strona główna > patronaty
wybierz miasto:
B C D G K L Ł O P S T W KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” okresy błękitny i różowy w twórczości Picassa, będące tematem wystawy odbywającej się w Fondation Beyeler, omawia Karolina Greś. Karolina Staszak przygląda się fotografiom laureatki Nagrody „Arteonu” za rok 2018, Laury Makabresku. Z okazji wystawy „Lee Krasner: Living Colour” w londyńskiej Barbican Art Gallery sylwetkę artystki przybliża Wojciech Delikta. O współczesnej architekturze sakralnej z Jakubem Turbasą, autorem książki „Ukryte piękno. Architektura współczesnych kościołów”, rozmawia Ewa Kiedio.

W najnowszym „Arteonie” również: Zofia Jabłonowska-Ratajska pisze o pokazie Katarzyny Józefowicz w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, wystawę „Malarz. Mentor. Mag. Otto Mueller a środowisko artystyczne Wrocławia” w Muzeum Narodowym we Wrocławiu recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka, a rzeźby Pawła Jacha rekomenduje Tomasz Biłka OP. Zbigniew Jan Mańkowski omawia publikację „Prawie nic. Józef Czapski. Biografia malarza” autorstwa amerykańskiego malarza Erica Karpelesa. W rubryce „Zaprojektowane” Julia Błaszczyńska opowiada o poznańskim powojennym meblarstwie. Łukasz Murzyn natomiast podsumowuje prace nad projektem „Dogmat! W co wierzą artyści?”, w którym wzięli udział m.in. Iwona Demko, Cecylia Malik i Łukasz Surowiec.

W majowym „Arteonie” także aktualia i inne stałe rubryki.

„Otwarte Archiwum/Sympozjum Wrocław’70”, Fundacja Profile, Warszawa, 29.04-19.06.2010

Kurator otwiera archiwum
„Otwarte Archiwum Wrocław ‘70”
Aneta Rostkowska
W dotychczas opublikowanych tekstach poświęconych wystawie „Otwarte Archiwum/Wrocław’70” skupiano się przede wszystkim na kwestiach terminologiczno-systematycznych, niewiele miejsca poświęcając przyjętej przez kuratorów nietypowej strategii wystawienniczej: w ich zamierzeniu ekspozycja nie miała być bowiem zwykłą – powstałą na bazie zgromadzonych materiałów – prezentacją Sympozjum, lecz archiwum wszystkich źródeł, jakie udało się im zebrać. Świadome ukazali oni zatem etap, od którego zazwyczaj rozpoczyna się kuratorska praca. Nie chcąc narzucać odwiedzającym własnych kategorii i rozstrzygnięć, wyeksponowali materiały bez dodatkowych objaśnień, zachęcając do przygotowania własnego archiwum w specjalnie na tę okazję przygotowanej teczce.

Fragment wystawy „Otwarte Archiwum/Wrocław ’70”, fot. Aneta Rostkowska

Artykuł dostępny w wydaniu drukowanym