strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G k O P R S T U W Z KONKURSY
   »

We wrzeniowym numerze „Arteonu” wystaw „Szczeliny wolnoci – sztuka polska w latach 1945-1948/1949”, ktra odbywa si w poznaskim Muzeum Narodowym recenzuje Micha Haake, „Najlepsze Dyplomy ASP 2017” komentuje Karolina Staszak, o pokazie „Dioramas”, odbywajcym si w paryskim Palais de Tokio pisze Aleksandra Kargul, a Sawomir Marzec wspomina Zbigniewa Gostomskiego przez pryzmat jego ostatniej wystawy w Galerii Foksal. Tomasz Ratajczak komentuje rzdowy pomys odbudowy zamkw kazimierzowskich, Dorota aglewska omawia kapitay na rynku sztuki, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Magdaleny Daniec. W rubryce „Czytanie sztuki” Wojciech Delikta przyglda si obrazowi „A Closer Grand Canyon” Davida Hockneya, natomiast w rubryce „Zaprojektowane” Aleksandra Sikorska przyblia sylwetk projektanta Rajmunda T. Haasa. W najnowszym „Arteonie” ponadto komentarz niepokorny Andrzeja Biernackiego i inne stae rubryki.

Okadka: Artur Nacht-Samborski, „Kwiaty i licie w garnku”, 1963, olej na ptnie, 100 x 73 cm, Muzeum Narodowe w Poznaniu, fot. dziki uprzejmoci MNP

Maciej Nawrot, „Dni pdz jak dzikie konieze wzgrza”, w ramach cyklu „Nic nie wida”, Galeria Sztuki Wspczesnej BWA w Katowicach, 16.02-13.03.2011

Twrcza nuda!
Maciej Nawrot w BWA w Katowicach
Zuzanna Sokoowska
Cykl „Nic nie wida” w katowickim BWA to kolejna po „Przypadkowych przyjemnociach” i „Replikantkach” prezentacja twrczoci modych, obiecujcych artystw. Tym razem tematyka wystaw bdzie oscylowa wok zagadnienia poszukiwania alternatywnych, intuicyjnych obszarw, gdzie wzrok przestaje by najwaniejszym dokoczeniem. Jednake z pewn przekor mona zauway, e bez pierwotnego dowiadczenia zmysowego, jakie funduje nam ludzkie oko, trudno jest odnale rwnowag pomidzy tym, co odczuwalne, a tym, co dostrzeone. Zawsze istnieje ryzyko naiwnego zudzenia. Wystawa Macieja Nawrota, o do przewrotnym tytule „Dni pdz jak dzikie konie ze wzgrza”, zapoyczonym z tomiku poezji Charlesa Bukowskiego, zdaje si zaprzecza tej kuratorskiej koncepcji. Ale to tylko pozory.

Maciej Nawrot, z cyklu „Dni pdz jak dzikie konie ze wzgrza”, materiay prasowe BWA w Katowicach

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym