strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z
   »

W lipcowym „Arteonie”: Andrzej Biernacki recenzuje londysk wystaw „All Too Human: Bacon, Freud and the Century of Painting Life” w Tate Britain, a Tomasz Bika OP w rubryce „Czytanie sztuki” odczytuje akt „David i Eli” Luciana Freuda. Z kolei twrczo Keitha Sonniera, prezentowan w Parrish Art Museum, przyblia Wojciech Delikta. Dziaalno grupy Gyne Punk w kontekcie projektu w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena komentuje natomiast Karolina Staszak.
W najnowszym „Arteonie” ponadto
: prezentacj „300 lat wiedeskiej manufaktury porcelanowej” w Muzeum Sztuki Stosowanej MAK w Wiedniu omawia Grayna Krzechowicz, a wystaw „John Singer Sargent and Chicago’s Gilded Age” w Art Institute Chicago komentuje Aleksandra Kargul. Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Krzysztofa Nowickiego. Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, dlaczego w Polsce nie rozwin si art banking, a Agnieszka Salamon-Radecka kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc tym razem sylwetk Augusta Zamoyskiego. W lipcowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 
Okadka: Widok wystawy „All Too Human” w Tate Britain; Lucian Freud, “David and Eli”, 2003-2004, oil on canvas, 1626 x 1740 mm (private collection), fot. © Tate photography, Joe Humphrys

Krystyna Piotrowska, „Zote wosy Magorzaty”, CSW Znaki Czasu, Toru, 23.09-20.11.2011

Wystawa „nieczysta” albo wosy, ktre nie nale do nikogo
O retrospektywie Krystyny Piotrowskiej
Ewelina Jarosz
W toruskim CSW niedawno skoczya si wystawa Krystyny Piotrowskiej „Zote wosy Magorzaty”. Jej retrospektywny charakter przeamany zosta silnym doznaniem teraniejszoci, generowanym w trakcie zwiedzania ekspozycji, na ktrej po raz pierwszy zestawione zostay najnowsze, powstajce od 2005 roku, prace artystki – instalacje oraz projekcje wideo – z grafikami z koca lat 70. Motywami wiodcymi tej w duej mierze autobiograficznej oraz synestetycznej (gdy angaujcej zmys wzroku, dotyku i suchu) wystawy byy ludzka twarz oraz wosy. A take alians historii ze wspczesnoci, ktrej dowiadczanie przez Piotrowsk udao si kuratorce, Marcie Smoliskiej, czujnie zakomunikowa przez sposb umieszczenia prac artystki w duej przestrzeni pierwszego pitra CSW.

Krystyna Piotrowska, „Zote wosy Magorzaty”, dokumentacja fotograficzna z plecenia warkoczy, fot. Wojtek Olech, materiay prasowe CSW Znaki Czasu w Toruniu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym