strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G J K L O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

„Daj gos!”, Zona Sztuki Aktualnej, Szczecin, 6.10-3.11.2011

Haas w ptli
Wystawa „Daj gos!” w Szczecinie
Magdalena Moskalewicz
Leszek Knaflewski, kurator i profesor-mentor, symbolicznie dominuje tu nad pracami swoich uczniw. Wystawa „Daj gos!” to prezentacja prac z prowadzonej przez niego na poznaskim Uniwersytecie Artystycznym (do niedawna ASP) pracowni Audiosfera. Jej tytu definiuje (nawet jeli artobliwie tylko wykorzystujc gr sw) relacj mistrz-ucze. W kocu „daj gos!” to komenda wydawana psu – taka, ktrej si nie odmawia, mona jedynie (si – jako student) odszczekn. Niektre pokazywane tu prace s nowe, inne maj ju dobre kilka lat („Piosenka” Sadowskiego to film z 2006 roku, „Serce” Orowskiego – z 2007, „Koncert zimowy” Toboy – 2009). Prezentujc kilkuletnie dokonania studentw jednej pracowni, wystawa pokazuje rwnoczenie (pewnie niezamierzenie) szerszy kontekst dla, ogoszonego ju w trakcie jej trwania, werdyktu tegorocznej edycji konkursu Spojrzenia, ktre nagrodzio Kondrada Smoleskiego za „wraliwe posugiwanie si dwikiem w sztuce wideo” oraz za „subtelne relacje pomidzy obiektem, dwikiem i obrazem”.

Leszek Knaflewski, „Cement”, fot. Micha Kulik, materiay prasowe Zony Sztuki Aktualnej w Szczecinie

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym