugiej. W pierwszej chwili budzi to zawd, lecz zamys preludium wyjania si z chwil wejcia na drugie pitro. Wysok na dwie kondygnacje sal wypeniaj szczelnie wanie w ukadzie dwukondygnacyjnym wielkoformatowe prace – rozmiarami zblione do duego billboardu reklamowego. Naprawd wielkie billboardy, spitrzone i multiplikowane, osaczaj widza i dominuj w sposb totalny. Czowiek czuje si malutki, zagubiony, zakrcony i bardzo pobudzony w natoku kolorowych spiral, rozet odbi lustrzanych w odbiciach odbi lustrzanych... Jest w jakiej szalonej Freak – przestrzeni, ktrej granice wydaj si zanika w wibracjach kolorw i dziwnych megaform. W tym szalestwie jest jednak metoda, aby do reszty nie zwariowa.

Gilbert & George na wernisau w gdaskiej ani, fot. Pawe Jwiak, materiay prasowe CSW ania

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym