strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z
   »

W lipcowym „Arteonie”: Andrzej Biernacki recenzuje londysk wystaw „All Too Human: Bacon, Freud and the Century of Painting Life” w Tate Britain, a Tomasz Bika OP w rubryce „Czytanie sztuki” odczytuje akt „David i Eli” Luciana Freuda. Z kolei twrczo Keitha Sonniera, prezentowan w Parrish Art Museum, przyblia Wojciech Delikta. Dziaalno grupy Gyne Punk w kontekcie projektu w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena komentuje natomiast Karolina Staszak.
W najnowszym „Arteonie” ponadto
: prezentacj „300 lat wiedeskiej manufaktury porcelanowej” w Muzeum Sztuki Stosowanej MAK w Wiedniu omawia Grayna Krzechowicz, a wystaw „John Singer Sargent and Chicago’s Gilded Age” w Art Institute Chicago komentuje Aleksandra Kargul. Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Krzysztofa Nowickiego. Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, dlaczego w Polsce nie rozwin si art banking, a Agnieszka Salamon-Radecka kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc tym razem sylwetk Augusta Zamoyskiego. W lipcowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 
Okadka: Widok wystawy „All Too Human” w Tate Britain; Lucian Freud, “David and Eli”, 2003-2004, oil on canvas, 1626 x 1740 mm (private collection), fot. © Tate photography, Joe Humphrys

40. Biennale Malarstwa Bielska Jesie 2011, wystawa pokonkursowa, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biaa, 4.11-30.12.2011

Okrutny samosd nad Bielsk Jesieni 2011
Marta Lisok
Podobnie jak w przypadku dwch innych reliktw, jakimi s: Triennale Grafiki czy Biennale Plakatu Polskiego, Bielska Jesie zbiera prace wycznie ze wzgldu na rodzaj uytego medium i pod wzgldem atrakcyjnoci dla odbiorcy wydaje si przegrywa z wystawami problemowymi. Sam pomys oceniania i nagradzania nie caoksztatu twrczoci artysty, ale jednego przysanego przez niego obrazu, przekada si na ksztat wystawy. Spojrzenie widza zwabionego do galerii dobr promocj wydarzenia, wdruje po powierzchni kolejnych pcien niezwizanych ze sob ani pod wzgldem treci, ani formy. Trudno w takim ukadzie wyowi urok prac nagrodzonych.
Kamila Woniakowska, „Katechizm rewolucjonisty”, 2009, akryl, papier (III nagroda), materiay prasowe Galerii Bielskiej BWA

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym