strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

III Festiwal Sztuki Modych Przecig, wystawa festiwalowa, 13 muz, Szczecin, 18.11-30.12.2011

Modzi dojrzali
III Festiwal Sztuki Modych Przecig
Eulalia Domanowska
Tegoroczny Przecig jest niewtpliwie najlepsz z dotychczasowych prezentacji. Oszczdna, prawie minimalistyczna wystawa, utrzymana gwnie w kolorach bieli i czerni, i wietne prace zaprezentowane w Szczecinie przekonuj, e modzi artyci – jak pisaa w katalogu Magdalena Ujma– nie robi rewolucji ani nie pozuj na gwiazdorw, za to konsekwentnie rozwijaj wasne wewntrzne wiaty. Niektrzy z nich s jeszcze studentami, a ju w bardzo dojrzay sposb tworz swoje prace, miao i bez skrpowania czerpic z dwudziestowiecznej awangardy, antropologii i innych terytoriw kultury.

Justyna Growska, „Mandragora – korze uczowieczony 3”, 2010/2011, instalacja (Grand Prix), materiay prasowe III Festiwalu Sztuki Modych Przecig w Szczecinie

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym