strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G K L O P R S T U W Z
   »
W listopadowym „Arteonie”

wystawie „Co po Cybisie?”, zorganizowanej przez warszawsk Zacht Narodow Galeri Sztuki, przyglda si Andrzej Biernacki, Agnieszka Salamon-Radecka przyblia sylwetk i twrczo Marii Jaremy, recenzujc krakowsk prezentacj „Jaremianka: Zostaj w tym teatrze. Podoba mi si tu”. Aleksandra Sikorska z kolei komentuje mesjanistyczny projekt Ady ADU Karczmarczyk, a Jdrzej Krystek – wystaw „Michael Jackson. On the Wall” w Londynie. Grayna Krzechowicz omawia monograficzn prezentacj Pietera Bruegla Starszego w Wiedniu. W najnowszym „Arteonie take: Kajetan Giziski omawia 9. Midzynarodowe Triennale Grafiki „Kolor w grafice: Hybryda” w toruskiej Wozowni, o trudnej mioci do sztuki pisze Zbigniew Jan Makowski. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka prezentuje sylwetk Stefana Szmaja. Marcin Krajewski z kolei rekomenduje twrczo Dariusza Korola. W listopadowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Jarosaw Modzelewski, „Siewca i niwiarz”, 1989, olej, ptno, 136 180 cm, Zachta, fot. Jerzy Gadykowski, mat. pras. Zachty Narodowej Galerii Sztuki

„Kusownicy”, Galeria Miejska Arsena, Pozna, 13.05-12.06.2011

Za sztuka
„Kusownicy” w poznaskim Arsenale
Sabina Czajkowska
Dziwnie. Ale tak, jakby kto tylko delikatnie podsun wtpliwo, gdzie co przestawi w taki sposb, e trudno zauway, co waciwie jest nie tak, co zgrzyta. Nie straszno, nie, ale jednak niespokojnie. Lubi takie wystawy, gdzie czuj podskrnie pewne prdy, sztuka wywouje emocje, ktrych rda racjonalnie czsto nie jestem w stanie uzasadni. I nie czytam ich jak prozy, ale jako tak nieregularnie, doznaj chwytajc podpowiedzi i wyczuwajc sensy nie do koca racjonalnie. Lubi wystawy, gdzie zwizki rodz si ze zderze, z braku cigoci, z pomini, luk, z powtrze czy nagromadze. Z niedopowiedze. Gdzie na schodach, na samym pocztku napotykam zwj, takie jakby gniazdko uwite z drutu kolczastego. Nawet nie wiem, czyja to (i czy faktycznie) praca, bo podpisu nie dostrzegam, ale wietnie odzwierciedla rodzaj dozna, ktre wywouj dziea na wystawie – ich dwuznaczno albo wrcz wzajemnie wykluczajce si cechy zaciekawiaj, podobnie jak odpychajcy i pocigajcy zarazem charakter.

Olaf Brzeski, „Dobry pocztek”, instalacja site specific, 2011, fot. materiay prasowe Galerii Miejskiej Arsena

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym