strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

Fokus d Biennale 2010, 11.09-10.10.2010

Fokus d Biennale. Dokd od placu Wolnoci?
Jarosaw Lubiak
Tegoroczna edycja dzkiego biennale nosi tytu „Od placu Wolnoci do placu Niepodlegoci”. Jego scen ma zatem by ulica Piotrkowska na caej jej dugoci od pnocnego do poudniowego kraca (wyznaczonego przez oba place). Trudno sobie wyobrazi strategie, ktre mogyby poruszy tak ogromn struktur zarwno pod wzgldem materialnym, jak i symbolicznym. Jedyn moliwoci zdaje si by potraktowanie czci miasta jako ready made, wydany na mniej lub bardziej intensywne interwencje. Pozwala to wprawdzie widzom, nawet tubylcom, wyposaonym w biennalowy przewodnik znale si w sytuacji poszukiwacza rozrzuconych w przestrzeni miasta dzie sztuki, ale strategia ta ma jednak swoje powane ograniczenie: zwiedzanie moe si bowiem okaza jedynie przemierzaniem atrakcji.

Grzegorz Klaman, „Poddanie si”, instalacja, fot. materiay prasowe Fokus d Biennale 2010

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym