strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G J K N O P R S T U W KONKURSY
   »

W sierpniowym „Arteonie”: sztuce tatuau przyglda si Aleksandra Kargul, wystaw „Cricot idzie!” w krakowskiej Crikotece recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka. O monumentalnej realizacji Christo i Jeanne-Claude, ktra stana na jeziorze w Hyde Parku, pisze Wojciech Delikta. W serii „Duchowo w sztuce” Karolina Staszak pisze o Wsplnocie Twrcw Chrzecijaskich Vera Icon.
W najnowszym „Arteonie” ponadto: Zbigniew J. Makowski recenzuje wystaw „Kociotrupy musz wstawa” w Gdaskiej Galerii Miejskiej, spotkanie z Wilhelmem Sasnalem oraz Jarosawem Modzelewskim, ktre odbyo si w warszawskim MSN, komentuje Andrzej Biernacki, Tomasz Bika OP rekomenduje twrczo Kamila Kuzko, , a seri „Poznaska awangarda” kontynuuje Agnieszka Salamon-Radecka tekstem o Arturze Marii Swinarskim. Dorota aglewska z kolei w rubryce „Rynek sztuki” pisze o retoryce rynku: jak sucha antykwariuszy i jak mwi do klienta. W sierpniowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki. 

Okadka: tatua autorstwa Bianki Szlachty, fot. dziki uprzejmoci autorki

Mediations Biennale, Pozna, 11.09-30.10.2010

Mediations Biennale – komentarz
Dorota uczak
Niewtpliwie polityka promocyjna Mediations Biennale w Poznaniu w duej mierze koncentruje si na budowaniu wizerunku wrd potencjalnych odbiorcw, ktrzy najprawdopodobniej nie zobacz jednak wystaw. Chodzi tu o strategi opart na zaistnieniu logo wydarzenia – „najwikszej tego typu imprezy w Polsce”, w szerszej wiadomoci, zarwno w obszarze regionalnym (plakaty w przestrzeni publicznej), krajowym (specjalny dodatek do „Gazety Wyborczej”), jak i zagranicznym (informacja w prasie). Faktem nobilitujcym imprez stao si dodatkowo wczenie inauguracji biennale w program ASEM – konferencji ministrw kultury z Azji i Europy. Cho trudno oceni realne korzyci pynce z tego spotkania, symboliczna konfrontacja politykw i organizatorw wydarze artystycznych wydaje si wpisana w ide mediacji. Tym samym trudno odeprze wraenie, e mamy tu do czynienia z rozbudowanym marketingiem kulturowym, ktrego domylnym zamysem jest zwrcenie uwagi na Pozna, miasto pretendujce do miana kulturalnej stolicy Europy.

Volker Mrz, „Auschwitz ist Menschlich”, 2010, instalacja, fot. Maciej Kaczyski, materiay prasowe Mediations Biennale

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym