strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

Midzynarodowy Festiwal Sztuk Wizualnych Alternativa, wystawy „Estrangement”,

Transformers
Festiwal Alternativa w Gdasku
Przemysaw Choda
Stali bywalcy IS Wyspa mog si poczu rozczarowani gwnymi wystawami festiwalu Alternativa. Tematy, wok ktrych ogniskuj si ekspozycje, goszcz tu stale, zbyt mao jest nowych uj i rozwiza formalnych. Tradycja polityczna Gdaska (czytaj „Solidarno”), do ktrej nawizuje idea wystaw, nie tyle inspiruje, ile ogranicza kuratorskie pomysy i decyzje. Zadziwia fakt, e nie powoano si na lokaln tradycj artystyczn. Pod koniec lat 80., w czasie silnego fermentu politycznego, dziaa tu przecie anarchistyczny, operujcy absurdem Totart.

Hiwa K & Aleksandra Olszewska, fot. Alina amojdzin, materiay prasowe IS Wyspa w Gdasku

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym