strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” Wojciech Delikta przyblia twrczo projektantki Rei Kawakubo, ktra zainicjowaa zjawisko... antymody. Fotografiom Irwinga Penna, pokazywanym w nowojorskim Metropolitan Museum, przyglda si Aleksandra Kargul. Weronika Kobyliska-Bunsch z kolei rekomenduje twrczo fotograficzn Joanny Chudy. Karolina Staszak komentuje konkurs „Nowy Obraz / Nowe Spojrzenie” Nagroda Artystyczna UAP, a Andrzej Biernacki przewietla spraw nowej lokalizacji warszawskiego MSN w kontekcie finansw tej instytucji.
W najnowszym „Arteonie”
take: wystaw „Superorganizm. Awangarda i dowiadczenie przyrody” w ms2 w odzi recenzuje Justyna arczyska, prezentacj Emila Nolde w gdaskim Muzeum Narodowym komentuje Agnieszka Salamon-Radecka, a o wiedeskiej wystawie Lawrence’a Alma-Tademy pisze Grayna Krzechowicz.W „Czytaniu sztuki” z kolei Aleksandra Kargul odczytuje obraz „Matka Whistlera” Jamesa McNeilla Whistlera.
W majowym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Rei Kawakubo, „Body meets dress – Dress meets body”, spring/summer 1997, mat. pras. The Metropolitan Museum of Art

XIV grnolski Festiwal Sztuki Kameralnej, Katowice, 13 do 26.11.2005 r.

Piotr Zaczkowski
ladami pamici

Tylko jedno ze zdarze przygotowanych na XIV Grnolski Festiwal Sztuki Kameralnej dotykao bezporednio problemu pamici. W Grnolskim Centrum Kultury w Katowicach udostpniono retrospektywn wystaw Tomasza Struka oraz dedykowan mu ekspozycj zbiorow, obydwie uoglnione hasem „lady pamici”. Podobnych ladw lub tropw byo jednak wicej. Warto – obok gier z pamici Struka – odnotowa dwa inne pokazy. Zbigniew Libera i Darek Foks, autorzy projektu „Co robi czniczka”, przewartociowali tyle jak zbiorow klisz mentaln, co i sposoby jej prezentacji. Jonas Mekas, guru nowojorskiego undergroundu, przypomniany filmowymi dziennikami, odsoni reguy trudnego dialogu midzy wiernoci zapisu obiektywnego a intymnego.

Jzef Robakowski, z cyklu „Kty energetyczne”. Fot. Materiay prasowe XIV Grnolskiego Festiwalu Sztuki Kameralnej

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym