strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G k O P R S T U W Z KONKURSY
   »

We wrzeniowym numerze „Arteonu” wystaw „Szczeliny wolnoci – sztuka polska w latach 1945-1948/1949”, ktra odbywa si w poznaskim Muzeum Narodowym recenzuje Micha Haake, „Najlepsze Dyplomy ASP 2017” komentuje Karolina Staszak, o pokazie „Dioramas”, odbywajcym si w paryskim Palais de Tokio pisze Aleksandra Kargul, a Sawomir Marzec wspomina Zbigniewa Gostomskiego przez pryzmat jego ostatniej wystawy w Galerii Foksal. Tomasz Ratajczak komentuje rzdowy pomys odbudowy zamkw kazimierzowskich, Dorota aglewska omawia kapitay na rynku sztuki, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Magdaleny Daniec. W rubryce „Czytanie sztuki” Wojciech Delikta przyglda si obrazowi „A Closer Grand Canyon” Davida Hockneya, natomiast w rubryce „Zaprojektowane” Aleksandra Sikorska przyblia sylwetk projektanta Rajmunda T. Haasa. W najnowszym „Arteonie” ponadto komentarz niepokorny Andrzeja Biernackiego i inne stae rubryki.

Okadka: Artur Nacht-Samborski, „Kwiaty i licie w garnku”, 1963, olej na ptnie, 100 x 73 cm, Muzeum Narodowe w Poznaniu, fot. dziki uprzejmoci MNP

„Kunia”, Centrum Sztuki Wspczesnej Znaki Czasu, Toru, 17.09-14.11.2010

„Kunia 1969/2010”
Wystawa w CSW Znaki Czasu
Dorota uczak
Zapowied wystawy „Kunia” w Centrum Sztuki Wspczesnej Znaki Czasu w Toruniu niewtpliwie wzbudzia entuzjazm, ale take pewne oczekiwania wrd osb zainteresowanych polsk histori fotografii. Prezentacja, jak wskazuje sam tytu, w bezporedni sposb odnosi si do ostatniego pokazu toruskiej grupy fotograficznej Zero-61, zorganizowanego w 1969 roku, ktry sta si przedmiotem zainteresowania kuratora – Piotra Lisowskiego. rodowisko artystw zgromadzonych wok Zero-61 w latach 1961-1969 (Wojciech Bruszewski, Micha Kokot, Antoni Mikoajczyk, Jzef Robakowski, Andrzej Rycki, Jerzy Wardak, a take Roman Chomicz, Roman Dbka, Czesaw Kuchta, Lucjan Oczkowski, Jan Siennik, Wiesaw Wojczulanis) niewtpliwie tworzyo jedno z najbardziej interesujcych zjawisk na wczesnej scenie. Sowo „zjawisko” wydaje si tu wyjtkowo trafne, gdy trudno jest mwi w tym wypadku o cile okrelonym programie artystycznym. Dynamiczna i wewntrznie zrnicowana dziaalno czonkw Zero-61 przypominaa raczej rodzaj laboratoryjnych bada medium fotograficznego, zarwno moliwoci fizykalnych, jak i skonceptualizowania jego statusu.

Grupa Zero-61 w czasie wystawy „Kunia”, 1969, materiay prasowe CSW Znaki Czasu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym