strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G k O P R S T U W Z KONKURSY
   »

We wrzeniowym numerze „Arteonu” wystaw „Szczeliny wolnoci – sztuka polska w latach 1945-1948/1949”, ktra odbywa si w poznaskim Muzeum Narodowym recenzuje Micha Haake, „Najlepsze Dyplomy ASP 2017” komentuje Karolina Staszak, o pokazie „Dioramas”, odbywajcym si w paryskim Palais de Tokio pisze Aleksandra Kargul, a Sawomir Marzec wspomina Zbigniewa Gostomskiego przez pryzmat jego ostatniej wystawy w Galerii Foksal. Tomasz Ratajczak komentuje rzdowy pomys odbudowy zamkw kazimierzowskich, Dorota aglewska omawia kapitay na rynku sztuki, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Magdaleny Daniec. W rubryce „Czytanie sztuki” Wojciech Delikta przyglda si obrazowi „A Closer Grand Canyon” Davida Hockneya, natomiast w rubryce „Zaprojektowane” Aleksandra Sikorska przyblia sylwetk projektanta Rajmunda T. Haasa. W najnowszym „Arteonie” ponadto komentarz niepokorny Andrzeja Biernackiego i inne stae rubryki.

Okadka: Artur Nacht-Samborski, „Kwiaty i licie w garnku”, 1963, olej na ptnie, 100 x 73 cm, Muzeum Narodowe w Poznaniu, fot. dziki uprzejmoci MNP

„Daj gos!”, Zona Sztuki Aktualnej, Szczecin, 6.10-3.11.2011

Haas w ptli
Wystawa „Daj gos!” w Szczecinie
Magdalena Moskalewicz
Leszek Knaflewski, kurator i profesor-mentor, symbolicznie dominuje tu nad pracami swoich uczniw. Wystawa „Daj gos!” to prezentacja prac z prowadzonej przez niego na poznaskim Uniwersytecie Artystycznym (do niedawna ASP) pracowni Audiosfera. Jej tytu definiuje (nawet jeli artobliwie tylko wykorzystujc gr sw) relacj mistrz-ucze. W kocu „daj gos!” to komenda wydawana psu – taka, ktrej si nie odmawia, mona jedynie (si – jako student) odszczekn. Niektre pokazywane tu prace s nowe, inne maj ju dobre kilka lat („Piosenka” Sadowskiego to film z 2006 roku, „Serce” Orowskiego – z 2007, „Koncert zimowy” Toboy – 2009). Prezentujc kilkuletnie dokonania studentw jednej pracowni, wystawa pokazuje rwnoczenie (pewnie niezamierzenie) szerszy kontekst dla, ogoszonego ju w trakcie jej trwania, werdyktu tegorocznej edycji konkursu Spojrzenia, ktre nagrodzio Kondrada Smoleskiego za „wraliwe posugiwanie si dwikiem w sztuce wideo” oraz za „subtelne relacje pomidzy obiektem, dwikiem i obrazem”.

Leszek Knaflewski, „Cement”, fot. Micha Kulik, materiay prasowe Zony Sztuki Aktualnej w Szczecinie

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym