strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G K L O P R S T U W Z
   »
W listopadowym „Arteonie”

wystawie „Co po Cybisie?”, zorganizowanej przez warszawsk Zacht Narodow Galeri Sztuki, przyglda si Andrzej Biernacki, Agnieszka Salamon-Radecka przyblia sylwetk i twrczo Marii Jaremy, recenzujc krakowsk prezentacj „Jaremianka: Zostaj w tym teatrze. Podoba mi si tu”. Aleksandra Sikorska z kolei komentuje mesjanistyczny projekt Ady ADU Karczmarczyk, a Jdrzej Krystek – wystaw „Michael Jackson. On the Wall” w Londynie. Grayna Krzechowicz omawia monograficzn prezentacj Pietera Bruegla Starszego w Wiedniu. W najnowszym „Arteonie take: Kajetan Giziski omawia 9. Midzynarodowe Triennale Grafiki „Kolor w grafice: Hybryda” w toruskiej Wozowni, o trudnej mioci do sztuki pisze Zbigniew Jan Makowski. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka prezentuje sylwetk Stefana Szmaja. Marcin Krajewski z kolei rekomenduje twrczo Dariusza Korola. W listopadowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Jarosaw Modzelewski, „Siewca i niwiarz”, 1989, olej, ptno, 136 180 cm, Zachta, fot. Jerzy Gadykowski, mat. pras. Zachty Narodowej Galerii Sztuki

40. Biennale Malarstwa Bielska Jesie 2011, wystawa pokonkursowa, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biaa, 4.11-30.12.2011

Okrutny samosd nad Bielsk Jesieni 2011
Marta Lisok
Podobnie jak w przypadku dwch innych reliktw, jakimi s: Triennale Grafiki czy Biennale Plakatu Polskiego, Bielska Jesie zbiera prace wycznie ze wzgldu na rodzaj uytego medium i pod wzgldem atrakcyjnoci dla odbiorcy wydaje si przegrywa z wystawami problemowymi. Sam pomys oceniania i nagradzania nie caoksztatu twrczoci artysty, ale jednego przysanego przez niego obrazu, przekada si na ksztat wystawy. Spojrzenie widza zwabionego do galerii dobr promocj wydarzenia, wdruje po powierzchni kolejnych pcien niezwizanych ze sob ani pod wzgldem treci, ani formy. Trudno w takim ukadzie wyowi urok prac nagrodzonych.
Kamila Woniakowska, „Katechizm rewolucjonisty”, 2009, akryl, papier (III nagroda), materiay prasowe Galerii Bielskiej BWA

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym