strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B C D G K L Ł O P S T W KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” okresy błękitny i różowy w twórczości Picassa, będące tematem wystawy odbywającej się w Fondation Beyeler, omawia Karolina Greś. Karolina Staszak przygląda się fotografiom laureatki Nagrody „Arteonu” za rok 2018, Laury Makabresku. Z okazji wystawy „Lee Krasner: Living Colour” w londyńskiej Barbican Art Gallery sylwetkę artystki przybliża Wojciech Delikta. O współczesnej architekturze sakralnej z Jakubem Turbasą, autorem książki „Ukryte piękno. Architektura współczesnych kościołów”, rozmawia Ewa Kiedio.

W najnowszym „Arteonie” również: Zofia Jabłonowska-Ratajska pisze o pokazie Katarzyny Józefowicz w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, wystawę „Malarz. Mentor. Mag. Otto Mueller a środowisko artystyczne Wrocławia” w Muzeum Narodowym we Wrocławiu recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka, a rzeźby Pawła Jacha rekomenduje Tomasz Biłka OP. Zbigniew Jan Mańkowski omawia publikację „Prawie nic. Józef Czapski. Biografia malarza” autorstwa amerykańskiego malarza Erica Karpelesa. W rubryce „Zaprojektowane” Julia Błaszczyńska opowiada o poznańskim powojennym meblarstwie. Łukasz Murzyn natomiast podsumowuje prace nad projektem „Dogmat! W co wierzą artyści?”, w którym wzięli udział m.in. Iwona Demko, Cecylia Malik i Łukasz Surowiec.

W majowym „Arteonie” także aktualia i inne stałe rubryki.

„Samsung Art Master 2010, wystawa laureatów 7. edycji konkursu Samsung Art Master”, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, 19.11.-12.12.2010

Ekran w mroku
Wystawa laureatów Samsung Art Master 2010
Anna Diduch
Jakie wartości są najważniejsze w życiu? Gdzie znajduje się jego granica i co jest po drugiej stronie? Jak często myślimy o śmierci i jaki kształt ma psychika człowieka z początku wieku? Na wystawie laureatów 7. edycji Samsung Art Master młodzi artyści szukają odpowiedzi na te pytania z kamerą w ręku, a ich filmy w atrakcyjny sposób opowiadają o poszukiwaniu siebie i o rzeczach ostatecznych. Najczęściej nagradzani i wyróżniani w tym roku byli absolwenci poznańskiej ASP, dwie nagrody przyznano też studentom z Krakowa. Przestrzeń ekspozycji jest jak wielka sala kinowa, w której dzieła wyświetlane są na rzutnikach, ekranach LCD i telewizorach. Ciemność rozmywa kontury pomieszczeń i ich granice, unifikuje wnętrze, czyniąc z niego idealne tło dla filmów żywcem wyjętych z gatunku dokumentalno-przyrodniczego. Świat kreowany przez artystów przypomina laboratorium. Jakie prowadzą w nim eksperymenty i co badają?

Katarzyna Pacura, „Kwiaty polskie”, kadr z filmu wideo, materiały prasowe Samsung Art Master 2010

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym