strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z
   »

W lipcowym „Arteonie”: Andrzej Biernacki recenzuje londysk wystaw „All Too Human: Bacon, Freud and the Century of Painting Life” w Tate Britain, a Tomasz Bika OP w rubryce „Czytanie sztuki” odczytuje akt „David i Eli” Luciana Freuda. Z kolei twrczo Keitha Sonniera, prezentowan w Parrish Art Museum, przyblia Wojciech Delikta. Dziaalno grupy Gyne Punk w kontekcie projektu w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena komentuje natomiast Karolina Staszak.
W najnowszym „Arteonie” ponadto
: prezentacj „300 lat wiedeskiej manufaktury porcelanowej” w Muzeum Sztuki Stosowanej MAK w Wiedniu omawia Grayna Krzechowicz, a wystaw „John Singer Sargent and Chicago’s Gilded Age” w Art Institute Chicago komentuje Aleksandra Kargul. Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Krzysztofa Nowickiego. Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, dlaczego w Polsce nie rozwin si art banking, a Agnieszka Salamon-Radecka kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc tym razem sylwetk Augusta Zamoyskiego. W lipcowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 
Okadka: Widok wystawy „All Too Human” w Tate Britain; Lucian Freud, “David and Eli”, 2003-2004, oil on canvas, 1626 x 1740 mm (private collection), fot. © Tate photography, Joe Humphrys

XIV grnolski Festiwal Sztuki Kameralnej, Katowice, 13 do 26.11.2005 r.

Piotr Zaczkowski
ladami pamici

Tylko jedno ze zdarze przygotowanych na XIV Grnolski Festiwal Sztuki Kameralnej dotykao bezporednio problemu pamici. W Grnolskim Centrum Kultury w Katowicach udostpniono retrospektywn wystaw Tomasza Struka oraz dedykowan mu ekspozycj zbiorow, obydwie uoglnione hasem „lady pamici”. Podobnych ladw lub tropw byo jednak wicej. Warto – obok gier z pamici Struka – odnotowa dwa inne pokazy. Zbigniew Libera i Darek Foks, autorzy projektu „Co robi czniczka”, przewartociowali tyle jak zbiorow klisz mentaln, co i sposoby jej prezentacji. Jonas Mekas, guru nowojorskiego undergroundu, przypomniany filmowymi dziennikami, odsoni reguy trudnego dialogu midzy wiernoci zapisu obiektywnego a intymnego.

Jzef Robakowski, z cyklu „Kty energetyczne”. Fot. Materiay prasowe XIV Grnolskiego Festiwalu Sztuki Kameralnej

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym