strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z
   »

W lipcowym „Arteonie”: Andrzej Biernacki recenzuje londysk wystaw „All Too Human: Bacon, Freud and the Century of Painting Life” w Tate Britain, a Tomasz Bika OP w rubryce „Czytanie sztuki” odczytuje akt „David i Eli” Luciana Freuda. Z kolei twrczo Keitha Sonniera, prezentowan w Parrish Art Museum, przyblia Wojciech Delikta. Dziaalno grupy Gyne Punk w kontekcie projektu w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena komentuje natomiast Karolina Staszak.
W najnowszym „Arteonie” ponadto
: prezentacj „300 lat wiedeskiej manufaktury porcelanowej” w Muzeum Sztuki Stosowanej MAK w Wiedniu omawia Grayna Krzechowicz, a wystaw „John Singer Sargent and Chicago’s Gilded Age” w Art Institute Chicago komentuje Aleksandra Kargul. Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Krzysztofa Nowickiego. Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, dlaczego w Polsce nie rozwin si art banking, a Agnieszka Salamon-Radecka kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc tym razem sylwetk Augusta Zamoyskiego. W lipcowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 
Okadka: Widok wystawy „All Too Human” w Tate Britain; Lucian Freud, “David and Eli”, 2003-2004, oil on canvas, 1626 x 1740 mm (private collection), fot. © Tate photography, Joe Humphrys

Supermarket Sztuki V/1 \"Toleruj mnie\", Galeria DAP, Galeria klimy Bocheskiej, Galeria Program, Warszawa, 20.10 do 27.11. 2005

Agnieszka Kluczewska
Sztuka (szuka) tolerancji
„Toleruj mnie!” – tytu tegorocznej edycji Supermarketu Sztuki brzmi jak wyzwanie. Podjo je 41 artystw, ktrych 34 prace, wyselekcjonowane z ponad 430 zgoszonych do prezentacji, mona byo oglda do 27 listopada w warszawskich galeriach Domu Artysty Plastyka, Klimy Bocheskiej i Program. Wystawom konkursowym towarzyszy pokaz dzie piciorga zaproszonych goci: Kingi Araya, Hannah Dougherty, Roberta Maciejuka, Nicolasa Provosta i Michaeli Thelenowej. Dla kuratorki wystawy, Agnieszki echowskiej, haso „Toleruj mnie!” wie si z takimi kwestiami jak: „wykluczenie/przynaleno, izolacja/solidarno spoeczna, deprywacja/dowartociowanie, tosamo indywidualna/tosamo zbiorowa”. Mimo e jest zakoczone wykrzyknikiem, naleaoby je odczyta raczej jako pytanie o moliwo i granice tolerancji – w yciu i opisujcej je sztuce.

Obshceye Vzdragivaniye: Julia Abramova, Alexander Lyhbin (Kaliningrad), „Train, Station, Bridge” wideo, DVD. Fot. Materiay prasowe Supermarketu Sztuki 2005

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym