strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K N O P S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie”: Andrzej Biernacki recenzuje londysk wystaw „All Too Human: Bacon, Freud and the Century of Painting Life” w Tate Britain, a Tomasz Bika OP w rubryce „Czytanie sztuki” odczytuje akt „David i Eli” Luciana Freuda. Z kolei twrczo Keitha Sonniera, prezentowan w Parrish Art Museum, przyblia Wojciech Delikta. Dziaalno grupy Gyne Punk w kontekcie projektu w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena komentuje natomiast Karolina Staszak.
W najnowszym „Arteonie” ponadto
: prezentacj „300 lat wiedeskiej manufaktury porcelanowej” w Muzeum Sztuki Stosowanej MAK w Wiedniu omawia Grayna Krzechowicz, a wystaw „John Singer Sargent and Chicago’s Gilded Age” w Art Institute Chicago komentuje Aleksandra Kargul. Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Krzysztofa Nowickiego. Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, dlaczego w Polsce nie rozwin si art banking, a Agnieszka Salamon-Radecka kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc tym razem sylwetk Augusta Zamoyskiego. W lipcowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 
Okadka: Widok wystawy „All Too Human” w Tate Britain; Lucian Freud, “David and Eli”, 2003-2004, oil on canvas, 1626 x 1740 mm (private collection), fot. © Tate photography, Joe Humphrys

„Daj gos!”, Zona Sztuki Aktualnej, Szczecin, 6.10-3.11.2011

Haas w ptli
Wystawa „Daj gos!” w Szczecinie
Magdalena Moskalewicz
Leszek Knaflewski, kurator i profesor-mentor, symbolicznie dominuje tu nad pracami swoich uczniw. Wystawa „Daj gos!” to prezentacja prac z prowadzonej przez niego na poznaskim Uniwersytecie Artystycznym (do niedawna ASP) pracowni Audiosfera. Jej tytu definiuje (nawet jeli artobliwie tylko wykorzystujc gr sw) relacj mistrz-ucze. W kocu „daj gos!” to komenda wydawana psu – taka, ktrej si nie odmawia, mona jedynie (si – jako student) odszczekn. Niektre pokazywane tu prace s nowe, inne maj ju dobre kilka lat („Piosenka” Sadowskiego to film z 2006 roku, „Serce” Orowskiego – z 2007, „Koncert zimowy” Toboy – 2009). Prezentujc kilkuletnie dokonania studentw jednej pracowni, wystawa pokazuje rwnoczenie (pewnie niezamierzenie) szerszy kontekst dla, ogoszonego ju w trakcie jej trwania, werdyktu tegorocznej edycji konkursu Spojrzenia, ktre nagrodzio Kondrada Smoleskiego za „wraliwe posugiwanie si dwikiem w sztuce wideo” oraz za „subtelne relacje pomidzy obiektem, dwikiem i obrazem”.

Leszek Knaflewski, „Cement”, fot. Micha Kulik, materiay prasowe Zony Sztuki Aktualnej w Szczecinie

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym