strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B D G K L Ł O P S T W Z KONKURSY
   »

W czerwcowym „Arteonie”: Wojciech Delikta przygląda się założeniom modowej wystawy „Camp: Notes on Fashion” w Metropolitan Museum w Costume Institute, a Aleksandra Kargul omawia wystawę „Art & Porn”, odbywającą się w ARoS Aarhus Kunstmuseum. Ponadto w najnowszym wydaniu sylwetkę Oskara Kokoschki przybliża Karolina Greś z okazji wystawy „Oskar Kokoschka. Expressionist, Migrant, European” w wiedeńskim Leopold Museum. Karolina Staszak z kolei komentuje niedawne skandale wokół pracy Natalii LL i akcji Elżbiety Podleśnej. W najnowszym „Arteonie” także relacja Joanny M. Sosnowskiej z tegorocznego Biennale w Wenecji. W czerwcowym „Arteonie” także: Kamila Leśniak omawia młodą polską współczesną fotografię, natomiast wystawę „«Polska» na eksport” w warszawskiej Zachęcie recenzuje Zofia Jabłonowska-Ratajska. Pokaz „Czarno na białym. 200 lat rysunku w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych” komentuje Kajetan Giziński, a w rubryce „Sztuka młodych” Marcin Krajewski prezentuje malarstwo Natalii Szynal. Agnieszka Salamon-Radecka przedstawia w dziale „Dossier” plastyczną twórczość Jerzego Skolimowskiego. Tomasz Biłka OP z kolei omawia projekt „Anima mea”. W najnowszym „Arteonie” także inne artykuły, aktualia i inne stałe rubryki.

Okładka: Widok wystawy „Camp. Notes on Fashion” w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku (9.05-8.09.2019), fot. BFA.com/Zach Hilty, mat. pras. Metropolitan Museum of Art

„Daj głos!”, Zona Sztuki Aktualnej, Szczecin, 6.10-3.11.2011

Hałas w pętli
Wystawa „Daj głos!” w Szczecinie
Magdalena Moskalewicz
Leszek Knaflewski, kurator i profesor-mentor, symbolicznie dominuje tu nad pracami swoich uczniów. Wystawa „Daj głos!” to prezentacja prac z prowadzonej przez niego na poznańskim Uniwersytecie Artystycznym (do niedawna ASP) pracowni Audiosfera. Jej tytuł definiuje (nawet jeśli żartobliwie tylko wykorzystując grę słów) relację mistrz-uczeń. W końcu „daj głos!” to komenda wydawana psu – taka, której się nie odmawia, można jedynie (się – jako student) odszczeknąć. Niektóre pokazywane tu prace są nowe, inne mają już dobre kilka lat („Piosenka” Sadowskiego to film z 2006 roku, „Serce” Orłowskiego – z 2007, „Koncert zimowy” Toboły – 2009). Prezentując kilkuletnie dokonania studentów jednej pracowni, wystawa pokazuje równocześnie (pewnie niezamierzenie) szerszy kontekst dla, ogłoszonego już w trakcie jej trwania, werdyktu tegorocznej edycji konkursu Spojrzenia, które nagrodziło Kondrada Smoleńskiego za „wrażliwe posługiwanie się dźwiękiem w sztuce wideo” oraz za „subtelne relacje pomiędzy obiektem, dźwiękiem i obrazem”.

Leszek Knaflewski, „Cement”, fot. Michał Kulik, materiały prasowe Zony Sztuki Aktualnej w Szczecinie

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym