strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” Wojciech Delikta przyblia twrczo projektantki Rei Kawakubo, ktra zainicjowaa zjawisko... antymody. Fotografiom Irwinga Penna, pokazywanym w nowojorskim Metropolitan Museum, przyglda si Aleksandra Kargul. Weronika Kobyliska-Bunsch z kolei rekomenduje twrczo fotograficzn Joanny Chudy. Karolina Staszak komentuje konkurs „Nowy Obraz / Nowe Spojrzenie” Nagroda Artystyczna UAP, a Andrzej Biernacki przewietla spraw nowej lokalizacji warszawskiego MSN w kontekcie finansw tej instytucji.
W najnowszym „Arteonie”
take: wystaw „Superorganizm. Awangarda i dowiadczenie przyrody” w ms2 w odzi recenzuje Justyna arczyska, prezentacj Emila Nolde w gdaskim Muzeum Narodowym komentuje Agnieszka Salamon-Radecka, a o wiedeskiej wystawie Lawrence’a Alma-Tademy pisze Grayna Krzechowicz.W „Czytaniu sztuki” z kolei Aleksandra Kargul odczytuje obraz „Matka Whistlera” Jamesa McNeilla Whistlera.
W majowym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Rei Kawakubo, „Body meets dress – Dress meets body”, spring/summer 1997, mat. pras. The Metropolitan Museum of Art

„Daj gos!”, Zona Sztuki Aktualnej, Szczecin, 6.10-3.11.2011

Haas w ptli
Wystawa „Daj gos!” w Szczecinie
Magdalena Moskalewicz
Leszek Knaflewski, kurator i profesor-mentor, symbolicznie dominuje tu nad pracami swoich uczniw. Wystawa „Daj gos!” to prezentacja prac z prowadzonej przez niego na poznaskim Uniwersytecie Artystycznym (do niedawna ASP) pracowni Audiosfera. Jej tytu definiuje (nawet jeli artobliwie tylko wykorzystujc gr sw) relacj mistrz-ucze. W kocu „daj gos!” to komenda wydawana psu – taka, ktrej si nie odmawia, mona jedynie (si – jako student) odszczekn. Niektre pokazywane tu prace s nowe, inne maj ju dobre kilka lat („Piosenka” Sadowskiego to film z 2006 roku, „Serce” Orowskiego – z 2007, „Koncert zimowy” Toboy – 2009). Prezentujc kilkuletnie dokonania studentw jednej pracowni, wystawa pokazuje rwnoczenie (pewnie niezamierzenie) szerszy kontekst dla, ogoszonego ju w trakcie jej trwania, werdyktu tegorocznej edycji konkursu Spojrzenia, ktre nagrodzio Kondrada Smoleskiego za „wraliwe posugiwanie si dwikiem w sztuce wideo” oraz za „subtelne relacje pomidzy obiektem, dwikiem i obrazem”.

Leszek Knaflewski, „Cement”, fot. Micha Kulik, materiay prasowe Zony Sztuki Aktualnej w Szczecinie

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym