strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K L N O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W lipcowym „Arteonie” Wodzimierz Wrzesiski przyblia histori kolekcji rodziny Ishibashi udostpnionej w ramach wystawy „Tokyo–Paris. Masterpieces from the Bridgestone Museum of Art in Tokyo Ishibashi Foundation Collection” w paryskim Muse de l’Orangeriewystaw, wystaw „Historiofilia. Sztuka i polska pami”, organizowan przez Narodowe Centrum Kultury w Warszawie, recenzuje Karolina Staszak, a Micha Haake komentuje pokaz „Sztuka w sztuce” w krakowskim MOCAK-u. Paula Milczarczyk zastanawia si nad zjawiskiem sztuki przejmujcej rol religii, a wystawie „Tak widz. Panorama fotografii wgierskiej” w Muzeum Narodowym w Warszawie przyglda si Weronika Kobyliska-Bunsch.
W najnowszym „Arteonie” take: Marcin Krajewski rekomenduje twrczo Krzysztofa Gila, a w rubryce „Czytanie sztuki” Paulina Adamczyk przedstawia obraz Henryka Siemiradzkiego „Sd Parysa”, znajdujcy si w Muzeum Narodowym w Warszawie. W rubryce „Filmowo” Wojciech Delikta omawia film „Troublemakers. The Story of Land Art”, a w „Notatniku” komentuje akcje Fundacji Bc Zmiana pt. „Biednale”. W tej rubryce take Karolina Staszak pisze o ksice-wywiadzie Jakuba Banasiaka z Wilhelmem Sasnalem.  W najnowszym „Arteonie” ponadto inne recenzje, komentarze, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Paul Czanne, „Montagne Sainte-Victoire et Chteau Noir”, vers 1904-1906, Huile sur toile, 66,2 82,1 cm, Tokyo, Bridgestone Museum of Art, Don de Shjir Ishibashi, 1961, © Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation, mat. pras. Muse de l’Orangerie

„Otwarte Archiwum/Sympozjum Wrocaw’70”, Fundacja Profile, Warszawa, 29.04-19.06.2010

Kurator otwiera archiwum
„Otwarte Archiwum Wrocaw ‘70”
Aneta Rostkowska
W dotychczas opublikowanych tekstach powiconych wystawie „Otwarte Archiwum/Wrocaw’70” skupiano si przede wszystkim na kwestiach terminologiczno-systematycznych, niewiele miejsca powicajc przyjtej przez kuratorw nietypowej strategii wystawienniczej: w ich zamierzeniu ekspozycja nie miaa by bowiem zwyk – powsta na bazie zgromadzonych materiaw – prezentacj Sympozjum, lecz archiwum wszystkich rde, jakie udao si im zebra. wiadome ukazali oni zatem etap, od ktrego zazwyczaj rozpoczyna si kuratorska praca. Nie chcc narzuca odwiedzajcym wasnych kategorii i rozstrzygni, wyeksponowali materiay bez dodatkowych objanie, zachcajc do przygotowania wasnego archiwum w specjalnie na t okazj przygotowanej teczce.

Fragment wystawy „Otwarte Archiwum/Wrocaw ’70”, fot. Aneta Rostkowska

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym