strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

Krystyna Piotrowska, „Zote wosy Magorzaty”, CSW Znaki Czasu, Toru, 23.09-20.11.2011

Wystawa „nieczysta” albo wosy, ktre nie nale do nikogo
O retrospektywie Krystyny Piotrowskiej
Ewelina Jarosz
W toruskim CSW niedawno skoczya si wystawa Krystyny Piotrowskiej „Zote wosy Magorzaty”. Jej retrospektywny charakter przeamany zosta silnym doznaniem teraniejszoci, generowanym w trakcie zwiedzania ekspozycji, na ktrej po raz pierwszy zestawione zostay najnowsze, powstajce od 2005 roku, prace artystki – instalacje oraz projekcje wideo – z grafikami z koca lat 70. Motywami wiodcymi tej w duej mierze autobiograficznej oraz synestetycznej (gdy angaujcej zmys wzroku, dotyku i suchu) wystawy byy ludzka twarz oraz wosy. A take alians historii ze wspczesnoci, ktrej dowiadczanie przez Piotrowsk udao si kuratorce, Marcie Smoliskiej, czujnie zakomunikowa przez sposb umieszczenia prac artystki w duej przestrzeni pierwszego pitra CSW.

Krystyna Piotrowska, „Zote wosy Magorzaty”, dokumentacja fotograficzna z plecenia warkoczy, fot. Wojtek Olech, materiay prasowe CSW Znaki Czasu w Toruniu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym