strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G k O P R S T U W Z KONKURSY
   »

We wrzeniowym numerze „Arteonu” wystaw „Szczeliny wolnoci – sztuka polska w latach 1945-1948/1949”, ktra odbywa si w poznaskim Muzeum Narodowym recenzuje Micha Haake, „Najlepsze Dyplomy ASP 2017” komentuje Karolina Staszak, o pokazie „Dioramas”, odbywajcym si w paryskim Palais de Tokio pisze Aleksandra Kargul, a Sawomir Marzec wspomina Zbigniewa Gostomskiego przez pryzmat jego ostatniej wystawy w Galerii Foksal. Tomasz Ratajczak komentuje rzdowy pomys odbudowy zamkw kazimierzowskich, Dorota aglewska omawia kapitay na rynku sztuki, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Magdaleny Daniec. W rubryce „Czytanie sztuki” Wojciech Delikta przyglda si obrazowi „A Closer Grand Canyon” Davida Hockneya, natomiast w rubryce „Zaprojektowane” Aleksandra Sikorska przyblia sylwetk projektanta Rajmunda T. Haasa. W najnowszym „Arteonie” ponadto komentarz niepokorny Andrzeja Biernackiego i inne stae rubryki.

Okadka: Artur Nacht-Samborski, „Kwiaty i licie w garnku”, 1963, olej na ptnie, 100 x 73 cm, Muzeum Narodowe w Poznaniu, fot. dziki uprzejmoci MNP

„Bodzianowski, Konieczny, Uklaski, Warpechowski”, „Warpechowski, Dawicki”, Muzeum Sztuki w odzi, 22.02-3.05.2011, kurator: ukasz Ronduda

Wystawa jako przypis do ksiki
Bodzianowski, Konieczny, Uklaski, Warpechowski, Dawicki w MS w odzi
Natalia Kali
W dzkim Muzeum Sztuki mona zobaczy dwie odrbne, lecz w duym stopniu poczone ze sob wystawy: „Bodzianowski, Konieczny, Uklaski, Warpechowski” oraz „Warpechowski, Dawicki”. Obie staraj si pokaza kontynuacj pewnej tradycji, ktra wywodzi si z konceptualizmu i dotyczy wyczerpania sztuki. Na okrelenie tego wyczerpania kurator obu pokazw ukasz Ronduda uywa wyraenia „puste miejsce”. Do stanu zero – owego pustego miejsca – dotarli artyci lat 70. reprezentowani tu przez Marka Koniecznego oraz Zbigniewa Warpechowskiego, a ich nastpcy: Piotr Uklaski, Cezary Bodzianowski i Oskar Dawicki musz teraz kontynuowa prac z ow pustk. Nie jest to sytuacja atwa, bo jeli „wszystko ju byo”, to jak w ogle co robi?

Cezary Bodzianowski, „Birthday (Urodziny)”, technika mieszana, 2009, materiay prasowe Muzeum Sztuki w odzi

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym