strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K N O P S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie”: Andrzej Biernacki recenzuje londysk wystaw „All Too Human: Bacon, Freud and the Century of Painting Life” w Tate Britain, a Tomasz Bika OP w rubryce „Czytanie sztuki” odczytuje akt „David i Eli” Luciana Freuda. Z kolei twrczo Keitha Sonniera, prezentowan w Parrish Art Museum, przyblia Wojciech Delikta. Dziaalno grupy Gyne Punk w kontekcie projektu w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena komentuje natomiast Karolina Staszak.
W najnowszym „Arteonie” ponadto
: prezentacj „300 lat wiedeskiej manufaktury porcelanowej” w Muzeum Sztuki Stosowanej MAK w Wiedniu omawia Grayna Krzechowicz, a wystaw „John Singer Sargent and Chicago’s Gilded Age” w Art Institute Chicago komentuje Aleksandra Kargul. Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Krzysztofa Nowickiego. Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, dlaczego w Polsce nie rozwin si art banking, a Agnieszka Salamon-Radecka kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc tym razem sylwetk Augusta Zamoyskiego. W lipcowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 
Okadka: Widok wystawy „All Too Human” w Tate Britain; Lucian Freud, “David and Eli”, 2003-2004, oil on canvas, 1626 x 1740 mm (private collection), fot. © Tate photography, Joe Humphrys

„Dla dzieci i dorosych. Wystawa o zabawie”, BWA Galeria Awangarda, Wrocaw, 7.09-2.10.2011

W co graj artyci
„Dla dzieci i dorosych” w BWA Galeria Awangarda we Wrocawiu
Sabina Czajkowska
Gra i zabawa s najbardziej naturalnymi sposobami rozwoju i nauki. (...) Podobnie jak w yciu, w sztuce gramy rwnie intensywnie. (...) Dzi gra z odbiorc polega choby na czeniu wielu elementw wiata tak, by, polegajc na inteligencji, intuicji i wspuczestnictwie odbiorcy w kulturze, budowa przekaz, igra z utartymi modelami, czy rozpoznawalne kody i umoliwi uczestnikowi skonstruowanie swojego dziea – zestawu znacze i idei – w procesie odbioru. Zabawa polega na interakcji, na porozumieniu, na rozszyfrowaniu zagadki, jak jest dzieo. Na porozumiewawczym mrugniciu okiem. Mona si na przykad odwoa do zbiorowej pamici, jak w przypadku „Muzeum dziecistwa” Vladimira Perica. Kady w dziecistwie co zbiera. W wypadku dzieci dorastajcych w komunistycznym bloku kolekcja kolorowych puszek po sodyczach eksponowana we wrocawskiej Awangardzie naturalnie niesie wiele wicej konotacji ni tylko sentymentalne wspomnienie.

Milorad Mica Stajcic, „Over the rainbow”, 2010, dziki uprzejmoci artysty, materiay prasowe BWA Galerii Awangarda we Wrocawiu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym