strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G K L O P R S T U W Z
   »
W listopadowym „Arteonie”

wystawie „Co po Cybisie?”, zorganizowanej przez warszawsk Zacht Narodow Galeri Sztuki, przyglda si Andrzej Biernacki, Agnieszka Salamon-Radecka przyblia sylwetk i twrczo Marii Jaremy, recenzujc krakowsk prezentacj „Jaremianka: Zostaj w tym teatrze. Podoba mi si tu”. Aleksandra Sikorska z kolei komentuje mesjanistyczny projekt Ady ADU Karczmarczyk, a Jdrzej Krystek – wystaw „Michael Jackson. On the Wall” w Londynie. Grayna Krzechowicz omawia monograficzn prezentacj Pietera Bruegla Starszego w Wiedniu. W najnowszym „Arteonie take: Kajetan Giziski omawia 9. Midzynarodowe Triennale Grafiki „Kolor w grafice: Hybryda” w toruskiej Wozowni, o trudnej mioci do sztuki pisze Zbigniew Jan Makowski. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka prezentuje sylwetk Stefana Szmaja. Marcin Krajewski z kolei rekomenduje twrczo Dariusza Korola. W listopadowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Jarosaw Modzelewski, „Siewca i niwiarz”, 1989, olej, ptno, 136 180 cm, Zachta, fot. Jerzy Gadykowski, mat. pras. Zachty Narodowej Galerii Sztuki

Krystyna Piotrowska, „Zote wosy Magorzaty”, CSW Znaki Czasu, Toru, 23.09-20.11.2011

Wystawa „nieczysta” albo wosy, ktre nie nale do nikogo
O retrospektywie Krystyny Piotrowskiej
Ewelina Jarosz
W toruskim CSW niedawno skoczya si wystawa Krystyny Piotrowskiej „Zote wosy Magorzaty”. Jej retrospektywny charakter przeamany zosta silnym doznaniem teraniejszoci, generowanym w trakcie zwiedzania ekspozycji, na ktrej po raz pierwszy zestawione zostay najnowsze, powstajce od 2005 roku, prace artystki – instalacje oraz projekcje wideo – z grafikami z koca lat 70. Motywami wiodcymi tej w duej mierze autobiograficznej oraz synestetycznej (gdy angaujcej zmys wzroku, dotyku i suchu) wystawy byy ludzka twarz oraz wosy. A take alians historii ze wspczesnoci, ktrej dowiadczanie przez Piotrowsk udao si kuratorce, Marcie Smoliskiej, czujnie zakomunikowa przez sposb umieszczenia prac artystki w duej przestrzeni pierwszego pitra CSW.

Krystyna Piotrowska, „Zote wosy Magorzaty”, dokumentacja fotograficzna z plecenia warkoczy, fot. Wojtek Olech, materiay prasowe CSW Znaki Czasu w Toruniu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym