strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” Wojciech Delikta przyblia twrczo projektantki Rei Kawakubo, ktra zainicjowaa zjawisko... antymody. Fotografiom Irwinga Penna, pokazywanym w nowojorskim Metropolitan Museum, przyglda si Aleksandra Kargul. Weronika Kobyliska-Bunsch z kolei rekomenduje twrczo fotograficzn Joanny Chudy. Karolina Staszak komentuje konkurs „Nowy Obraz / Nowe Spojrzenie” Nagroda Artystyczna UAP, a Andrzej Biernacki przewietla spraw nowej lokalizacji warszawskiego MSN w kontekcie finansw tej instytucji.
W najnowszym „Arteonie”
take: wystaw „Superorganizm. Awangarda i dowiadczenie przyrody” w ms2 w odzi recenzuje Justyna arczyska, prezentacj Emila Nolde w gdaskim Muzeum Narodowym komentuje Agnieszka Salamon-Radecka, a o wiedeskiej wystawie Lawrence’a Alma-Tademy pisze Grayna Krzechowicz.W „Czytaniu sztuki” z kolei Aleksandra Kargul odczytuje obraz „Matka Whistlera” Jamesa McNeilla Whistlera.
W majowym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Rei Kawakubo, „Body meets dress – Dress meets body”, spring/summer 1997, mat. pras. The Metropolitan Museum of Art

Biennale Sztuki Mediw WRO 2011 „Alternative now”, Wrocaw, 10.05-18.09.2011

Alternative now: sztuka – technologia – instytucja
WRO 2011
Bartosz Korzeniowski
Tematem majowego numeru „Arteonu” bya kwestia wzajemnego przenikania si sfery sztuki i nauki, a dokadniej – sztuki i technologii. Na organizowanym we Wrocawiu od ponad dwch dekad festiwalu powiconym sztuce mediw tendencje te s doskonale widoczne, a prby odseparowania jednej dziedziny od drugiej – czsto pozbawione podstaw. Takie prace, jak na przykad prezentowana podczas tegorocznej edycji interaktywna platforma „Mobile crash” (Lucas Bambozzi, Ricardo Palmieri i Roger Sodr), zacieraj granic pomidzy artyst a twrc technologii, wskazujc na podny charakter wsppracy informatykw, programistw oraz artystw. Ci ostatni, szczeglnie w wypadku sztuki mediw, sami czsto bywaj kompetentnymi autorami rozwiza technologicznych.

Istvan Kantor, „Antihero”, WRO 2011, fot. Katarzyna Paetko, materiay prasowe WRO

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym