strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z
   »

W lipcowym „Arteonie”: Andrzej Biernacki recenzuje londysk wystaw „All Too Human: Bacon, Freud and the Century of Painting Life” w Tate Britain, a Tomasz Bika OP w rubryce „Czytanie sztuki” odczytuje akt „David i Eli” Luciana Freuda. Z kolei twrczo Keitha Sonniera, prezentowan w Parrish Art Museum, przyblia Wojciech Delikta. Dziaalno grupy Gyne Punk w kontekcie projektu w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena komentuje natomiast Karolina Staszak.
W najnowszym „Arteonie” ponadto
: prezentacj „300 lat wiedeskiej manufaktury porcelanowej” w Muzeum Sztuki Stosowanej MAK w Wiedniu omawia Grayna Krzechowicz, a wystaw „John Singer Sargent and Chicago’s Gilded Age” w Art Institute Chicago komentuje Aleksandra Kargul. Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Krzysztofa Nowickiego. Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, dlaczego w Polsce nie rozwin si art banking, a Agnieszka Salamon-Radecka kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc tym razem sylwetk Augusta Zamoyskiego. W lipcowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 
Okadka: Widok wystawy „All Too Human” w Tate Britain; Lucian Freud, “David and Eli”, 2003-2004, oil on canvas, 1626 x 1740 mm (private collection), fot. © Tate photography, Joe Humphrys

„Samsung Art Master 2011. Wystawa finalistw”, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, 14.10-20.11.2011

Nieprzyjemne pikno
Samsung Art Master
Alek Hudzik
Dziesicioro laureatw, dziesi filmw wideo, tworzcych suwerenn cao bd wchodzcych w skad instalacji. To znamienne nie tylko dla tego konkursu, ale szerszego spektrum modej sztuki. Wystarczy przypomnie, e tegoroczne Spojrzenia te pozbawione byy klasycznych technik artystycznych. Trzeba te zaznaczy, e pojcie „mody” jest tu dosy wzgldne, bo najmodszy z uczestnikw urodzi si w 1990 roku, najstarszy 11 lat wczeniej, a niejednokrotnie oeuvre artystw pozwala o nich mwi ju jako o penoprawnych uczestnikach wiata sztuki. Cech wspln wszystkich prac jest bardzo poetycki jzyk artystyczny. Na wystawie w zasadzie nic nie jest pokazane wprost, nie ma bezporednich adresatw, krytyk, aluzji spoecznych.  

Urszula Pieregoczuk, „Rosyjski romans”, fot Sawek Jwik (II nagroda i nagroda publicznoci), materiay prasowe CSW Zamek Ujazdowski

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym