strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z
   »

W lipcowym „Arteonie”: Andrzej Biernacki recenzuje londysk wystaw „All Too Human: Bacon, Freud and the Century of Painting Life” w Tate Britain, a Tomasz Bika OP w rubryce „Czytanie sztuki” odczytuje akt „David i Eli” Luciana Freuda. Z kolei twrczo Keitha Sonniera, prezentowan w Parrish Art Museum, przyblia Wojciech Delikta. Dziaalno grupy Gyne Punk w kontekcie projektu w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena komentuje natomiast Karolina Staszak.
W najnowszym „Arteonie” ponadto
: prezentacj „300 lat wiedeskiej manufaktury porcelanowej” w Muzeum Sztuki Stosowanej MAK w Wiedniu omawia Grayna Krzechowicz, a wystaw „John Singer Sargent and Chicago’s Gilded Age” w Art Institute Chicago komentuje Aleksandra Kargul. Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Krzysztofa Nowickiego. Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, dlaczego w Polsce nie rozwin si art banking, a Agnieszka Salamon-Radecka kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc tym razem sylwetk Augusta Zamoyskiego. W lipcowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 
Okadka: Widok wystawy „All Too Human” w Tate Britain; Lucian Freud, “David and Eli”, 2003-2004, oil on canvas, 1626 x 1740 mm (private collection), fot. © Tate photography, Joe Humphrys

Europejski Festiwal Malarstwa Monumentalnego Monumental Art, Gdask Zaspa, 4-15.07.2011; Art Moves Festival, Toru, wrzesie/padziernik 2011, termin nadsyania prac: 20.07.2011

Spoeczne murale i refleksyjne billboardy
Street art > Gdask i Toru
Justyna Ryczek
Gdask buduje sta galeri murali, trwa wizytwk miasta; w Toruniu sztuka jest tymczasowa, efemeryczna, ale konsekwentnie realizowana pozostawia trway lad wrd odbiorcw. Gdask wykorzystuje swoj histori i wsptworzy mit wolnego miasta, Toru skupia si na wspczesnej kulturze, miao wchodzc w polemik z ni i wiadomie wsptworzy kultur ulicy. Oba projekty nie wykorzystuj jedynie atrakcyjnoci wystawienniczej miast, ale w sposb zdecydowany pracuj na jego specyfice, stanowic przykady pozytywnego uczestniczenia artystw w grze o miasto, wsptworzenia jego obrazu i zabierania gosu w sprawach publicznych.

Mariusz Waras, mural na ul. Pilotw 12 na Zaspie w Gdasku, 2009, fot. Adam Korzeniewski (www.adamkorzeniewski.com), materiay prasowe Monumental Art

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym