strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G J K L N O P S T U W Z KONKURSY
   »

W grudniowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka recenzuje warszawskie wystawy niepodlegociowe: „Znaki wolnoci. O trwaniu polskiej tosamoci narodowej” w Zamku Krlewskim, „Krzyczc: Polska! Niepodlega 1918” w Muzeum Narodowym oraz „Niepodlege. Kobiety a dyskurs narodowy” w MSN. Wojciech Delikta pisze o berliskiej prezentacji dzie koreaskiej artystki Lee Bul w Gropius Bau, a Jdrzej Krystek przyblia histori realizacji i ide pomnika Wdzicznoci, wzniesionego przez poznaniakw jako wotum za odzyskanie przez Polsk niepodlegoci, zniszczonego zaraz po wybuchu II wojny wiatowej. Kajetan Giziski z kolei omawia 10. Triennale Grafiki Polskiej w Katowicach, a bydgosk wystaw „Wielo w jednoci. Offset, serigrafia, techniki cyfrowe i dziaania intermedialne w grafice polskiej” recenzuje Karolina Gre.
W najnowszym "Arteonie" take: Diana Stelowska omawia obecno odrodzonej Polski na tzw. wystawach wiatowych, odbywajcych si w dwudziestoleciu midzywojennym, a Sebastian Kochaniec przypomina koncepcj estetyki lwowianina Stanisawa Machniewicza. Ponadto w ramach rubryki „Duchowo w sztuce” Tomasz Bika usiuje zdefiniowa rnic pomidzy ikon a idolem. Micha Haake natomiast przyglda si motywom boonarodzeniowym w Katedrze Pnocnej w Pekinie. W grudniowym „Arteonie” ponadto aktualia i inne stae rubryki.


Okadka: Jacek Malczewski, „Hamlet polski”, 1903, olej, ptno, 100 x 148 cm, fot. Piotr Ligier, © Muzeum Narodowe w Warszawie

„Otwarte Archiwum/Sympozjum Wrocaw’70”, Fundacja Profile, Warszawa, 29.04-19.06.2010

Kurator otwiera archiwum
„Otwarte Archiwum Wrocaw ‘70”
Aneta Rostkowska
W dotychczas opublikowanych tekstach powiconych wystawie „Otwarte Archiwum/Wrocaw’70” skupiano si przede wszystkim na kwestiach terminologiczno-systematycznych, niewiele miejsca powicajc przyjtej przez kuratorw nietypowej strategii wystawienniczej: w ich zamierzeniu ekspozycja nie miaa by bowiem zwyk – powsta na bazie zgromadzonych materiaw – prezentacj Sympozjum, lecz archiwum wszystkich rde, jakie udao si im zebra. wiadome ukazali oni zatem etap, od ktrego zazwyczaj rozpoczyna si kuratorska praca. Nie chcc narzuca odwiedzajcym wasnych kategorii i rozstrzygni, wyeksponowali materiay bez dodatkowych objanie, zachcajc do przygotowania wasnego archiwum w specjalnie na t okazj przygotowanej teczce.

Fragment wystawy „Otwarte Archiwum/Wrocaw ’70”, fot. Aneta Rostkowska

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym