strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G K L O P R S T U W Z
   »
W listopadowym „Arteonie”

wystawie „Co po Cybisie?”, zorganizowanej przez warszawsk Zacht Narodow Galeri Sztuki, przyglda si Andrzej Biernacki, Agnieszka Salamon-Radecka przyblia sylwetk i twrczo Marii Jaremy, recenzujc krakowsk prezentacj „Jaremianka: Zostaj w tym teatrze. Podoba mi si tu”. Aleksandra Sikorska z kolei komentuje mesjanistyczny projekt Ady ADU Karczmarczyk, a Jdrzej Krystek – wystaw „Michael Jackson. On the Wall” w Londynie. Grayna Krzechowicz omawia monograficzn prezentacj Pietera Bruegla Starszego w Wiedniu. W najnowszym „Arteonie take: Kajetan Giziski omawia 9. Midzynarodowe Triennale Grafiki „Kolor w grafice: Hybryda” w toruskiej Wozowni, o trudnej mioci do sztuki pisze Zbigniew Jan Makowski. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka prezentuje sylwetk Stefana Szmaja. Marcin Krajewski z kolei rekomenduje twrczo Dariusza Korola. W listopadowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Jarosaw Modzelewski, „Siewca i niwiarz”, 1989, olej, ptno, 136 180 cm, Zachta, fot. Jerzy Gadykowski, mat. pras. Zachty Narodowej Galerii Sztuki

Biennale Sztuki Mediw WRO 2011 „Alternative now”, Wrocaw, 10.05-18.09.2011

Alternative now: sztuka – technologia – instytucja
WRO 2011
Bartosz Korzeniowski
Tematem majowego numeru „Arteonu” bya kwestia wzajemnego przenikania si sfery sztuki i nauki, a dokadniej – sztuki i technologii. Na organizowanym we Wrocawiu od ponad dwch dekad festiwalu powiconym sztuce mediw tendencje te s doskonale widoczne, a prby odseparowania jednej dziedziny od drugiej – czsto pozbawione podstaw. Takie prace, jak na przykad prezentowana podczas tegorocznej edycji interaktywna platforma „Mobile crash” (Lucas Bambozzi, Ricardo Palmieri i Roger Sodr), zacieraj granic pomidzy artyst a twrc technologii, wskazujc na podny charakter wsppracy informatykw, programistw oraz artystw. Ci ostatni, szczeglnie w wypadku sztuki mediw, sami czsto bywaj kompetentnymi autorami rozwiza technologicznych.

Istvan Kantor, „Antihero”, WRO 2011, fot. Katarzyna Paetko, materiay prasowe WRO

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym