strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

40. Biennale Malarstwa Bielska Jesie 2011, wystawa pokonkursowa, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biaa, 4.11-30.12.2011

Okrutny samosd nad Bielsk Jesieni 2011
Marta Lisok
Podobnie jak w przypadku dwch innych reliktw, jakimi s: Triennale Grafiki czy Biennale Plakatu Polskiego, Bielska Jesie zbiera prace wycznie ze wzgldu na rodzaj uytego medium i pod wzgldem atrakcyjnoci dla odbiorcy wydaje si przegrywa z wystawami problemowymi. Sam pomys oceniania i nagradzania nie caoksztatu twrczoci artysty, ale jednego przysanego przez niego obrazu, przekada si na ksztat wystawy. Spojrzenie widza zwabionego do galerii dobr promocj wydarzenia, wdruje po powierzchni kolejnych pcien niezwizanych ze sob ani pod wzgldem treci, ani formy. Trudno w takim ukadzie wyowi urok prac nagrodzonych.
Kamila Woniakowska, „Katechizm rewolucjonisty”, 2009, akryl, papier (III nagroda), materiay prasowe Galerii Bielskiej BWA

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym