strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B D G K L Ł N O P S T W Z KONKURSY
   »

W czerwcowym „Arteonie”: Wojciech Delikta przygląda się założeniom modowej wystawy „Camp: Notes on Fashion” w Metropolitan Museum w Costume Institute, a Aleksandra Kargul omawia wystawę „Art & Porn”, odbywającą się w ARoS Aarhus Kunstmuseum. Ponadto w najnowszym wydaniu sylwetkę Oskara Kokoschki przybliża Karolina Greś z okazji wystawy „Oskar Kokoschka. Expressionist, Migrant, European” w wiedeńskim Leopold Museum. Karolina Staszak z kolei komentuje niedawne skandale wokół pracy Natalii LL i akcji Elżbiety Podleśnej. W najnowszym „Arteonie” także relacja Joanny M. Sosnowskiej z tegorocznego Biennale w Wenecji. W czerwcowym „Arteonie” także: Kamila Leśniak omawia młodą polską współczesną fotografię, natomiast wystawę „«Polska» na eksport” w warszawskiej Zachęcie recenzuje Zofia Jabłonowska-Ratajska. Pokaz „Czarno na białym. 200 lat rysunku w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych” komentuje Kajetan Giziński, a w rubryce „Sztuka młodych” Marcin Krajewski prezentuje malarstwo Natalii Szynal. Agnieszka Salamon-Radecka przedstawia w dziale „Dossier” plastyczną twórczość Jerzego Skolimowskiego. Tomasz Biłka OP z kolei omawia projekt „Anima mea”. W najnowszym „Arteonie” także inne artykuły, aktualia i inne stałe rubryki.

Okładka: Widok wystawy „Camp. Notes on Fashion” w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku (9.05-8.09.2019), fot. BFA.com/Zach Hilty, mat. pras. Metropolitan Museum of Art

„Bodzianowski, Konieczny, Uklański, Warpechowski”, „Warpechowski, Dawicki”, Muzeum Sztuki w Łodzi, 22.02-3.05.2011, kurator: Łukasz Ronduda

Wystawa jako przypis do książki
Bodzianowski, Konieczny, Uklański, Warpechowski, Dawicki w MS w Łodzi
Natalia Kaliś
W łódzkim Muzeum Sztuki można zobaczyć dwie odrębne, lecz w dużym stopniu połączone ze sobą wystawy: „Bodzianowski, Konieczny, Uklański, Warpechowski” oraz „Warpechowski, Dawicki”. Obie starają się pokazać kontynuację pewnej tradycji, która wywodzi się z konceptualizmu i dotyczy wyczerpania sztuki. Na określenie tego wyczerpania kurator obu pokazów Łukasz Ronduda używa wyrażenia „puste miejsce”. Do stanu zero – owego pustego miejsca – dotarli artyści lat 70. reprezentowani tu przez Marka Koniecznego oraz Zbigniewa Warpechowskiego, a ich następcy: Piotr Uklański, Cezary Bodzianowski i Oskar Dawicki muszą teraz kontynuować pracę z ową pustką. Nie jest to sytuacja łatwa, bo jeśli „wszystko już było”, to jak w ogóle coś robić?

Cezary Bodzianowski, „Birthday (Urodziny)”, technika mieszana, 2009, materiały prasowe Muzeum Sztuki w Łodzi

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym