strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

Mediations Biennale, Pozna, 11.09-30.10.2010

Mediations Biennale – komentarz
Dorota uczak
Niewtpliwie polityka promocyjna Mediations Biennale w Poznaniu w duej mierze koncentruje si na budowaniu wizerunku wrd potencjalnych odbiorcw, ktrzy najprawdopodobniej nie zobacz jednak wystaw. Chodzi tu o strategi opart na zaistnieniu logo wydarzenia – „najwikszej tego typu imprezy w Polsce”, w szerszej wiadomoci, zarwno w obszarze regionalnym (plakaty w przestrzeni publicznej), krajowym (specjalny dodatek do „Gazety Wyborczej”), jak i zagranicznym (informacja w prasie). Faktem nobilitujcym imprez stao si dodatkowo wczenie inauguracji biennale w program ASEM – konferencji ministrw kultury z Azji i Europy. Cho trudno oceni realne korzyci pynce z tego spotkania, symboliczna konfrontacja politykw i organizatorw wydarze artystycznych wydaje si wpisana w ide mediacji. Tym samym trudno odeprze wraenie, e mamy tu do czynienia z rozbudowanym marketingiem kulturowym, ktrego domylnym zamysem jest zwrcenie uwagi na Pozna, miasto pretendujce do miana kulturalnej stolicy Europy.

Volker Mrz, „Auschwitz ist Menschlich”, 2010, instalacja, fot. Maciej Kaczyski, materiay prasowe Mediations Biennale

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym