strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

7. Biennale Fotografii, Galeria Miejska Arsena, CK Zamek, Galeria Piekary, Galeria Szyperska, Galeria Oko/Ucho, Pawilon Nowa Gazownia, SPOT i inne miejsca, Pozna, 23.09-30.10.2011

Obrzea fotografowanego
Biennale Fotografii w Poznaniu
Agnieszka Gniotek
Tegoroczne Biennale Fotografii w Poznaniu wyraao siln niepewno kuratorw co do aktualnego statusu tego medium i jego obecnoci we wspczesnoci. Niepewno ta, a przede wszystkim przyznanie si do niej, stanowio najwiksz zalet „Marginesw”. Impreza obya si bez spektakularnych ekspozycji i wystawienniczych fajerwerkw, a w konsekwencji take bez kuratorskiej buty. Uoono j w kameralny sposb, skupiajc si na tym, co w Poznaniu zawsze byo najwaniejsze – na analitycznym, naukowym ujciu zagadnie. Czym byy wic tytuowe „Marginesy”? To rozmaite obrzea: tego, co fotografowane, i tego, co fotograficzne. Co zaskakujce, w pytaniu o margines, nie zawieraa si opozycja midzy centrum a peryferiami. Kuratorw konsekwentnie interesoway same peryferia – historii, zmysw czy sztuki.

Newsha Travoklian, cd cover z cyklu „Listen”, z wystawy „Margins” w Galerii Szyperska, materiay prasowe 7. Biennale Fotografii

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym