strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G k O P R S T U W Z KONKURSY
   »

We wrzeniowym numerze „Arteonu” wystaw „Szczeliny wolnoci – sztuka polska w latach 1945-1948/1949”, ktra odbywa si w poznaskim Muzeum Narodowym recenzuje Micha Haake, „Najlepsze Dyplomy ASP 2017” komentuje Karolina Staszak, o pokazie „Dioramas”, odbywajcym si w paryskim Palais de Tokio pisze Aleksandra Kargul, a Sawomir Marzec wspomina Zbigniewa Gostomskiego przez pryzmat jego ostatniej wystawy w Galerii Foksal. Tomasz Ratajczak komentuje rzdowy pomys odbudowy zamkw kazimierzowskich, Dorota aglewska omawia kapitay na rynku sztuki, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Magdaleny Daniec. W rubryce „Czytanie sztuki” Wojciech Delikta przyglda si obrazowi „A Closer Grand Canyon” Davida Hockneya, natomiast w rubryce „Zaprojektowane” Aleksandra Sikorska przyblia sylwetk projektanta Rajmunda T. Haasa. W najnowszym „Arteonie” ponadto komentarz niepokorny Andrzeja Biernackiego i inne stae rubryki.

Okadka: Artur Nacht-Samborski, „Kwiaty i licie w garnku”, 1963, olej na ptnie, 100 x 73 cm, Muzeum Narodowe w Poznaniu, fot. dziki uprzejmoci MNP

Annette Messager, „Na pokaz / Faire parade”, Zachta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, 11.09-14.11.2010

Okrutna Annette
Wystawa Annette Messager w Zachcie
Katarzyna Urbaska
„Sztuka jest dla mnie jak tajemnica, sekret wyjty z ycia. Nie wolno nam, artystom, ujawnia zbyt wiele. Jedyne, co moemy zrobi, to da kilka maych wskazwek, albo nawet niepotrzebnych ladw” – powiedziaa w jednym z wywiadw Annette Messager, naleca do najwybitniejszych wspczesnych francuskich artystek. Jej sztuka to opowie o magicznych chwilach z dziecistwach, baniach, fantazjach i nocnych zjawach, o ktrych szybko zapominamy, gdy stajemy si doroli. W tym roku warszawska Zachta przygotowaa monograficzny pokaz twrczoci artystki. Przez kilka tygodni mona si byo zanurzy w nieco surrealistyczny wiat marze i niewiadomoci. Warto doda, e bya to pierwsza retrospektywa artystki w Polsce.

Annette Messager, „Doomestic”, detal, 2000, Kolekcja Muse d’Art moderne de la Ville de Paris, fot. Annette Messager

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym