strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G K L O P R S T U W Z
   »
W listopadowym „Arteonie”

wystawie „Co po Cybisie?”, zorganizowanej przez warszawsk Zacht Narodow Galeri Sztuki, przyglda si Andrzej Biernacki, Agnieszka Salamon-Radecka przyblia sylwetk i twrczo Marii Jaremy, recenzujc krakowsk prezentacj „Jaremianka: Zostaj w tym teatrze. Podoba mi si tu”. Aleksandra Sikorska z kolei komentuje mesjanistyczny projekt Ady ADU Karczmarczyk, a Jdrzej Krystek – wystaw „Michael Jackson. On the Wall” w Londynie. Grayna Krzechowicz omawia monograficzn prezentacj Pietera Bruegla Starszego w Wiedniu. W najnowszym „Arteonie take: Kajetan Giziski omawia 9. Midzynarodowe Triennale Grafiki „Kolor w grafice: Hybryda” w toruskiej Wozowni, o trudnej mioci do sztuki pisze Zbigniew Jan Makowski. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka prezentuje sylwetk Stefana Szmaja. Marcin Krajewski z kolei rekomenduje twrczo Dariusza Korola. W listopadowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Jarosaw Modzelewski, „Siewca i niwiarz”, 1989, olej, ptno, 136 180 cm, Zachta, fot. Jerzy Gadykowski, mat. pras. Zachty Narodowej Galerii Sztuki

Monika Fleischmann & Wolfgang Strauss, „Performing data”, w ramach projektu „Art & science meeting”, Centrum Sztuki Wspczesnej ania, Gdask, 15.04-2

Nowe retro
„Arte & science meeting” w Gdasku
Przemysaw Choda
Gdaska impreza „Art & science meeting” kadzie nacisk na ukazanie wpywu technologii na ksztat wspczesnej kultury: nowe moliwoci percepcji (nanotechnologie), formy interakcji i komunikacji (internet) oraz wykorzystanie innowacyjnych form przekazu jako nonika uytecznej spoecznie wiedzy (np. o rodowisku naturalnym). Ten rodzaj fuzji systemw nauki i sztuki w wielu rodzi moe niech i obaw. Obawia si mona o estetyk, o to, e wystawa przybierze ksztat znany z naszpikowanych interaktywnymi obiektami techniczno-edukacyjnych parkw rozrywki. Niepokoi moe te myl, e gwn funkcj sztuki stanie si reprezentowanie wiedzy, a sztuka stanie si czym na ksztat techgnozy, w ktr wystawa bdzie inicjacyjnym rytuaem. Ju sama ilo obaw sprawia, e warto wzi udzia w tych wydarzeniach. Tym bardziej, e w programie spotka znajduj si ekspozycje artystw uznawanych za pionierw nowego mylenia o sztuce.

Monika Fleischmann i Wolfgang Strauss, „Liquid views”, instalacja, materiay prasowe CSW ania

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym