strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G K L O P R S T U W Z
   »
W listopadowym „Arteonie”

wystawie „Co po Cybisie?”, zorganizowanej przez warszawsk Zacht Narodow Galeri Sztuki, przyglda si Andrzej Biernacki, Agnieszka Salamon-Radecka przyblia sylwetk i twrczo Marii Jaremy, recenzujc krakowsk prezentacj „Jaremianka: Zostaj w tym teatrze. Podoba mi si tu”. Aleksandra Sikorska z kolei komentuje mesjanistyczny projekt Ady ADU Karczmarczyk, a Jdrzej Krystek – wystaw „Michael Jackson. On the Wall” w Londynie. Grayna Krzechowicz omawia monograficzn prezentacj Pietera Bruegla Starszego w Wiedniu. W najnowszym „Arteonie take: Kajetan Giziski omawia 9. Midzynarodowe Triennale Grafiki „Kolor w grafice: Hybryda” w toruskiej Wozowni, o trudnej mioci do sztuki pisze Zbigniew Jan Makowski. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka prezentuje sylwetk Stefana Szmaja. Marcin Krajewski z kolei rekomenduje twrczo Dariusza Korola. W listopadowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Jarosaw Modzelewski, „Siewca i niwiarz”, 1989, olej, ptno, 136 180 cm, Zachta, fot. Jerzy Gadykowski, mat. pras. Zachty Narodowej Galerii Sztuki

„Kunia”, Centrum Sztuki Wspczesnej Znaki Czasu, Toru, 17.09-14.11.2010

„Kunia 1969/2010”
Wystawa w CSW Znaki Czasu
Dorota uczak
Zapowied wystawy „Kunia” w Centrum Sztuki Wspczesnej Znaki Czasu w Toruniu niewtpliwie wzbudzia entuzjazm, ale take pewne oczekiwania wrd osb zainteresowanych polsk histori fotografii. Prezentacja, jak wskazuje sam tytu, w bezporedni sposb odnosi si do ostatniego pokazu toruskiej grupy fotograficznej Zero-61, zorganizowanego w 1969 roku, ktry sta si przedmiotem zainteresowania kuratora – Piotra Lisowskiego. rodowisko artystw zgromadzonych wok Zero-61 w latach 1961-1969 (Wojciech Bruszewski, Micha Kokot, Antoni Mikoajczyk, Jzef Robakowski, Andrzej Rycki, Jerzy Wardak, a take Roman Chomicz, Roman Dbka, Czesaw Kuchta, Lucjan Oczkowski, Jan Siennik, Wiesaw Wojczulanis) niewtpliwie tworzyo jedno z najbardziej interesujcych zjawisk na wczesnej scenie. Sowo „zjawisko” wydaje si tu wyjtkowo trafne, gdy trudno jest mwi w tym wypadku o cile okrelonym programie artystycznym. Dynamiczna i wewntrznie zrnicowana dziaalno czonkw Zero-61 przypominaa raczej rodzaj laboratoryjnych bada medium fotograficznego, zarwno moliwoci fizykalnych, jak i skonceptualizowania jego statusu.

Grupa Zero-61 w czasie wystawy „Kunia”, 1969, materiay prasowe CSW Znaki Czasu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym