strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

Krzysztof Wodiczko, „Projekcja weteranw wojennych”, organizacja: Fundacja Profile, Warszawa (Krakowskie Przedmiecie, ul. Obona 11; pl. Teatralny 1; pl. Politechniki 1; pl. Krasi

Bezsilno silnych
Projekcja Krzysztofa Wodiczki w Warszawie
Piotr Sodkowski
Interwencja w przestrze publiczn Warszawy, ktrej dopuci si Krzysztof Wodiczkow ramach „Projekcji weteranw wojennych”, to niewtpliwie doniose wydarzenie artystyczne. A jednak, wanie dlatego, e przeprowadzi j „jeden z najbardziej na wiecie konsekwentnych i przenikliwych artystw krytycznych”, jak otwarcie pisze Piotr Piotrowski, wieloletni komentator tej twrczoci, trudno w ogle powoywa tak indyferentn politycznie kategori, jak wydarzenie stricte artystyczne. Traci si wwczas z oczu istot rzeczy, zwaszcza e projekcja ukazaa rzeczywiste oczekiwania wobec sztuki zaangaowanej w walk o „prawa do praw”, mwic jzykiem Hannah Arendt, a zarazem obnaya niky stopie jej spoecznej recepcji oraz – last but not least – logik polityki kulturalnej Warszawy, miasta stoecznego, ktre pragnie przecie, walczc chociaby o laur Europejskiej Stolicy Kultury, utrwali sw pozycj wanej rodkowoeuropejskiej metropolii.

Krzysztof Wodiczko, „Projekcja weteranw wojennych”, 10.11.2010, Politechnika Warszawska, fot. Tomasz Kula, materiay prasowe Fundacji Profile

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym