strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” Wojciech Delikta przyblia twrczo projektantki Rei Kawakubo, ktra zainicjowaa zjawisko... antymody. Fotografiom Irwinga Penna, pokazywanym w nowojorskim Metropolitan Museum, przyglda si Aleksandra Kargul. Weronika Kobyliska-Bunsch z kolei rekomenduje twrczo fotograficzn Joanny Chudy. Karolina Staszak komentuje konkurs „Nowy Obraz / Nowe Spojrzenie” Nagroda Artystyczna UAP, a Andrzej Biernacki przewietla spraw nowej lokalizacji warszawskiego MSN w kontekcie finansw tej instytucji.
W najnowszym „Arteonie”
take: wystaw „Superorganizm. Awangarda i dowiadczenie przyrody” w ms2 w odzi recenzuje Justyna arczyska, prezentacj Emila Nolde w gdaskim Muzeum Narodowym komentuje Agnieszka Salamon-Radecka, a o wiedeskiej wystawie Lawrence’a Alma-Tademy pisze Grayna Krzechowicz.W „Czytaniu sztuki” z kolei Aleksandra Kargul odczytuje obraz „Matka Whistlera” Jamesa McNeilla Whistlera.
W majowym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Rei Kawakubo, „Body meets dress – Dress meets body”, spring/summer 1997, mat. pras. The Metropolitan Museum of Art

„Samsung Art Master 2010, wystawa laureatw 7. edycji konkursu Samsung Art Master”, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, 19.11.-12.12.2010

Ekran w mroku
Wystawa laureatw Samsung Art Master 2010
Anna Diduch
Jakie wartoci s najwaniejsze w yciu? Gdzie znajduje si jego granica i co jest po drugiej stronie? Jak czsto mylimy o mierci i jaki ksztat ma psychika czowieka z pocztku wieku? Na wystawie laureatw 7. edycji Samsung Art Master modzi artyci szukaj odpowiedzi na te pytania z kamer w rku, a ich filmy w atrakcyjny sposb opowiadaj o poszukiwaniu siebie i o rzeczach ostatecznych. Najczciej nagradzani i wyrniani w tym roku byli absolwenci poznaskiej ASP, dwie nagrody przyznano te studentom z Krakowa. Przestrze ekspozycji jest jak wielka sala kinowa, w ktrej dziea wywietlane s na rzutnikach, ekranach LCD i telewizorach. Ciemno rozmywa kontury pomieszcze i ich granice, unifikuje wntrze, czynic z niego idealne to dla filmw ywcem wyjtych z gatunku dokumentalno-przyrodniczego. wiat kreowany przez artystw przypomina laboratorium. Jakie prowadz w nim eksperymenty i co badaj?

Katarzyna Pacura, „Kwiaty polskie”, kadr z filmu wideo, materiay prasowe Samsung Art Master 2010

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym