strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G J K L O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

Maciej Nawrot, „Dni pdz jak dzikie konieze wzgrza”, w ramach cyklu „Nic nie wida”, Galeria Sztuki Wspczesnej BWA w Katowicach, 16.02-13.03.2011

Twrcza nuda!
Maciej Nawrot w BWA w Katowicach
Zuzanna Sokoowska
Cykl „Nic nie wida” w katowickim BWA to kolejna po „Przypadkowych przyjemnociach” i „Replikantkach” prezentacja twrczoci modych, obiecujcych artystw. Tym razem tematyka wystaw bdzie oscylowa wok zagadnienia poszukiwania alternatywnych, intuicyjnych obszarw, gdzie wzrok przestaje by najwaniejszym dokoczeniem. Jednake z pewn przekor mona zauway, e bez pierwotnego dowiadczenia zmysowego, jakie funduje nam ludzkie oko, trudno jest odnale rwnowag pomidzy tym, co odczuwalne, a tym, co dostrzeone. Zawsze istnieje ryzyko naiwnego zudzenia. Wystawa Macieja Nawrota, o do przewrotnym tytule „Dni pdz jak dzikie konie ze wzgrza”, zapoyczonym z tomiku poezji Charlesa Bukowskiego, zdaje si zaprzecza tej kuratorskiej koncepcji. Ale to tylko pozory.

Maciej Nawrot, z cyklu „Dni pdz jak dzikie konie ze wzgrza”, materiay prasowe BWA w Katowicach

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym