strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

Monika Fleischmann & Wolfgang Strauss, „Performing data”, w ramach projektu „Art & science meeting”, Centrum Sztuki Wspczesnej ania, Gdask, 15.04-2

Nowe retro
„Arte & science meeting” w Gdasku
Przemysaw Choda
Gdaska impreza „Art & science meeting” kadzie nacisk na ukazanie wpywu technologii na ksztat wspczesnej kultury: nowe moliwoci percepcji (nanotechnologie), formy interakcji i komunikacji (internet) oraz wykorzystanie innowacyjnych form przekazu jako nonika uytecznej spoecznie wiedzy (np. o rodowisku naturalnym). Ten rodzaj fuzji systemw nauki i sztuki w wielu rodzi moe niech i obaw. Obawia si mona o estetyk, o to, e wystawa przybierze ksztat znany z naszpikowanych interaktywnymi obiektami techniczno-edukacyjnych parkw rozrywki. Niepokoi moe te myl, e gwn funkcj sztuki stanie si reprezentowanie wiedzy, a sztuka stanie si czym na ksztat techgnozy, w ktr wystawa bdzie inicjacyjnym rytuaem. Ju sama ilo obaw sprawia, e warto wzi udzia w tych wydarzeniach. Tym bardziej, e w programie spotka znajduj si ekspozycje artystw uznawanych za pionierw nowego mylenia o sztuce.

Monika Fleischmann i Wolfgang Strauss, „Liquid views”, instalacja, materiay prasowe CSW ania

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym