strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B D G K L Ł N O P S T W Z KONKURSY
   »

W czerwcowym „Arteonie”: Wojciech Delikta przygląda się założeniom modowej wystawy „Camp: Notes on Fashion” w Metropolitan Museum w Costume Institute, a Aleksandra Kargul omawia wystawę „Art & Porn”, odbywającą się w ARoS Aarhus Kunstmuseum. Ponadto w najnowszym wydaniu sylwetkę Oskara Kokoschki przybliża Karolina Greś z okazji wystawy „Oskar Kokoschka. Expressionist, Migrant, European” w wiedeńskim Leopold Museum. Karolina Staszak z kolei komentuje niedawne skandale wokół pracy Natalii LL i akcji Elżbiety Podleśnej. W najnowszym „Arteonie” także relacja Joanny M. Sosnowskiej z tegorocznego Biennale w Wenecji. W czerwcowym „Arteonie” także: Kamila Leśniak omawia młodą polską współczesną fotografię, natomiast wystawę „«Polska» na eksport” w warszawskiej Zachęcie recenzuje Zofia Jabłonowska-Ratajska. Pokaz „Czarno na białym. 200 lat rysunku w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych” komentuje Kajetan Giziński, a w rubryce „Sztuka młodych” Marcin Krajewski prezentuje malarstwo Natalii Szynal. Agnieszka Salamon-Radecka przedstawia w dziale „Dossier” plastyczną twórczość Jerzego Skolimowskiego. Tomasz Biłka OP z kolei omawia projekt „Anima mea”. W najnowszym „Arteonie” także inne artykuły, aktualia i inne stałe rubryki.

Okładka: Widok wystawy „Camp. Notes on Fashion” w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku (9.05-8.09.2019), fot. BFA.com/Zach Hilty, mat. pras. Metropolitan Museum of Art

„Samsung Art Master 2011. Wystawa finalistów”, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, 14.10-20.11.2011

Nieprzyjemne piękno
Samsung Art Master
Alek Hudzik
Dziesięcioro laureatów, dziesięć filmów wideo, tworzących suwerenną całość bądź wchodzących w skład instalacji. To znamienne nie tylko dla tego konkursu, ale szerszego spektrum młodej sztuki. Wystarczy przypomnieć, że tegoroczne Spojrzenia też pozbawione były klasycznych technik artystycznych. Trzeba też zaznaczyć, że pojęcie „młody” jest tu dosyć względne, bo najmłodszy z uczestników urodził się w 1990 roku, najstarszy 11 lat wcześniej, a niejednokrotnie oeuvre artystów pozwala o nich mówić już jako o pełnoprawnych uczestnikach świata sztuki. Cechą wspólną wszystkich prac jest bardzo poetycki język artystyczny. Na wystawie w zasadzie nic nie jest pokazane wprost, nie ma bezpośrednich adresatów, krytyk, aluzji społecznych.  

Urszula Pieregończuk, „Rosyjski romans”, fot Sławek Jóźwik (II nagroda i nagroda publiczności), materiały prasowe CSW Zamek Ujazdowski

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym