strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B D G K L Ł O P S T W Z KONKURSY
   »

W czerwcowym „Arteonie”: Wojciech Delikta przygląda się założeniom modowej wystawy „Camp: Notes on Fashion” w Metropolitan Museum w Costume Institute, a Aleksandra Kargul omawia wystawę „Art & Porn”, odbywającą się w ARoS Aarhus Kunstmuseum. Ponadto w najnowszym wydaniu sylwetkę Oskara Kokoschki przybliża Karolina Greś z okazji wystawy „Oskar Kokoschka. Expressionist, Migrant, European” w wiedeńskim Leopold Museum. Karolina Staszak z kolei komentuje niedawne skandale wokół pracy Natalii LL i akcji Elżbiety Podleśnej. W najnowszym „Arteonie” także relacja Joanny M. Sosnowskiej z tegorocznego Biennale w Wenecji. W czerwcowym „Arteonie” także: Kamila Leśniak omawia młodą polską współczesną fotografię, natomiast wystawę „«Polska» na eksport” w warszawskiej Zachęcie recenzuje Zofia Jabłonowska-Ratajska. Pokaz „Czarno na białym. 200 lat rysunku w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych” komentuje Kajetan Giziński, a w rubryce „Sztuka młodych” Marcin Krajewski prezentuje malarstwo Natalii Szynal. Agnieszka Salamon-Radecka przedstawia w dziale „Dossier” plastyczną twórczość Jerzego Skolimowskiego. Tomasz Biłka OP z kolei omawia projekt „Anima mea”. W najnowszym „Arteonie” także inne artykuły, aktualia i inne stałe rubryki.

Okładka: Widok wystawy „Camp. Notes on Fashion” w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku (9.05-8.09.2019), fot. BFA.com/Zach Hilty, mat. pras. Metropolitan Museum of Art

40. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2011, wystawa pokonkursowa, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, 4.11-30.12.2011

Okrutny samosąd nad Bielską Jesienią 2011
Marta Lisok
Podobnie jak w przypadku dwóch innych reliktów, jakimi są: Triennale Grafiki czy Biennale Plakatu Polskiego, Bielska Jesień zbiera prace wyłącznie ze względu na rodzaj użytego medium i pod względem atrakcyjności dla odbiorcy wydaje się przegrywać z wystawami problemowymi. Sam pomysł oceniania i nagradzania nie całokształtu twórczości artysty, ale jednego przysłanego przez niego obrazu, przekłada się na kształt wystawy. Spojrzenie widza zwabionego do galerii dobrą promocją wydarzenia, wędruje po powierzchni kolejnych płócien niezwiązanych ze sobą ani pod względem treści, ani formy. Trudno w takim układzie wyłowić urok prac nagrodzonych.
Kamila Woźniakowska, „Katechizm rewolucjonisty”, 2009, akryl, papier (III nagroda), materiały prasowe Galerii Bielskiej BWA

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym