strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G K L O P R S T U W Z
   »
W listopadowym „Arteonie”

wystawie „Co po Cybisie?”, zorganizowanej przez warszawsk Zacht Narodow Galeri Sztuki, przyglda si Andrzej Biernacki, Agnieszka Salamon-Radecka przyblia sylwetk i twrczo Marii Jaremy, recenzujc krakowsk prezentacj „Jaremianka: Zostaj w tym teatrze. Podoba mi si tu”. Aleksandra Sikorska z kolei komentuje mesjanistyczny projekt Ady ADU Karczmarczyk, a Jdrzej Krystek – wystaw „Michael Jackson. On the Wall” w Londynie. Grayna Krzechowicz omawia monograficzn prezentacj Pietera Bruegla Starszego w Wiedniu. W najnowszym „Arteonie take: Kajetan Giziski omawia 9. Midzynarodowe Triennale Grafiki „Kolor w grafice: Hybryda” w toruskiej Wozowni, o trudnej mioci do sztuki pisze Zbigniew Jan Makowski. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka prezentuje sylwetk Stefana Szmaja. Marcin Krajewski z kolei rekomenduje twrczo Dariusza Korola. W listopadowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Jarosaw Modzelewski, „Siewca i niwiarz”, 1989, olej, ptno, 136 180 cm, Zachta, fot. Jerzy Gadykowski, mat. pras. Zachty Narodowej Galerii Sztuki

Supermarket Sztuki V/1 \"Toleruj mnie\", Galeria DAP, Galeria klimy Bocheskiej, Galeria Program, Warszawa, 20.10 do 27.11. 2005

Agnieszka Kluczewska
Sztuka (szuka) tolerancji
„Toleruj mnie!” – tytu tegorocznej edycji Supermarketu Sztuki brzmi jak wyzwanie. Podjo je 41 artystw, ktrych 34 prace, wyselekcjonowane z ponad 430 zgoszonych do prezentacji, mona byo oglda do 27 listopada w warszawskich galeriach Domu Artysty Plastyka, Klimy Bocheskiej i Program. Wystawom konkursowym towarzyszy pokaz dzie piciorga zaproszonych goci: Kingi Araya, Hannah Dougherty, Roberta Maciejuka, Nicolasa Provosta i Michaeli Thelenowej. Dla kuratorki wystawy, Agnieszki echowskiej, haso „Toleruj mnie!” wie si z takimi kwestiami jak: „wykluczenie/przynaleno, izolacja/solidarno spoeczna, deprywacja/dowartociowanie, tosamo indywidualna/tosamo zbiorowa”. Mimo e jest zakoczone wykrzyknikiem, naleaoby je odczyta raczej jako pytanie o moliwo i granice tolerancji – w yciu i opisujcej je sztuce.

Obshceye Vzdragivaniye: Julia Abramova, Alexander Lyhbin (Kaliningrad), „Train, Station, Bridge” wideo, DVD. Fot. Materiay prasowe Supermarketu Sztuki 2005

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym