strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B D G K L Ł O P S T W Z KONKURSY
   »

W czerwcowym „Arteonie”: Wojciech Delikta przygląda się założeniom modowej wystawy „Camp: Notes on Fashion” w Metropolitan Museum w Costume Institute, a Aleksandra Kargul omawia wystawę „Art & Porn”, odbywającą się w ARoS Aarhus Kunstmuseum. Ponadto w najnowszym wydaniu sylwetkę Oskara Kokoschki przybliża Karolina Greś z okazji wystawy „Oskar Kokoschka. Expressionist, Migrant, European” w wiedeńskim Leopold Museum. Karolina Staszak z kolei komentuje niedawne skandale wokół pracy Natalii LL i akcji Elżbiety Podleśnej. W najnowszym „Arteonie” także relacja Joanny M. Sosnowskiej z tegorocznego Biennale w Wenecji. W czerwcowym „Arteonie” także: Kamila Leśniak omawia młodą polską współczesną fotografię, natomiast wystawę „«Polska» na eksport” w warszawskiej Zachęcie recenzuje Zofia Jabłonowska-Ratajska. Pokaz „Czarno na białym. 200 lat rysunku w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych” komentuje Kajetan Giziński, a w rubryce „Sztuka młodych” Marcin Krajewski prezentuje malarstwo Natalii Szynal. Agnieszka Salamon-Radecka przedstawia w dziale „Dossier” plastyczną twórczość Jerzego Skolimowskiego. Tomasz Biłka OP z kolei omawia projekt „Anima mea”. W najnowszym „Arteonie” także inne artykuły, aktualia i inne stałe rubryki.

Okładka: Widok wystawy „Camp. Notes on Fashion” w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku (9.05-8.09.2019), fot. BFA.com/Zach Hilty, mat. pras. Metropolitan Museum of Art

7. Biennale Fotografii, Galeria Miejska Arsenał, CK Zamek, Galeria Piekary, Galeria Szyperska, Galeria Oko/Ucho, Pawilon Nowa Gazownia, SPOT i inne miejsca, Poznań, 23.09-30.10.2011

Obrzeża fotografowanego
Biennale Fotografii w Poznaniu
Agnieszka Gniotek
Tegoroczne Biennale Fotografii w Poznaniu wyrażało silną niepewność kuratorów co do aktualnego statusu tego medium i jego obecności we współczesności. Niepewność ta, a przede wszystkim przyznanie się do niej, stanowiło największą zaletę „Marginesów”. Impreza obyła się bez spektakularnych ekspozycji i wystawienniczych fajerwerków, a w konsekwencji także bez kuratorskiej buty. Ułożono ją w kameralny sposób, skupiając się na tym, co w Poznaniu zawsze było najważniejsze – na analitycznym, naukowym ujęciu zagadnień. Czym były więc tytułowe „Marginesy”? To rozmaite obrzeża: tego, co fotografowane, i tego, co fotograficzne. Co zaskakujące, w pytaniu o margines, nie zawierała się opozycja między centrum a peryferiami. Kuratorów konsekwentnie interesowały same peryferia – historii, zmysłów czy sztuki.

Newsha Travoklian, cd cover z cyklu „Listen”, z wystawy „Margins” w Galerii Szyperska, materiały prasowe 7. Biennale Fotografii

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym