W kwietniowym „Arteonie”: nad kondycj± wspó³czesnej rze¼by zastanawia
siê Karolina Staszak.
O sztuce w przestrzeni publicznej, m.in. o monumencie
Jeffa Koonsa, który – wed³ug artysty – upamiêtnia ofiary zamachów
terrorystycznych w Pary¿u oraz o kontrowersjach wokó³ tej pracy pisze Wojciech
Delikta. Projekt upamiêtniaj±cy ofiary katastrofy smoleñskiej,
przygotowany przez Jerzego Kalinê, omawia Piotr Bernatowicz. W najnowszym „Arteonie tak¿e: wystawê „Paderewski” w
Muzeum Narodowym w Warszawie recenzuje Zofia Jab³onowska-Ratajska,
a prezentacjê Ediego Hili w warszawskim MSN omawia Andrzej Biernacki. W kwietniowym
„Arteonie” równie¿: Zbigniew
Mañkowski recenzuje wystawê „Bestiarium”, odbywaj±c± siê w Gdañskiej Galerii Güntera Grassa, Dorota
¯aglewska kontynuuje cykl artyku³ów o rynku sztuki, Tomasz
Bi³ka rekomenduje twórczo¶æ Stanis³awa Wójcickiego, a Marcin Krajewski przygl±da
siê twórczo¶ci Tomasza Dañca. Z kolei Aleksandra Sikorska
pisze o rocznicowej wystawie w Muzeum Kolumby w Kolonii. W najnowszym „Arteonie” ponadto, jak zawsze, felieton Andrzeja Biernackiego, aktualia i inne sta³e
rubryki.
Ok³adka: Grzegorz Gwiazda, „Stoj±cy inaczej”, ¿ywica akrylowa, 150 cm, , dziêki uprzejmo¶ci
artysty