strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

Fokus d Biennale 2010, 11.09-10.10.2010

Fokus d Biennale. Dokd od placu Wolnoci?
Jarosaw Lubiak
Tegoroczna edycja dzkiego biennale nosi tytu „Od placu Wolnoci do placu Niepodlegoci”. Jego scen ma zatem by ulica Piotrkowska na caej jej dugoci od pnocnego do poudniowego kraca (wyznaczonego przez oba place). Trudno sobie wyobrazi strategie, ktre mogyby poruszy tak ogromn struktur zarwno pod wzgldem materialnym, jak i symbolicznym. Jedyn moliwoci zdaje si by potraktowanie czci miasta jako ready made, wydany na mniej lub bardziej intensywne interwencje. Pozwala to wprawdzie widzom, nawet tubylcom, wyposaonym w biennalowy przewodnik znale si w sytuacji poszukiwacza rozrzuconych w przestrzeni miasta dzie sztuki, ale strategia ta ma jednak swoje powane ograniczenie: zwiedzanie moe si bowiem okaza jedynie przemierzaniem atrakcji.

Grzegorz Klaman, „Poddanie si”, instalacja, fot. materiay prasowe Fokus d Biennale 2010

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym