strona gwna > patronaty

W lutowym „Arteonie” wystaw „Wielka Wojna”, odbywajc si w Muzeum Sztuki w odzi, recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. Jerzy Fober z kolei prezentuje sylwetk i rzebiarsk twrczo Stanisawa Kulona. Prezentacj „Trzy pocztki – 1918, 1945, 1989” we wrocawskim Muzeum Architektury omawia Karolina Majkowska. W stulecie Bauhausu seri przybliajc szko Waltera Gropiusa i fenomen tego ruchu inauguruje Wojciech Delikta. Aleksandra Sikorska komentuje premier filmu dokumentalnego „Walka: ycie i zaginiona twrczo Stanisawa Szukalskiego”.
Ponadto w najnowszym „Arteonie” w rubryce „Zaprojektowane” rodowisko wrocawskich artystw sztuk uytkowych omawia Julia Baszczyska. W „Archiwum” o wystawie „Advancing American Art” z 1947 roku pisze Diana Stelowska. Z kolei w dziale „Sztuka modych” Marcin Krajewski przedstawia graficzk Ewelin Koakowsk, a Aleksandra Kargul – Magdalen Obsadn. W lutowym „Arteonie” take inne recenzje i artykuy oraz aktualia i stae rubryki.

Okadka: Stanisaw Ignacy Witkiewicz, „Walka (Rbanie lasu)”, 1921-1922, farby olejne, ptno, Muzeum Sztuki w odzi

 

Mediations Biennale, Pozna, 11.09-30.10.2010

Mediations Biennale – komentarz
Dorota uczak
Niewtpliwie polityka promocyjna Mediations Biennale w Poznaniu w duej mierze koncentruje si na budowaniu wizerunku wrd potencjalnych odbiorcw, ktrzy najprawdopodobniej nie zobacz jednak wystaw. Chodzi tu o strategi opart na zaistnieniu logo wydarzenia – „najwikszej tego typu imprezy w Polsce”, w szerszej wiadomoci, zarwno w obszarze regionalnym (plakaty w przestrzeni publicznej), krajowym (specjalny dodatek do „Gazety Wyborczej”), jak i zagranicznym (informacja w prasie). Faktem nobilitujcym imprez stao si dodatkowo wczenie inauguracji biennale w program ASEM – konferencji ministrw kultury z Azji i Europy. Cho trudno oceni realne korzyci pynce z tego spotkania, symboliczna konfrontacja politykw i organizatorw wydarze artystycznych wydaje si wpisana w ide mediacji. Tym samym trudno odeprze wraenie, e mamy tu do czynienia z rozbudowanym marketingiem kulturowym, ktrego domylnym zamysem jest zwrcenie uwagi na Pozna, miasto pretendujce do miana kulturalnej stolicy Europy.

Volker Mrz, „Auschwitz ist Menschlich”, 2010, instalacja, fot. Maciej Kaczyski, materiay prasowe Mediations Biennale

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym