strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W padziernikowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka omawia wystaw „Dotykajc horyzontu poznania. Pejzae T.P. Potworowskiego” w Muzeum Ziemi Kpiskiej, Karolina Staszak natomiast komentuje prac Katarzyny Kozyry „Szukajc Jezusa”. Zbigniew J. Makowski pisze o mioci do sztuki, a wystawie „Mska rzecz”, odbywajcej si w Muzeum lskim w Katowicach, przyglda si Jdrzej Krystek. W rubryce „Rekomendacje” natomiast Tomasz Bika przedstawia projekt „Rnica” Jacka Hajnosa, dotyczcy problemu bezdomnoci.
W najnowszym „Arteonie” ponadto wystaw „Women of surrealism. Franciska Clausen, Rita Kernn-Larsen, and Elsa Thoresen” w kopenhaskim Kunstforeningen GL STRAND recenzuje Wojciech Delikta, Micha Haake komentuje prezentacj „Anti-static” w Muzeum Narodowym w Poznaniu, a Kajetan Giziski w rubryce „Duchowo w sztuce” przyblia dziea i teori Wassily’ego Kandinsky’ego. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka omawia sylwetk Jana Panieskiego. W padziernikowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Piotr Potworowski, „Dziewczyna siedzca na pasiaku”, 1959, olej na ptnie, 100 x 135 cm, praca ze zbiorw Muzeum Narodowego w Poznaniu, fot. mat. pras. Muzeum Ziemi Kpiskiej im. T. P. Potworowskiego

Fokus d Biennale 2010, 11.09-10.10.2010

Fokus d Biennale. Dokd od placu Wolnoci?
Jarosaw Lubiak
Tegoroczna edycja dzkiego biennale nosi tytu „Od placu Wolnoci do placu Niepodlegoci”. Jego scen ma zatem by ulica Piotrkowska na caej jej dugoci od pnocnego do poudniowego kraca (wyznaczonego przez oba place). Trudno sobie wyobrazi strategie, ktre mogyby poruszy tak ogromn struktur zarwno pod wzgldem materialnym, jak i symbolicznym. Jedyn moliwoci zdaje si by potraktowanie czci miasta jako ready made, wydany na mniej lub bardziej intensywne interwencje. Pozwala to wprawdzie widzom, nawet tubylcom, wyposaonym w biennalowy przewodnik znale si w sytuacji poszukiwacza rozrzuconych w przestrzeni miasta dzie sztuki, ale strategia ta ma jednak swoje powane ograniczenie: zwiedzanie moe si bowiem okaza jedynie przemierzaniem atrakcji.

Grzegorz Klaman, „Poddanie si”, instalacja, fot. materiay prasowe Fokus d Biennale 2010

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym