strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W padziernikowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka omawia wystaw „Dotykajc horyzontu poznania. Pejzae T.P. Potworowskiego” w Muzeum Ziemi Kpiskiej, Karolina Staszak natomiast komentuje prac Katarzyny Kozyry „Szukajc Jezusa”. Zbigniew J. Makowski pisze o mioci do sztuki, a wystawie „Mska rzecz”, odbywajcej si w Muzeum lskim w Katowicach, przyglda si Jdrzej Krystek. W rubryce „Rekomendacje” natomiast Tomasz Bika przedstawia projekt „Rnica” Jacka Hajnosa, dotyczcy problemu bezdomnoci.
W najnowszym „Arteonie” ponadto wystaw „Women of surrealism. Franciska Clausen, Rita Kernn-Larsen, and Elsa Thoresen” w kopenhaskim Kunstforeningen GL STRAND recenzuje Wojciech Delikta, Micha Haake komentuje prezentacj „Anti-static” w Muzeum Narodowym w Poznaniu, a Kajetan Giziski w rubryce „Duchowo w sztuce” przyblia dziea i teori Wassily’ego Kandinsky’ego. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka omawia sylwetk Jana Panieskiego. W padziernikowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Piotr Potworowski, „Dziewczyna siedzca na pasiaku”, 1959, olej na ptnie, 100 x 135 cm, praca ze zbiorw Muzeum Narodowego w Poznaniu, fot. mat. pras. Muzeum Ziemi Kpiskiej im. T. P. Potworowskiego

Krzysztof Wodiczko, „Projekcja weteranw wojennych”, organizacja: Fundacja Profile, Warszawa (Krakowskie Przedmiecie, ul. Obona 11; pl. Teatralny 1; pl. Politechniki 1; pl. Krasi

Bezsilno silnych
Projekcja Krzysztofa Wodiczki w Warszawie
Piotr Sodkowski
Interwencja w przestrze publiczn Warszawy, ktrej dopuci si Krzysztof Wodiczkow ramach „Projekcji weteranw wojennych”, to niewtpliwie doniose wydarzenie artystyczne. A jednak, wanie dlatego, e przeprowadzi j „jeden z najbardziej na wiecie konsekwentnych i przenikliwych artystw krytycznych”, jak otwarcie pisze Piotr Piotrowski, wieloletni komentator tej twrczoci, trudno w ogle powoywa tak indyferentn politycznie kategori, jak wydarzenie stricte artystyczne. Traci si wwczas z oczu istot rzeczy, zwaszcza e projekcja ukazaa rzeczywiste oczekiwania wobec sztuki zaangaowanej w walk o „prawa do praw”, mwic jzykiem Hannah Arendt, a zarazem obnaya niky stopie jej spoecznej recepcji oraz – last but not least – logik polityki kulturalnej Warszawy, miasta stoecznego, ktre pragnie przecie, walczc chociaby o laur Europejskiej Stolicy Kultury, utrwali sw pozycj wanej rodkowoeuropejskiej metropolii.

Krzysztof Wodiczko, „Projekcja weteranw wojennych”, 10.11.2010, Politechnika Warszawska, fot. Tomasz Kula, materiay prasowe Fundacji Profile

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym