strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z
   »

W lipcowym „Arteonie”: Andrzej Biernacki recenzuje londysk wystaw „All Too Human: Bacon, Freud and the Century of Painting Life” w Tate Britain, a Tomasz Bika OP w rubryce „Czytanie sztuki” odczytuje akt „David i Eli” Luciana Freuda. Z kolei twrczo Keitha Sonniera, prezentowan w Parrish Art Museum, przyblia Wojciech Delikta. Dziaalno grupy Gyne Punk w kontekcie projektu w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena komentuje natomiast Karolina Staszak.
W najnowszym „Arteonie” ponadto
: prezentacj „300 lat wiedeskiej manufaktury porcelanowej” w Muzeum Sztuki Stosowanej MAK w Wiedniu omawia Grayna Krzechowicz, a wystaw „John Singer Sargent and Chicago’s Gilded Age” w Art Institute Chicago komentuje Aleksandra Kargul. Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Krzysztofa Nowickiego. Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, dlaczego w Polsce nie rozwin si art banking, a Agnieszka Salamon-Radecka kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc tym razem sylwetk Augusta Zamoyskiego. W lipcowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 
Okadka: Widok wystawy „All Too Human” w Tate Britain; Lucian Freud, “David and Eli”, 2003-2004, oil on canvas, 1626 x 1740 mm (private collection), fot. © Tate photography, Joe Humphrys

III Festiwal Sztuki Modych Przecig, wystawa festiwalowa, 13 muz, Szczecin, 18.11-30.12.2011

Modzi dojrzali
III Festiwal Sztuki Modych Przecig
Eulalia Domanowska
Tegoroczny Przecig jest niewtpliwie najlepsz z dotychczasowych prezentacji. Oszczdna, prawie minimalistyczna wystawa, utrzymana gwnie w kolorach bieli i czerni, i wietne prace zaprezentowane w Szczecinie przekonuj, e modzi artyci – jak pisaa w katalogu Magdalena Ujma– nie robi rewolucji ani nie pozuj na gwiazdorw, za to konsekwentnie rozwijaj wasne wewntrzne wiaty. Niektrzy z nich s jeszcze studentami, a ju w bardzo dojrzay sposb tworz swoje prace, miao i bez skrpowania czerpic z dwudziestowiecznej awangardy, antropologii i innych terytoriw kultury.

Justyna Growska, „Mandragora – korze uczowieczony 3”, 2010/2011, instalacja (Grand Prix), materiay prasowe III Festiwalu Sztuki Modych Przecig w Szczecinie

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym