strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z
   »

W lipcowym „Arteonie”: Andrzej Biernacki recenzuje londysk wystaw „All Too Human: Bacon, Freud and the Century of Painting Life” w Tate Britain, a Tomasz Bika OP w rubryce „Czytanie sztuki” odczytuje akt „David i Eli” Luciana Freuda. Z kolei twrczo Keitha Sonniera, prezentowan w Parrish Art Museum, przyblia Wojciech Delikta. Dziaalno grupy Gyne Punk w kontekcie projektu w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena komentuje natomiast Karolina Staszak.
W najnowszym „Arteonie” ponadto
: prezentacj „300 lat wiedeskiej manufaktury porcelanowej” w Muzeum Sztuki Stosowanej MAK w Wiedniu omawia Grayna Krzechowicz, a wystaw „John Singer Sargent and Chicago’s Gilded Age” w Art Institute Chicago komentuje Aleksandra Kargul. Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Krzysztofa Nowickiego. Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, dlaczego w Polsce nie rozwin si art banking, a Agnieszka Salamon-Radecka kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc tym razem sylwetk Augusta Zamoyskiego. W lipcowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 
Okadka: Widok wystawy „All Too Human” w Tate Britain; Lucian Freud, “David and Eli”, 2003-2004, oil on canvas, 1626 x 1740 mm (private collection), fot. © Tate photography, Joe Humphrys

Biennale Sztuki Mediw WRO 2011 „Alternative now”, Wrocaw, 10.05-18.09.2011

Alternative now: sztuka – technologia – instytucja
WRO 2011
Bartosz Korzeniowski
Tematem majowego numeru „Arteonu” bya kwestia wzajemnego przenikania si sfery sztuki i nauki, a dokadniej – sztuki i technologii. Na organizowanym we Wrocawiu od ponad dwch dekad festiwalu powiconym sztuce mediw tendencje te s doskonale widoczne, a prby odseparowania jednej dziedziny od drugiej – czsto pozbawione podstaw. Takie prace, jak na przykad prezentowana podczas tegorocznej edycji interaktywna platforma „Mobile crash” (Lucas Bambozzi, Ricardo Palmieri i Roger Sodr), zacieraj granic pomidzy artyst a twrc technologii, wskazujc na podny charakter wsppracy informatykw, programistw oraz artystw. Ci ostatni, szczeglnie w wypadku sztuki mediw, sami czsto bywaj kompetentnymi autorami rozwiza technologicznych.

Istvan Kantor, „Antihero”, WRO 2011, fot. Katarzyna Paetko, materiay prasowe WRO

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym