strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z
   »

W lipcowym „Arteonie”: Andrzej Biernacki recenzuje londysk wystaw „All Too Human: Bacon, Freud and the Century of Painting Life” w Tate Britain, a Tomasz Bika OP w rubryce „Czytanie sztuki” odczytuje akt „David i Eli” Luciana Freuda. Z kolei twrczo Keitha Sonniera, prezentowan w Parrish Art Museum, przyblia Wojciech Delikta. Dziaalno grupy Gyne Punk w kontekcie projektu w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena komentuje natomiast Karolina Staszak.
W najnowszym „Arteonie” ponadto
: prezentacj „300 lat wiedeskiej manufaktury porcelanowej” w Muzeum Sztuki Stosowanej MAK w Wiedniu omawia Grayna Krzechowicz, a wystaw „John Singer Sargent and Chicago’s Gilded Age” w Art Institute Chicago komentuje Aleksandra Kargul. Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Krzysztofa Nowickiego. Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, dlaczego w Polsce nie rozwin si art banking, a Agnieszka Salamon-Radecka kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc tym razem sylwetk Augusta Zamoyskiego. W lipcowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 
Okadka: Widok wystawy „All Too Human” w Tate Britain; Lucian Freud, “David and Eli”, 2003-2004, oil on canvas, 1626 x 1740 mm (private collection), fot. © Tate photography, Joe Humphrys

Oczy szukaj gowy do zamieszkania”, Muzeum Sztuki w odzi, 30.09-11.12.2011

Oczy wpatrzone w mg
Jubileuszowy projekt MS w odzi
Anna Nawrot
Na pierwszy plan w projekcie, na ktry skadaj si odrbne wystawy prezentowane w trzech budynkach, wysuwaj si ekspozycje w Archiwum i ms2 (pozostaymi miejscami s biblioteka i kawiarnia ms1). Chocia sigaj wstecz do pocztkw muzeum, nie s w adnym wypadku przypisem do historii polskiego konstruktywizmu. Stanowi raczej prb rozwaenia aktualnoci zagadnie, ktre wi si z kontekstem ideowym i spoecznym wydarze sprzed 80 lat. „Oczy szukaj gowy do zamieszkania” to bardzo trafiony tytu: projekt, tak jak jego tytu, jest metafor – rwnie intrygujc, co mglist. Nie sposb zrekonstruowa w sposb przejrzysty koncepcji kuratorskiej ani struktury ekspozycji. Nie naley jednak myli tej niejasnoci z baaganem – dobr prac zosta przemylany – zgromadzone dziea wzajemnie si owietlaj, uzupeniaj. Wyania si z nich narracja, ale urywana, o zmiennym rytmie. Wymowa wystawy odwouje si raczej do intuicji widzw, nie za do elaznej logiki klasyfikacji i wnioskowa; daje si wyczu, ale nie uchwyci.

Jadwiga Sawicka, „Zadania artysty”, 2011, Archiwum Pastwowe, fot. P. Tomczyk, materiay prasowe Muzeum Sztuki w odzi

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym