strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G K L O P R S T U W Z
   »
W listopadowym „Arteonie”

wystawie „Co po Cybisie?”, zorganizowanej przez warszawsk Zacht Narodow Galeri Sztuki, przyglda si Andrzej Biernacki, Agnieszka Salamon-Radecka przyblia sylwetk i twrczo Marii Jaremy, recenzujc krakowsk prezentacj „Jaremianka: Zostaj w tym teatrze. Podoba mi si tu”. Aleksandra Sikorska z kolei komentuje mesjanistyczny projekt Ady ADU Karczmarczyk, a Jdrzej Krystek – wystaw „Michael Jackson. On the Wall” w Londynie. Grayna Krzechowicz omawia monograficzn prezentacj Pietera Bruegla Starszego w Wiedniu. W najnowszym „Arteonie take: Kajetan Giziski omawia 9. Midzynarodowe Triennale Grafiki „Kolor w grafice: Hybryda” w toruskiej Wozowni, o trudnej mioci do sztuki pisze Zbigniew Jan Makowski. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka prezentuje sylwetk Stefana Szmaja. Marcin Krajewski z kolei rekomenduje twrczo Dariusza Korola. W listopadowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Jarosaw Modzelewski, „Siewca i niwiarz”, 1989, olej, ptno, 136 180 cm, Zachta, fot. Jerzy Gadykowski, mat. pras. Zachty Narodowej Galerii Sztuki

„Daj gos!”, Zona Sztuki Aktualnej, Szczecin, 6.10-3.11.2011

Haas w ptli
Wystawa „Daj gos!” w Szczecinie
Magdalena Moskalewicz
Leszek Knaflewski, kurator i profesor-mentor, symbolicznie dominuje tu nad pracami swoich uczniw. Wystawa „Daj gos!” to prezentacja prac z prowadzonej przez niego na poznaskim Uniwersytecie Artystycznym (do niedawna ASP) pracowni Audiosfera. Jej tytu definiuje (nawet jeli artobliwie tylko wykorzystujc gr sw) relacj mistrz-ucze. W kocu „daj gos!” to komenda wydawana psu – taka, ktrej si nie odmawia, mona jedynie (si – jako student) odszczekn. Niektre pokazywane tu prace s nowe, inne maj ju dobre kilka lat („Piosenka” Sadowskiego to film z 2006 roku, „Serce” Orowskiego – z 2007, „Koncert zimowy” Toboy – 2009). Prezentujc kilkuletnie dokonania studentw jednej pracowni, wystawa pokazuje rwnoczenie (pewnie niezamierzenie) szerszy kontekst dla, ogoszonego ju w trakcie jej trwania, werdyktu tegorocznej edycji konkursu Spojrzenia, ktre nagrodzio Kondrada Smoleskiego za „wraliwe posugiwanie si dwikiem w sztuce wideo” oraz za „subtelne relacje pomidzy obiektem, dwikiem i obrazem”.

Leszek Knaflewski, „Cement”, fot. Micha Kulik, materiay prasowe Zony Sztuki Aktualnej w Szczecinie

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym