strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G K L O P R S T U W Z
   »
W listopadowym „Arteonie”

wystawie „Co po Cybisie?”, zorganizowanej przez warszawsk Zacht Narodow Galeri Sztuki, przyglda si Andrzej Biernacki, Agnieszka Salamon-Radecka przyblia sylwetk i twrczo Marii Jaremy, recenzujc krakowsk prezentacj „Jaremianka: Zostaj w tym teatrze. Podoba mi si tu”. Aleksandra Sikorska z kolei komentuje mesjanistyczny projekt Ady ADU Karczmarczyk, a Jdrzej Krystek – wystaw „Michael Jackson. On the Wall” w Londynie. Grayna Krzechowicz omawia monograficzn prezentacj Pietera Bruegla Starszego w Wiedniu. W najnowszym „Arteonie take: Kajetan Giziski omawia 9. Midzynarodowe Triennale Grafiki „Kolor w grafice: Hybryda” w toruskiej Wozowni, o trudnej mioci do sztuki pisze Zbigniew Jan Makowski. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka prezentuje sylwetk Stefana Szmaja. Marcin Krajewski z kolei rekomenduje twrczo Dariusza Korola. W listopadowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Jarosaw Modzelewski, „Siewca i niwiarz”, 1989, olej, ptno, 136 180 cm, Zachta, fot. Jerzy Gadykowski, mat. pras. Zachty Narodowej Galerii Sztuki

„Dla dzieci i dorosych. Wystawa o zabawie”, BWA Galeria Awangarda, Wrocaw, 7.09-2.10.2011

W co graj artyci
„Dla dzieci i dorosych” w BWA Galeria Awangarda we Wrocawiu
Sabina Czajkowska
Gra i zabawa s najbardziej naturalnymi sposobami rozwoju i nauki. (...) Podobnie jak w yciu, w sztuce gramy rwnie intensywnie. (...) Dzi gra z odbiorc polega choby na czeniu wielu elementw wiata tak, by, polegajc na inteligencji, intuicji i wspuczestnictwie odbiorcy w kulturze, budowa przekaz, igra z utartymi modelami, czy rozpoznawalne kody i umoliwi uczestnikowi skonstruowanie swojego dziea – zestawu znacze i idei – w procesie odbioru. Zabawa polega na interakcji, na porozumieniu, na rozszyfrowaniu zagadki, jak jest dzieo. Na porozumiewawczym mrugniciu okiem. Mona si na przykad odwoa do zbiorowej pamici, jak w przypadku „Muzeum dziecistwa” Vladimira Perica. Kady w dziecistwie co zbiera. W wypadku dzieci dorastajcych w komunistycznym bloku kolekcja kolorowych puszek po sodyczach eksponowana we wrocawskiej Awangardzie naturalnie niesie wiele wicej konotacji ni tylko sentymentalne wspomnienie.

Milorad Mica Stajcic, „Over the rainbow”, 2010, dziki uprzejmoci artysty, materiay prasowe BWA Galerii Awangarda we Wrocawiu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym