strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K L N O P S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie”: Andrzej Biernacki recenzuje londysk wystaw „All Too Human: Bacon, Freud and the Century of Painting Life” w Tate Britain, a Tomasz Bika OP w rubryce „Czytanie sztuki” odczytuje akt „David i Eli” Luciana Freuda. Z kolei twrczo Keitha Sonniera, prezentowan w Parrish Art Museum, przyblia Wojciech Delikta. Dziaalno grupy Gyne Punk w kontekcie projektu w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena komentuje natomiast Karolina Staszak.
W najnowszym „Arteonie” ponadto
: prezentacj „300 lat wiedeskiej manufaktury porcelanowej” w Muzeum Sztuki Stosowanej MAK w Wiedniu omawia Grayna Krzechowicz, a wystaw „John Singer Sargent and Chicago’s Gilded Age” w Art Institute Chicago komentuje Aleksandra Kargul. Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Krzysztofa Nowickiego. Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, dlaczego w Polsce nie rozwin si art banking, a Agnieszka Salamon-Radecka kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc tym razem sylwetk Augusta Zamoyskiego. W lipcowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 
Okadka: Widok wystawy „All Too Human” w Tate Britain; Lucian Freud, “David and Eli”, 2003-2004, oil on canvas, 1626 x 1740 mm (private collection), fot. © Tate photography, Joe Humphrys

„Kunia”, Centrum Sztuki Wspczesnej Znaki Czasu, Toru, 17.09-14.11.2010

„Kunia 1969/2010”
Wystawa w CSW Znaki Czasu
Dorota uczak
Zapowied wystawy „Kunia” w Centrum Sztuki Wspczesnej Znaki Czasu w Toruniu niewtpliwie wzbudzia entuzjazm, ale take pewne oczekiwania wrd osb zainteresowanych polsk histori fotografii. Prezentacja, jak wskazuje sam tytu, w bezporedni sposb odnosi si do ostatniego pokazu toruskiej grupy fotograficznej Zero-61, zorganizowanego w 1969 roku, ktry sta si przedmiotem zainteresowania kuratora – Piotra Lisowskiego. rodowisko artystw zgromadzonych wok Zero-61 w latach 1961-1969 (Wojciech Bruszewski, Micha Kokot, Antoni Mikoajczyk, Jzef Robakowski, Andrzej Rycki, Jerzy Wardak, a take Roman Chomicz, Roman Dbka, Czesaw Kuchta, Lucjan Oczkowski, Jan Siennik, Wiesaw Wojczulanis) niewtpliwie tworzyo jedno z najbardziej interesujcych zjawisk na wczesnej scenie. Sowo „zjawisko” wydaje si tu wyjtkowo trafne, gdy trudno jest mwi w tym wypadku o cile okrelonym programie artystycznym. Dynamiczna i wewntrznie zrnicowana dziaalno czonkw Zero-61 przypominaa raczej rodzaj laboratoryjnych bada medium fotograficznego, zarwno moliwoci fizykalnych, jak i skonceptualizowania jego statusu.

Grupa Zero-61 w czasie wystawy „Kunia”, 1969, materiay prasowe CSW Znaki Czasu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym