strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G K L O P R S T U W Z
   »
W listopadowym „Arteonie”

wystawie „Co po Cybisie?”, zorganizowanej przez warszawsk Zacht Narodow Galeri Sztuki, przyglda si Andrzej Biernacki, Agnieszka Salamon-Radecka przyblia sylwetk i twrczo Marii Jaremy, recenzujc krakowsk prezentacj „Jaremianka: Zostaj w tym teatrze. Podoba mi si tu”. Aleksandra Sikorska z kolei komentuje mesjanistyczny projekt Ady ADU Karczmarczyk, a Jdrzej Krystek – wystaw „Michael Jackson. On the Wall” w Londynie. Grayna Krzechowicz omawia monograficzn prezentacj Pietera Bruegla Starszego w Wiedniu. W najnowszym „Arteonie take: Kajetan Giziski omawia 9. Midzynarodowe Triennale Grafiki „Kolor w grafice: Hybryda” w toruskiej Wozowni, o trudnej mioci do sztuki pisze Zbigniew Jan Makowski. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka prezentuje sylwetk Stefana Szmaja. Marcin Krajewski z kolei rekomenduje twrczo Dariusza Korola. W listopadowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Jarosaw Modzelewski, „Siewca i niwiarz”, 1989, olej, ptno, 136 180 cm, Zachta, fot. Jerzy Gadykowski, mat. pras. Zachty Narodowej Galerii Sztuki

7. Biennale Fotografii, Galeria Miejska Arsena, CK Zamek, Galeria Piekary, Galeria Szyperska, Galeria Oko/Ucho, Pawilon Nowa Gazownia, SPOT i inne miejsca, Pozna, 23.09-30.10.2011

Obrzea fotografowanego
Biennale Fotografii w Poznaniu
Agnieszka Gniotek
Tegoroczne Biennale Fotografii w Poznaniu wyraao siln niepewno kuratorw co do aktualnego statusu tego medium i jego obecnoci we wspczesnoci. Niepewno ta, a przede wszystkim przyznanie si do niej, stanowio najwiksz zalet „Marginesw”. Impreza obya si bez spektakularnych ekspozycji i wystawienniczych fajerwerkw, a w konsekwencji take bez kuratorskiej buty. Uoono j w kameralny sposb, skupiajc si na tym, co w Poznaniu zawsze byo najwaniejsze – na analitycznym, naukowym ujciu zagadnie. Czym byy wic tytuowe „Marginesy”? To rozmaite obrzea: tego, co fotografowane, i tego, co fotograficzne. Co zaskakujce, w pytaniu o margines, nie zawieraa si opozycja midzy centrum a peryferiami. Kuratorw konsekwentnie interesoway same peryferia – historii, zmysw czy sztuki.

Newsha Travoklian, cd cover z cyklu „Listen”, z wystawy „Margins” w Galerii Szyperska, materiay prasowe 7. Biennale Fotografii

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym