strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z
   »

W lipcowym „Arteonie”: Andrzej Biernacki recenzuje londysk wystaw „All Too Human: Bacon, Freud and the Century of Painting Life” w Tate Britain, a Tomasz Bika OP w rubryce „Czytanie sztuki” odczytuje akt „David i Eli” Luciana Freuda. Z kolei twrczo Keitha Sonniera, prezentowan w Parrish Art Museum, przyblia Wojciech Delikta. Dziaalno grupy Gyne Punk w kontekcie projektu w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena komentuje natomiast Karolina Staszak.
W najnowszym „Arteonie” ponadto
: prezentacj „300 lat wiedeskiej manufaktury porcelanowej” w Muzeum Sztuki Stosowanej MAK w Wiedniu omawia Grayna Krzechowicz, a wystaw „John Singer Sargent and Chicago’s Gilded Age” w Art Institute Chicago komentuje Aleksandra Kargul. Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Krzysztofa Nowickiego. Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, dlaczego w Polsce nie rozwin si art banking, a Agnieszka Salamon-Radecka kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc tym razem sylwetk Augusta Zamoyskiego. W lipcowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 
Okadka: Widok wystawy „All Too Human” w Tate Britain; Lucian Freud, “David and Eli”, 2003-2004, oil on canvas, 1626 x 1740 mm (private collection), fot. © Tate photography, Joe Humphrys

7. Biennale Fotografii, Galeria Miejska Arsena, CK Zamek, Galeria Piekary, Galeria Szyperska, Galeria Oko/Ucho, Pawilon Nowa Gazownia, SPOT i inne miejsca, Pozna, 23.09-30.10.2011

Obrzea fotografowanego
Biennale Fotografii w Poznaniu
Agnieszka Gniotek
Tegoroczne Biennale Fotografii w Poznaniu wyraao siln niepewno kuratorw co do aktualnego statusu tego medium i jego obecnoci we wspczesnoci. Niepewno ta, a przede wszystkim przyznanie si do niej, stanowio najwiksz zalet „Marginesw”. Impreza obya si bez spektakularnych ekspozycji i wystawienniczych fajerwerkw, a w konsekwencji take bez kuratorskiej buty. Uoono j w kameralny sposb, skupiajc si na tym, co w Poznaniu zawsze byo najwaniejsze – na analitycznym, naukowym ujciu zagadnie. Czym byy wic tytuowe „Marginesy”? To rozmaite obrzea: tego, co fotografowane, i tego, co fotograficzne. Co zaskakujce, w pytaniu o margines, nie zawieraa si opozycja midzy centrum a peryferiami. Kuratorw konsekwentnie interesoway same peryferia – historii, zmysw czy sztuki.

Newsha Travoklian, cd cover z cyklu „Listen”, z wystawy „Margins” w Galerii Szyperska, materiay prasowe 7. Biennale Fotografii

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym