strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

Biennale Sztuki Mediw WRO 2011 „Alternative now”, Wrocaw, 10.05-18.09.2011

Alternative now: sztuka – technologia – instytucja
WRO 2011
Bartosz Korzeniowski
Tematem majowego numeru „Arteonu” bya kwestia wzajemnego przenikania si sfery sztuki i nauki, a dokadniej – sztuki i technologii. Na organizowanym we Wrocawiu od ponad dwch dekad festiwalu powiconym sztuce mediw tendencje te s doskonale widoczne, a prby odseparowania jednej dziedziny od drugiej – czsto pozbawione podstaw. Takie prace, jak na przykad prezentowana podczas tegorocznej edycji interaktywna platforma „Mobile crash” (Lucas Bambozzi, Ricardo Palmieri i Roger Sodr), zacieraj granic pomidzy artyst a twrc technologii, wskazujc na podny charakter wsppracy informatykw, programistw oraz artystw. Ci ostatni, szczeglnie w wypadku sztuki mediw, sami czsto bywaj kompetentnymi autorami rozwiza technologicznych.

Istvan Kantor, „Antihero”, WRO 2011, fot. Katarzyna Paetko, materiay prasowe WRO

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym