strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B D G K L Ł O P S T W Z KONKURSY
   »

W czerwcowym „Arteonie”: Wojciech Delikta przygląda się założeniom modowej wystawy „Camp: Notes on Fashion” w Metropolitan Museum w Costume Institute, a Aleksandra Kargul omawia wystawę „Art & Porn”, odbywającą się w ARoS Aarhus Kunstmuseum. Ponadto w najnowszym wydaniu sylwetkę Oskara Kokoschki przybliża Karolina Greś z okazji wystawy „Oskar Kokoschka. Expressionist, Migrant, European” w wiedeńskim Leopold Museum. Karolina Staszak z kolei komentuje niedawne skandale wokół pracy Natalii LL i akcji Elżbiety Podleśnej. W najnowszym „Arteonie” także relacja Joanny M. Sosnowskiej z tegorocznego Biennale w Wenecji. W czerwcowym „Arteonie” także: Kamila Leśniak omawia młodą polską współczesną fotografię, natomiast wystawę „«Polska» na eksport” w warszawskiej Zachęcie recenzuje Zofia Jabłonowska-Ratajska. Pokaz „Czarno na białym. 200 lat rysunku w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych” komentuje Kajetan Giziński, a w rubryce „Sztuka młodych” Marcin Krajewski prezentuje malarstwo Natalii Szynal. Agnieszka Salamon-Radecka przedstawia w dziale „Dossier” plastyczną twórczość Jerzego Skolimowskiego. Tomasz Biłka OP z kolei omawia projekt „Anima mea”. W najnowszym „Arteonie” także inne artykuły, aktualia i inne stałe rubryki.

Okładka: Widok wystawy „Camp. Notes on Fashion” w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku (9.05-8.09.2019), fot. BFA.com/Zach Hilty, mat. pras. Metropolitan Museum of Art

Biennale Sztuki Mediów WRO 2011 „Alternative now”, Wrocław, 10.05-18.09.2011

Alternative now: sztuka – technologia – instytucja
WRO 2011
Bartosz Korzeniowski
Tematem majowego numeru „Arteonu” była kwestia wzajemnego przenikania się sfery sztuki i nauki, a dokładniej – sztuki i technologii. Na organizowanym we Wrocławiu od ponad dwóch dekad festiwalu poświęconym sztuce mediów tendencje te są doskonale widoczne, a próby odseparowania jednej dziedziny od drugiej – często pozbawione podstaw. Takie prace, jak na przykład prezentowana podczas tegorocznej edycji interaktywna platforma „Mobile crash” (Lucas Bambozzi, Ricardo Palmieri i Roger Sodré), zacierają granicę pomiędzy artystą a twórcą technologii, wskazując na płodny charakter współpracy informatyków, programistów oraz artystów. Ci ostatni, szczególnie w wypadku sztuki mediów, sami często bywają kompetentnymi autorami rozwiązań technologicznych.

Istvan Kantor, „Antihero”, WRO 2011, fot. Katarzyna Pałetko, materiały prasowe WRO

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym