strona główna > nagrody ARTeonu
wybierz miasto:
B C D G K L Ł O P S T W KONKURSY
   »

W majowym „Arteonie” okresy błękitny i różowy w twórczości Picassa, będące tematem wystawy odbywającej się w Fondation Beyeler, omawia Karolina Greś. Karolina Staszak przygląda się fotografiom laureatki Nagrody „Arteonu” za rok 2018, Laury Makabresku. Z okazji wystawy „Lee Krasner: Living Colour” w londyńskiej Barbican Art Gallery sylwetkę artystki przybliża Wojciech Delikta. O współczesnej architekturze sakralnej z Jakubem Turbasą, autorem książki „Ukryte piękno. Architektura współczesnych kościołów”, rozmawia Ewa Kiedio.

W najnowszym „Arteonie” również: Zofia Jabłonowska-Ratajska pisze o pokazie Katarzyny Józefowicz w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, wystawę „Malarz. Mentor. Mag. Otto Mueller a środowisko artystyczne Wrocławia” w Muzeum Narodowym we Wrocławiu recenzuje Agnieszka Salamon-Radecka, a rzeźby Pawła Jacha rekomenduje Tomasz Biłka OP. Zbigniew Jan Mańkowski omawia publikację „Prawie nic. Józef Czapski. Biografia malarza” autorstwa amerykańskiego malarza Erica Karpelesa. W rubryce „Zaprojektowane” Julia Błaszczyńska opowiada o poznańskim powojennym meblarstwie. Łukasz Murzyn natomiast podsumowuje prace nad projektem „Dogmat! W co wierzą artyści?”, w którym wzięli udział m.in. Iwona Demko, Cecylia Malik i Łukasz Surowiec.

W majowym „Arteonie” także aktualia i inne stałe rubryki.

Nagrody ARTeonu

2011 - Piotr Wysocki

Laureatem trzynastej już edycji Nagrody „Arteonu” został Piotr Wysocki, jeden z najciekawszych artystów wideo w Polsce, absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, który w 2008 roku obronił dyplom w pracowni malarstwa prof. Jarosława Modzelewskiego oraz pracowni przestrzeni audiowizualnej prof. Grzegorza Kowalskiego.
W uzasadnieniu werdyktu kapituła Nagrody „Arteonu” stwierdziła: „Działania Piotra Wysockiego skoncentrowane są przede wszystkim na pracy z ludźmi i cechują się dużą wrażliwością społeczną. Ostatnie dwa lata były okresem intensywnej aktywności twórczej artysty. Zrealizował w tym czasie sześć projektów filmowych, w tym trzyczęściowy projekt »Granica/Krzyż/Przejście«, prezentowany w Galerii Arsenał w Białymstoku i Galerii Kronika w Bytomiu, film wideo »Czuwaj« (2010), akcje/dokumentacje wideo: »Kamanda« (2010) i »Free Run« (2011). Nagroda odnotowuje tę intensywność, a zarazem jest wyrazem szacunku dla artysty, który po czterech latach przerwy powraca do bohaterki swojego najgłośniejszego filmu – »Aldona«, aby ponownie wesprzeć ją w przełomowym momencie jej życia”.
Dorota Monkiewicz
przewodnicząca Kapituły Nagrody „Arteonu” 2011

w 2015 roku Piotr Wysocki zwrócił otrzymaną nagrodę