strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B G k O P R S T U W Z KONKURSY
   »

We wrzeniowym numerze „Arteonu” wystaw „Szczeliny wolnoci – sztuka polska w latach 1945-1948/1949”, ktra odbywa si w poznaskim Muzeum Narodowym recenzuje Micha Haake, „Najlepsze Dyplomy ASP 2017” komentuje Karolina Staszak, o pokazie „Dioramas”, odbywajcym si w paryskim Palais de Tokio pisze Aleksandra Kargul, a Sawomir Marzec wspomina Zbigniewa Gostomskiego przez pryzmat jego ostatniej wystawy w Galerii Foksal. Tomasz Ratajczak komentuje rzdowy pomys odbudowy zamkw kazimierzowskich, Dorota aglewska omawia kapitay na rynku sztuki, Marcin Krajewski rekomenduje malarstwo Magdaleny Daniec. W rubryce „Czytanie sztuki” Wojciech Delikta przyglda si obrazowi „A Closer Grand Canyon” Davida Hockneya, natomiast w rubryce „Zaprojektowane” Aleksandra Sikorska przyblia sylwetk projektanta Rajmunda T. Haasa. W najnowszym „Arteonie” ponadto komentarz niepokorny Andrzeja Biernackiego i inne stae rubryki.

Okadka: Artur Nacht-Samborski, „Kwiaty i licie w garnku”, 1963, olej na ptnie, 100 x 73 cm, Muzeum Narodowe w Poznaniu, fot. dziki uprzejmoci MNP

Mediations Biennale, Pozna, 11.09-30.10.2010

Mediations Biennale – komentarz
Dorota uczak
Niewtpliwie polityka promocyjna Mediations Biennale w Poznaniu w duej mierze koncentruje si na budowaniu wizerunku wrd potencjalnych odbiorcw, ktrzy najprawdopodobniej nie zobacz jednak wystaw. Chodzi tu o strategi opart na zaistnieniu logo wydarzenia – „najwikszej tego typu imprezy w Polsce”, w szerszej wiadomoci, zarwno w obszarze regionalnym (plakaty w przestrzeni publicznej), krajowym (specjalny dodatek do „Gazety Wyborczej”), jak i zagranicznym (informacja w prasie). Faktem nobilitujcym imprez stao si dodatkowo wczenie inauguracji biennale w program ASEM – konferencji ministrw kultury z Azji i Europy. Cho trudno oceni realne korzyci pynce z tego spotkania, symboliczna konfrontacja politykw i organizatorw wydarze artystycznych wydaje si wpisana w ide mediacji. Tym samym trudno odeprze wraenie, e mamy tu do czynienia z rozbudowanym marketingiem kulturowym, ktrego domylnym zamysem jest zwrcenie uwagi na Pozna, miasto pretendujce do miana kulturalnej stolicy Europy.

Volker Mrz, „Auschwitz ist Menschlich”, 2010, instalacja, fot. Maciej Kaczyski, materiay prasowe Mediations Biennale

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym