strona główna > patronaty

W grudniowym, ostatnim „Arteonie”: pożegnalny wstępniak redaktor naczelnej.Ponadto:Łukasz Murzyn porusza temat zarządzania polską kulturą – sferą komunikacyjną i symboliczną, wystawę „Metafizyka obecności” w Muzeum Archidiecezjalnym w Krakowie recenzuje Joanna Winnicka-Gburek, Karolina Staszak z kolei komentuje 29. Ogólnopolski Przegląd Malarstwa Młodych „Promocje 2019” w Legnicy. Ponadto Wojciech Delikta pisze o wystawie „rzeźbiarza tkaniny” Daniela Lismore’a w poznańskim Starym Browarze, a Agnieszka Salamon-Radecka recenzuje wystawę „Jan Hrynkowski. Opowieść artysty”, odbywającą się w Muzeum Narodowym w Krakowie. W najnowszym „Arteonie” także: o retrospektywie Pierre’a Bonnarda w Wiedniu pisze Grażyna Krzechowicz, Kajetan Giziński natomiast omawia prezentację „Geo. Migracje Transgraficzne” w BWA w Kielcach. Ponadto Karolina Greś przygląda się prezentacji „Siostry prerafaelitki” w The National Portrait Gallery w Londynie, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Dariusza Milczarka. Zbigniew J. Mańkowski natomiast pisze o zapachu w sztuce – o zapachu Bożego Narodzenia, A w rubryce „Zaprojektowane” Alicja Wilczak przybliża temat dizajnu kulinarnego”. W grudniowym „Arteonie” ponadto aktualia i inne stałe rubryki. 

Okładka: Tadeusz Gustaw Wiktor, „Światło dla Bożeny X”, 2019, olej na płótnie, relief, 160 × 160 cm, fot. materiały prasowe Muzeum Archidiecezjalnego w Krakowie

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

Z dniem 1 stycznia 2020 roku wydawanie magazynu o sztuce „Arteon” zostaje zawieszone.

„Otwarte Archiwum/Sympozjum Wrocław’70”, Fundacja Profile, Warszawa, 29.04-19.06.2010

Kurator otwiera archiwum
„Otwarte Archiwum Wrocław ‘70”
Aneta Rostkowska
W dotychczas opublikowanych tekstach poświęconych wystawie „Otwarte Archiwum/Wrocław’70” skupiano się przede wszystkim na kwestiach terminologiczno-systematycznych, niewiele miejsca poświęcając przyjętej przez kuratorów nietypowej strategii wystawienniczej: w ich zamierzeniu ekspozycja nie miała być bowiem zwykłą – powstałą na bazie zgromadzonych materiałów – prezentacją Sympozjum, lecz archiwum wszystkich źródeł, jakie udało się im zebrać. Świadome ukazali oni zatem etap, od którego zazwyczaj rozpoczyna się kuratorska praca. Nie chcąc narzucać odwiedzającym własnych kategorii i rozstrzygnięć, wyeksponowali materiały bez dodatkowych objaśnień, zachęcając do przygotowania własnego archiwum w specjalnie na tę okazję przygotowanej teczce.

Fragment wystawy „Otwarte Archiwum/Wrocław ’70”, fot. Aneta Rostkowska

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym