strona gwna > patronaty
wybierz miasto:
B C G K O P S T U W
   »

W czerwcowym „Arteonie” wystaw „Teraz komiks!” w Muzeum Narodowym w Krakowie omawia Natalia Mrozkowiak. W rubryce „Dossier” Andrzej Szarek przypomina twrczo Jana Kucza. Wojciech Delikta z kolei pisze o dizajnerskich obiektach Donalda Judda, pokazywanych na wystawie w San Francisco. Natomiast wystaw zatytuowan „Tu strzyka, tam upie, ale ry. A sumienie ksa. Tadeusz Brzozowski – inspiracje, konteksty, lady”, przygotowan z okazji stulecia urodzin Tadeusza Brzozowskiego w Pawilonie Czterech Kopu we Wrocawiu, opisuje Agnieszka Salamon-Radecka.
W najnowszym „Arteonie
take Joanna Winnicka-Gburek recenzuje wystaw „Ojczyzna w sztuce” w krakowskim MOCAK-u, Marcel Skierski komentuje wystaw „Warsztaty z rewolucji” w poznaskiej Galerii Miejskiej Arsena, a cykl powicony duchowoci w sztuce inauguruje tekstem „Rado Heroda” Tomasz Bika OP. Z kolei Dorota aglewska w rubryce „Rynek sztuki” pisze o tym, co rynkowi da internet. Agnieszka Salamon-Radecka natomiast kontynuuje seri „Poznaska awangarda”, przybliajc posta Wadysawa Skotarka. W czerwcowym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, tym razem skomentowany przez redaktor naczeln, inne recenzje, aktualia i stae rubryki.

Okadka: Tadeusz Baranowski, „Skd si bierze woda sodowa”, plansza 41/41 (fragment), blaudruk, akwarela na papierze, diapozytyw, 1982, mat. pras. Muzeum Narodowego w Krakowie

Mediations Biennale, Pozna, 11.09-30.10.2010

Biennale know-how – czyli jak zbudowa wielk wystaw
Piotr Bernatowicz
Druga edycja Mediatons Biennale w Poznaniu, w ramach ktrej swoje prace prezentuje blisko 150 artystw, skada si zasadniczo z dwch czci: wystawy gwnej zatytuowanej „Beyond mediations”, prezentowanej w Muzeum Narodowym oraz CK Zamek, oraz wystawy „Erased walls”, czciowo prezentowanej w kontenerach przed CK Zamek i w budynku dawnego szpitala przy ulicy E. Orzeszkowej w Poznaniu. Wystawa gwna zostaa przygotowana przez Ryszarda W. Kluszczyskiego oraz Japoczyka, Tsutomu Mizusaw. Kady z kuratorw wybra grup artystw niezalenie, bez wzajemnych konsultacji. W wypadku Tsutomu Mizusawy s to przewanie artyci z Japonii (oraz jeden artysta chiski i jeden tajlandzki), Ryszard W.Kluszczyski zaprosi artystw polskich, europejskich oraz amerykaskich. W ten sposb powtrzona zostaa idea leca u podstaw poprzedniej edycji biennale – zestawienia sztuki z krajw azjatyckich oraz europejskich (czytaj: krajw zachodniej cywilizacji). Podobnie jak w przypadku poprzedniej edycji, podziay s raczej neutralizowane ni akcentowane. Tytuowe mediacje czyta naley jako haso na tyle pojemne i nienarzucajce jednoznacznej interpretacji, by mogo okreli du i rnorodn wystaw sztuki wspczesnej.

Jean-Christophe Norman, „Crossing Pozna”, 2010, performance, fot. Maciej Kaczyski, materiay prasowe Mediations Biennale

Artyku dostpny w wydaniu drukowanym