strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B D G K L Ł N O P S T W Z KONKURSY
   »

W czerwcowym „Arteonie”: Wojciech Delikta przygląda się założeniom modowej wystawy „Camp: Notes on Fashion” w Metropolitan Museum w Costume Institute, a Aleksandra Kargul omawia wystawę „Art & Porn”, odbywającą się w ARoS Aarhus Kunstmuseum. Ponadto w najnowszym wydaniu sylwetkę Oskara Kokoschki przybliża Karolina Greś z okazji wystawy „Oskar Kokoschka. Expressionist, Migrant, European” w wiedeńskim Leopold Museum. Karolina Staszak z kolei komentuje niedawne skandale wokół pracy Natalii LL i akcji Elżbiety Podleśnej. W najnowszym „Arteonie” także relacja Joanny M. Sosnowskiej z tegorocznego Biennale w Wenecji. W czerwcowym „Arteonie” także: Kamila Leśniak omawia młodą polską współczesną fotografię, natomiast wystawę „«Polska» na eksport” w warszawskiej Zachęcie recenzuje Zofia Jabłonowska-Ratajska. Pokaz „Czarno na białym. 200 lat rysunku w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych” komentuje Kajetan Giziński, a w rubryce „Sztuka młodych” Marcin Krajewski prezentuje malarstwo Natalii Szynal. Agnieszka Salamon-Radecka przedstawia w dziale „Dossier” plastyczną twórczość Jerzego Skolimowskiego. Tomasz Biłka OP z kolei omawia projekt „Anima mea”. W najnowszym „Arteonie” także inne artykuły, aktualia i inne stałe rubryki.

Okładka: Widok wystawy „Camp. Notes on Fashion” w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku (9.05-8.09.2019), fot. BFA.com/Zach Hilty, mat. pras. Metropolitan Museum of Art

III Festiwal Sztuki Młodych Przeciąg, wystawa festiwalowa, 13 muz, Szczecin, 18.11-30.12.2011

Młodzi dojrzali
III Festiwal Sztuki Młodych Przeciąg
Eulalia Domanowska
Tegoroczny Przeciąg jest niewątpliwie najlepszą z dotychczasowych prezentacji. Oszczędna, prawie minimalistyczna wystawa, utrzymana głównie w kolorach bieli i czerni, i świetne prace zaprezentowane w Szczecinie przekonują, że młodzi artyści – jak pisała w katalogu Magdalena Ujma– nie robią rewolucji ani nie pozują na gwiazdorów, za to konsekwentnie rozwijają własne wewnętrzne światy. Niektórzy z nich są jeszcze studentami, a już w bardzo dojrzały sposób tworzą swoje prace, śmiało i bez skrępowania czerpiąc z dwudziestowiecznej awangardy, antropologii i innych terytoriów kultury.

Justyna Górowska, „Mandragora – korzeń uczłowieczony 3”, 2010/2011, instalacja (Grand Prix), materiały prasowe III Festiwalu Sztuki Młodych Przeciąg w Szczecinie

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym