strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W padziernikowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka omawia wystaw „Dotykajc horyzontu poznania. Pejzae T.P. Potworowskiego” w Muzeum Ziemi Kpiskiej, Karolina Staszak natomiast komentuje prac Katarzyny Kozyry „Szukajc Jezusa”. Zbigniew J. Makowski pisze o mioci do sztuki, a wystawie „Mska rzecz”, odbywajcej si w Muzeum lskim w Katowicach, przyglda si Jdrzej Krystek. W rubryce „Rekomendacje” natomiast Tomasz Bika przedstawia projekt „Rnica” Jacka Hajnosa, dotyczcy problemu bezdomnoci.
W najnowszym „Arteonie” ponadto wystaw „Women of surrealism. Franciska Clausen, Rita Kernn-Larsen, and Elsa Thoresen” w kopenhaskim Kunstforeningen GL STRAND recenzuje Wojciech Delikta, Micha Haake komentuje prezentacj „Anti-static” w Muzeum Narodowym w Poznaniu, a Kajetan Giziski w rubryce „Duchowo w sztuce” przyblia dziea i teori Wassily’ego Kandinsky’ego. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka omawia sylwetk Jana Panieskiego. W padziernikowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Piotr Potworowski, „Dziewczyna siedzca na pasiaku”, 1959, olej na ptnie, 100 x 135 cm, praca ze zbiorw Muzeum Narodowego w Poznaniu, fot. mat. pras. Muzeum Ziemi Kpiskiej im. T. P. Potworowskiego

„Samsung Art Master 2010, wystawa laureatw 7. edycji konkursu Samsung Art Master”, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, 19.11.-12.12.2010

Ekran w mroku
Wystawa laureatw Samsung Art Master 2010
Anna Diduch
Jakie wartoci s najwaniejsze w yciu? Gdzie znajduje si jego granica i co jest po drugiej stronie? Jak czsto mylimy o mierci i jaki ksztat ma psychika czowieka z pocztku wieku? Na wystawie laureatw 7. edycji Samsung Art Master modzi artyci szukaj odpowiedzi na te pytania z kamer w rku, a ich filmy w atrakcyjny sposb opowiadaj o poszukiwaniu siebie i o rzeczach ostatecznych. Najczciej nagradzani i wyrniani w tym roku byli absolwenci poznaskiej ASP, dwie nagrody przyznano te studentom z Krakowa. Przestrze ekspozycji jest jak wielka sala kinowa, w ktrej dziea wywietlane s na rzutnikach, ekranach LCD i telewizorach. Ciemno rozmywa kontury pomieszcze i ich granice, unifikuje wntrze, czynic z niego idealne to dla filmw ywcem wyjtych z gatunku dokumentalno-przyrodniczego. wiat kreowany przez artystw przypomina laboratorium. Jakie prowadz w nim eksperymenty i co badaj?

Katarzyna Pacura, „Kwiaty polskie”, kadr z filmu wideo, materiay prasowe Samsung Art Master 2010

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym