strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G k O P R S T U W Z KONKURSY
   »

We wrzeniowym numerze „Arteonu” wystaw „Szczeliny wolnoci – sztuka polska w latach 1945-1948/1949”, ktra odbywa si w poznaskim Muzeum Narodowym recenzuje Micha Haake, „Najlepsze Dyplomy ASP 2017” komentuje Karolina Staszak, o pokazie „Dioramas”, odbywajcym si w paryskim Palais de Tokio pisze Aleksandra Kargul, a Sawomir Marzec wspomina Zbigniewa Gostomskiego przez pryzmat jego ostatniej wystawy w Galerii Foksal. Tomasz Ratajczak komentuje rzdowy pomys odbudowy zamkw kazimierzowskich, Dorota aglewska omawia kapitay na rynku sztuki, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Magdaleny Daniec. W rubryce „Czytanie sztuki” Wojciech Delikta przyglda si obrazowi „A Closer Grand Canyon” Davida Hockneya, natomiast w rubryce „Zaprojektowane” Aleksandra Sikorska przyblia sylwetk projektanta Rajmunda T. Haasa. W najnowszym „Arteonie” ponadto komentarz niepokorny Andrzeja Biernackiego i inne stae rubryki.

Okadka: Artur Nacht-Samborski, „Kwiaty i licie w garnku”, 1963, olej na ptnie, 100 x 73 cm, Muzeum Narodowe w Poznaniu, fot. dziki uprzejmoci MNP

„Dla dzieci i dorosych. Wystawa o zabawie”, BWA Galeria Awangarda, Wrocaw, 7.09-2.10.2011

W co graj artyci
„Dla dzieci i dorosych” w BWA Galeria Awangarda we Wrocawiu
Sabina Czajkowska
Gra i zabawa s najbardziej naturalnymi sposobami rozwoju i nauki. (...) Podobnie jak w yciu, w sztuce gramy rwnie intensywnie. (...) Dzi gra z odbiorc polega choby na czeniu wielu elementw wiata tak, by, polegajc na inteligencji, intuicji i wspuczestnictwie odbiorcy w kulturze, budowa przekaz, igra z utartymi modelami, czy rozpoznawalne kody i umoliwi uczestnikowi skonstruowanie swojego dziea – zestawu znacze i idei – w procesie odbioru. Zabawa polega na interakcji, na porozumieniu, na rozszyfrowaniu zagadki, jak jest dzieo. Na porozumiewawczym mrugniciu okiem. Mona si na przykad odwoa do zbiorowej pamici, jak w przypadku „Muzeum dziecistwa” Vladimira Perica. Kady w dziecistwie co zbiera. W wypadku dzieci dorastajcych w komunistycznym bloku kolekcja kolorowych puszek po sodyczach eksponowana we wrocawskiej Awangardzie naturalnie niesie wiele wicej konotacji ni tylko sentymentalne wspomnienie.

Milorad Mica Stajcic, „Over the rainbow”, 2010, dziki uprzejmoci artysty, materiay prasowe BWA Galerii Awangarda we Wrocawiu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym