strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B D G K L Ł N O P S T W Z KONKURSY
   »

W czerwcowym „Arteonie”: Wojciech Delikta przygląda się założeniom modowej wystawy „Camp: Notes on Fashion” w Metropolitan Museum w Costume Institute, a Aleksandra Kargul omawia wystawę „Art & Porn”, odbywającą się w ARoS Aarhus Kunstmuseum. Ponadto w najnowszym wydaniu sylwetkę Oskara Kokoschki przybliża Karolina Greś z okazji wystawy „Oskar Kokoschka. Expressionist, Migrant, European” w wiedeńskim Leopold Museum. Karolina Staszak z kolei komentuje niedawne skandale wokół pracy Natalii LL i akcji Elżbiety Podleśnej. W najnowszym „Arteonie” także relacja Joanny M. Sosnowskiej z tegorocznego Biennale w Wenecji. W czerwcowym „Arteonie” także: Kamila Leśniak omawia młodą polską współczesną fotografię, natomiast wystawę „«Polska» na eksport” w warszawskiej Zachęcie recenzuje Zofia Jabłonowska-Ratajska. Pokaz „Czarno na białym. 200 lat rysunku w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych” komentuje Kajetan Giziński, a w rubryce „Sztuka młodych” Marcin Krajewski prezentuje malarstwo Natalii Szynal. Agnieszka Salamon-Radecka przedstawia w dziale „Dossier” plastyczną twórczość Jerzego Skolimowskiego. Tomasz Biłka OP z kolei omawia projekt „Anima mea”. W najnowszym „Arteonie” także inne artykuły, aktualia i inne stałe rubryki.

Okładka: Widok wystawy „Camp. Notes on Fashion” w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku (9.05-8.09.2019), fot. BFA.com/Zach Hilty, mat. pras. Metropolitan Museum of Art

Monika Fleischmann & Wolfgang Strauss, „Performing data”, w ramach projektu „Art & science meeting”, Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, Gdańsk, 15.04-2

Nowe retro
„Arte & science meeting” w Gdańsku
Przemysław Chodań
Gdańska impreza „Art & science meeting” kładzie nacisk na ukazanie wpływu technologii na kształt współczesnej kultury: nowe możliwości percepcji (nanotechnologie), formy interakcji i komunikacji (internet) oraz wykorzystanie innowacyjnych form przekazu jako nośnika użytecznej społecznie wiedzy (np. o środowisku naturalnym). Ten rodzaj fuzji systemów nauki i sztuki w wielu rodzić może niechęć i obawę. Obawiać się można o estetykę, o to, że wystawa przybierze kształt znany z naszpikowanych interaktywnymi obiektami techniczno-edukacyjnych parków rozrywki. Niepokoić może też myśl, że główną funkcją sztuki stanie się reprezentowanie wiedzy, a sztuka stanie się czymś na kształt techgnozy, w którą wystawa będzie inicjacyjnym rytuałem. Już sama ilość obaw sprawia, że warto wziąć udział w tych wydarzeniach. Tym bardziej, że w programie spotkań znajdują się ekspozycje artystów uznawanych za pionierów nowego myślenia o sztuce.

Monika Fleischmann i Wolfgang Strauss, „Liquid views”, instalacja, materiały prasowe CSW Łaźnia

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym