strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z
   »

W lipcowym „Arteonie”: Andrzej Biernacki recenzuje londysk wystaw „All Too Human: Bacon, Freud and the Century of Painting Life” w Tate Britain, a Tomasz Bika OP w rubryce „Czytanie sztuki” odczytuje akt „David i Eli” Luciana Freuda. Z kolei twrczo Keitha Sonniera, prezentowan w Parrish Art Museum, przyblia Wojciech Delikta. Dziaalno grupy Gyne Punk w kontekcie projektu w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena komentuje natomiast Karolina Staszak.
W najnowszym „Arteonie” ponadto
: prezentacj „300 lat wiedeskiej manufaktury porcelanowej” w Muzeum Sztuki Stosowanej MAK w Wiedniu omawia Grayna Krzechowicz, a wystaw „John Singer Sargent and Chicago’s Gilded Age” w Art Institute Chicago komentuje Aleksandra Kargul. Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Krzysztofa Nowickiego. Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, dlaczego w Polsce nie rozwin si art banking, a Agnieszka Salamon-Radecka kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc tym razem sylwetk Augusta Zamoyskiego. W lipcowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 
Okadka: Widok wystawy „All Too Human” w Tate Britain; Lucian Freud, “David and Eli”, 2003-2004, oil on canvas, 1626 x 1740 mm (private collection), fot. © Tate photography, Joe Humphrys

Monika Fleischmann & Wolfgang Strauss, „Performing data”, w ramach projektu „Art & science meeting”, Centrum Sztuki Wspczesnej ania, Gdask, 15.04-2

Nowe retro
„Arte & science meeting” w Gdasku
Przemysaw Choda
Gdaska impreza „Art & science meeting” kadzie nacisk na ukazanie wpywu technologii na ksztat wspczesnej kultury: nowe moliwoci percepcji (nanotechnologie), formy interakcji i komunikacji (internet) oraz wykorzystanie innowacyjnych form przekazu jako nonika uytecznej spoecznie wiedzy (np. o rodowisku naturalnym). Ten rodzaj fuzji systemw nauki i sztuki w wielu rodzi moe niech i obaw. Obawia si mona o estetyk, o to, e wystawa przybierze ksztat znany z naszpikowanych interaktywnymi obiektami techniczno-edukacyjnych parkw rozrywki. Niepokoi moe te myl, e gwn funkcj sztuki stanie si reprezentowanie wiedzy, a sztuka stanie si czym na ksztat techgnozy, w ktr wystawa bdzie inicjacyjnym rytuaem. Ju sama ilo obaw sprawia, e warto wzi udzia w tych wydarzeniach. Tym bardziej, e w programie spotka znajduj si ekspozycje artystw uznawanych za pionierw nowego mylenia o sztuce.

Monika Fleischmann i Wolfgang Strauss, „Liquid views”, instalacja, materiay prasowe CSW ania

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym