strona główna > patronaty

W grudniowym, ostatnim „Arteonie”: pożegnalny wstępniak redaktor naczelnej.Ponadto:Łukasz Murzyn porusza temat zarządzania polską kulturą – sferą komunikacyjną i symboliczną, wystawę „Metafizyka obecności” w Muzeum Archidiecezjalnym w Krakowie recenzuje Joanna Winnicka-Gburek, Karolina Staszak z kolei komentuje 29. Ogólnopolski Przegląd Malarstwa Młodych „Promocje 2019” w Legnicy. Ponadto Wojciech Delikta pisze o wystawie „rzeźbiarza tkaniny” Daniela Lismore’a w poznańskim Starym Browarze, a Agnieszka Salamon-Radecka recenzuje wystawę „Jan Hrynkowski. Opowieść artysty”, odbywającą się w Muzeum Narodowym w Krakowie. W najnowszym „Arteonie” także: o retrospektywie Pierre’a Bonnarda w Wiedniu pisze Grażyna Krzechowicz, Kajetan Giziński natomiast omawia prezentację „Geo. Migracje Transgraficzne” w BWA w Kielcach. Ponadto Karolina Greś przygląda się prezentacji „Siostry prerafaelitki” w The National Portrait Gallery w Londynie, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Dariusza Milczarka. Zbigniew J. Mańkowski natomiast pisze o zapachu w sztuce – o zapachu Bożego Narodzenia, A w rubryce „Zaprojektowane” Alicja Wilczak przybliża temat dizajnu kulinarnego”. W grudniowym „Arteonie” ponadto aktualia i inne stałe rubryki. 

Okładka: Tadeusz Gustaw Wiktor, „Światło dla Bożeny X”, 2019, olej na płótnie, relief, 160 × 160 cm, fot. materiały prasowe Muzeum Archidiecezjalnego w Krakowie

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

Z dniem 1 stycznia 2020 roku wydawanie magazynu o sztuce „Arteon” zostaje zawieszone.

40. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2011, wystawa pokonkursowa, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, 4.11-30.12.2011

Okrutny samosąd nad Bielską Jesienią 2011
Marta Lisok
Podobnie jak w przypadku dwóch innych reliktów, jakimi są: Triennale Grafiki czy Biennale Plakatu Polskiego, Bielska Jesień zbiera prace wyłącznie ze względu na rodzaj użytego medium i pod względem atrakcyjności dla odbiorcy wydaje się przegrywać z wystawami problemowymi. Sam pomysł oceniania i nagradzania nie całokształtu twórczości artysty, ale jednego przysłanego przez niego obrazu, przekłada się na kształt wystawy. Spojrzenie widza zwabionego do galerii dobrą promocją wydarzenia, wędruje po powierzchni kolejnych płócien niezwiązanych ze sobą ani pod względem treści, ani formy. Trudno w takim układzie wyłowić urok prac nagrodzonych.
Kamila Woźniakowska, „Katechizm rewolucjonisty”, 2009, akryl, papier (III nagroda), materiały prasowe Galerii Bielskiej BWA

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym