strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B D G K L Ł N O P S T W Z KONKURSY
   »

W czerwcowym „Arteonie”: Wojciech Delikta przygląda się założeniom modowej wystawy „Camp: Notes on Fashion” w Metropolitan Museum w Costume Institute, a Aleksandra Kargul omawia wystawę „Art & Porn”, odbywającą się w ARoS Aarhus Kunstmuseum. Ponadto w najnowszym wydaniu sylwetkę Oskara Kokoschki przybliża Karolina Greś z okazji wystawy „Oskar Kokoschka. Expressionist, Migrant, European” w wiedeńskim Leopold Museum. Karolina Staszak z kolei komentuje niedawne skandale wokół pracy Natalii LL i akcji Elżbiety Podleśnej. W najnowszym „Arteonie” także relacja Joanny M. Sosnowskiej z tegorocznego Biennale w Wenecji. W czerwcowym „Arteonie” także: Kamila Leśniak omawia młodą polską współczesną fotografię, natomiast wystawę „«Polska» na eksport” w warszawskiej Zachęcie recenzuje Zofia Jabłonowska-Ratajska. Pokaz „Czarno na białym. 200 lat rysunku w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych” komentuje Kajetan Giziński, a w rubryce „Sztuka młodych” Marcin Krajewski prezentuje malarstwo Natalii Szynal. Agnieszka Salamon-Radecka przedstawia w dziale „Dossier” plastyczną twórczość Jerzego Skolimowskiego. Tomasz Biłka OP z kolei omawia projekt „Anima mea”. W najnowszym „Arteonie” także inne artykuły, aktualia i inne stałe rubryki.

Okładka: Widok wystawy „Camp. Notes on Fashion” w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku (9.05-8.09.2019), fot. BFA.com/Zach Hilty, mat. pras. Metropolitan Museum of Art

Krystyna Piotrowska, „Złote włosy Małgorzaty”, CSW Znaki Czasu, Toruń, 23.09-20.11.2011

Wystawa „nieczysta” albo włosy, które nie należą do nikogo
O retrospektywie Krystyny Piotrowskiej
Ewelina Jarosz
W toruńskim CSW niedawno skończyła się wystawa Krystyny Piotrowskiej „Złote włosy Małgorzaty”. Jej retrospektywny charakter przełamany został silnym doznaniem teraźniejszości, generowanym w trakcie zwiedzania ekspozycji, na której po raz pierwszy zestawione zostały najnowsze, powstające od 2005 roku, prace artystki – instalacje oraz projekcje wideo – z grafikami z końca lat 70. Motywami wiodącymi tej w dużej mierze autobiograficznej oraz synestetycznej (gdyż angażującej zmysł wzroku, dotyku i słuchu) wystawy były ludzka twarz oraz włosy. A także alians historii ze współczesnością, której doświadczanie przez Piotrowską udało się kuratorce, Marcie Smolińskiej, czujnie zakomunikować przez sposób umieszczenia prac artystki w dużej przestrzeni pierwszego piętra CSW.

Krystyna Piotrowska, „Złote włosy Małgorzaty”, dokumentacja fotograficzna z plecenia warkoczy, fot. Wojtek Olech, materiały prasowe CSW Znaki Czasu w Toruniu

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym