strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C D G K L N O P R S T W Z KONKURSY
   »

W kwietniowym „Arteonie” z Laur Makabresku, laureatk Nagrody „Arteonu” za rok 2018, rozmawia Karolina Staszak, ktra komentuje rwnie kontrowersyjn wystaw „Strachy” Daniela Rycharskiego w warszawskim MSN. Z kolei otwarcie wystawy Mariny Abramovi „Do czysta / The Cleaner” w Centrum Sztuki Wspczesnej w Toruniu relacjonuje Wojciech Delikta.

W najnowszym „Arteonie” take: wystaw „Femina” w BWA Sok w Nowym Sczu recenzuje Zofia Jabonowska-Ratajska, prezentacj „Pomnik. Europa rodkowo-Wschodnia 1918-2018” w warszawskiej Krlikarni przyblia Kajetan Giziski, a sylwetk Jerzego Hoppena przy okazji wystawy jego prac w Muzeum Okrgowym w Toruniu przedstawia Agnieszka Salamon-Radecka. W ramach „Czytania sztuki” Micha Haake omawia obraz Girolamo Siciolante da Sermoneta „Opakiwanie Chrystusa”, natomiast Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Kacpra Boka. W rubryce „Zaprojektowane” polsk szko tkaniny przedstawia Julia Baszczyska. W kwietniowym „Arteonie” take recenzje ksikowe, aktualia i inne stae rubryki.

 

Dofinansowano ze rodkw Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzcych z Funduszu Promocji Kultury

„Kunia”, Centrum Sztuki Wspczesnej Znaki Czasu, Toru, 17.09-14.11.2010

„Kunia 1969/2010”
Wystawa w CSW Znaki Czasu
Dorota uczak
Zapowied wystawy „Kunia” w Centrum Sztuki Wspczesnej Znaki Czasu w Toruniu niewtpliwie wzbudzia entuzjazm, ale take pewne oczekiwania wrd osb zainteresowanych polsk histori fotografii. Prezentacja, jak wskazuje sam tytu, w bezporedni sposb odnosi si do ostatniego pokazu toruskiej grupy fotograficznej Zero-61, zorganizowanego w 1969 roku, ktry sta si przedmiotem zainteresowania kuratora – Piotra Lisowskiego. rodowisko artystw zgromadzonych wok Zero-61 w latach 1961-1969 (Wojciech Bruszewski, Micha Kokot, Antoni Mikoajczyk, Jzef Robakowski, Andrzej Rycki, Jerzy Wardak, a take Roman Chomicz, Roman Dbka, Czesaw Kuchta, Lucjan Oczkowski, Jan Siennik, Wiesaw Wojczulanis) niewtpliwie tworzyo jedno z najbardziej interesujcych zjawisk na wczesnej scenie. Sowo „zjawisko” wydaje si tu wyjtkowo trafne, gdy trudno jest mwi w tym wypadku o cile okrelonym programie artystycznym. Dynamiczna i wewntrznie zrnicowana dziaalno czonkw Zero-61 przypominaa raczej rodzaj laboratoryjnych bada medium fotograficznego, zarwno moliwoci fizykalnych, jak i skonceptualizowania jego statusu.

Grupa Zero-61 w czasie wystawy „Kunia”, 1969, materiay prasowe CSW Znaki Czasu

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym