strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P R S T U W Z KONKURSY
   »

W padziernikowym „Arteonie” Agnieszka Salamon-Radecka omawia wystaw „Dotykajc horyzontu poznania. Pejzae T.P. Potworowskiego” w Muzeum Ziemi Kpiskiej, Karolina Staszak natomiast komentuje prac Katarzyny Kozyry „Szukajc Jezusa”. Zbigniew J. Makowski pisze o mioci do sztuki, a wystawie „Mska rzecz”, odbywajcej si w Muzeum lskim w Katowicach, przyglda si Jdrzej Krystek. W rubryce „Rekomendacje” natomiast Tomasz Bika przedstawia projekt „Rnica” Jacka Hajnosa, dotyczcy problemu bezdomnoci.
W najnowszym „Arteonie” ponadto wystaw „Women of surrealism. Franciska Clausen, Rita Kernn-Larsen, and Elsa Thoresen” w kopenhaskim Kunstforeningen GL STRAND recenzuje Wojciech Delikta, Micha Haake komentuje prezentacj „Anti-static” w Muzeum Narodowym w Poznaniu, a Kajetan Giziski w rubryce „Duchowo w sztuce” przyblia dziea i teori Wassily’ego Kandinsky’ego. W serii „Poznaska awangarda” Agnieszka Salamon-Radecka omawia sylwetk Jana Panieskiego. W padziernikowym „Arteonie” take, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Piotr Potworowski, „Dziewczyna siedzca na pasiaku”, 1959, olej na ptnie, 100 x 135 cm, praca ze zbiorw Muzeum Narodowego w Poznaniu, fot. mat. pras. Muzeum Ziemi Kpiskiej im. T. P. Potworowskiego

Mediations Biennale, Pozna, 11.09-30.10.2010

Mediations Biennale – komentarz
Dorota uczak
Niewtpliwie polityka promocyjna Mediations Biennale w Poznaniu w duej mierze koncentruje si na budowaniu wizerunku wrd potencjalnych odbiorcw, ktrzy najprawdopodobniej nie zobacz jednak wystaw. Chodzi tu o strategi opart na zaistnieniu logo wydarzenia – „najwikszej tego typu imprezy w Polsce”, w szerszej wiadomoci, zarwno w obszarze regionalnym (plakaty w przestrzeni publicznej), krajowym (specjalny dodatek do „Gazety Wyborczej”), jak i zagranicznym (informacja w prasie). Faktem nobilitujcym imprez stao si dodatkowo wczenie inauguracji biennale w program ASEM – konferencji ministrw kultury z Azji i Europy. Cho trudno oceni realne korzyci pynce z tego spotkania, symboliczna konfrontacja politykw i organizatorw wydarze artystycznych wydaje si wpisana w ide mediacji. Tym samym trudno odeprze wraenie, e mamy tu do czynienia z rozbudowanym marketingiem kulturowym, ktrego domylnym zamysem jest zwrcenie uwagi na Pozna, miasto pretendujce do miana kulturalnej stolicy Europy.

Volker Mrz, „Auschwitz ist Menschlich”, 2010, instalacja, fot. Maciej Kaczyski, materiay prasowe Mediations Biennale

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym