strona gwna
wybierz miasto:
B C G K L N O P R S T U W Z

Zielona Gra
Galeria BWA
Roman Bromboszcz, "Rozgrywka / Computainment"
09.02.2018 - 04.03.2018

Wystawa, w ktrej dominujc rol odgrywa pojcie "gra" oraz zjawiska z nim zwizane. To kolejna odsona sztuki, ktra zorientowana jest na partycypacj i zabaw, nie wyczajc przy tym innych emocji, pewnego elementu refleksji a nawet niepokoju. „Rozgrywka" jako sowo zawiera w sobie inne sowa. Zjawisko to nazywam moc nazwy. W tym konkretnym przypadku chodzi w szczeglnoci o sowo „rozrywka".
Mona przypuszcza, e w sztuce wspczesnej nie ma wiele miejsca na rozrywk. Wprost do zabawy odnosz si niektre grupy artystyczne, ale wiele z nich jest obojtna na pytania typu: ciepe czy zimne? na smutno czy na wesoo? W polskiej sztuce wspczesnej naleaoby odnotowa Pomaraczow Alternatyw, Luxus oraz d Kalisk. Bliej XXI mona wskaza przemiewcz grup Azorro, niemniej wci byyby to wyjtki na morzu nastroju patetycznego, powanego lub intelektualnego.
W prezentowanej wystawie nie chodzi o ikonograficzne lub materiaowe nawizania do twrczoci wspomnianych grup. Samoczynnie aktywizuj si zjawiska pokrewne dla poezji cybernetycznej. Patrzc na zaprezentowan na wystawie twrczo znajdujemy grafik komputerow, sztuk komputerow, stanowiska z myszami komputerowymi, murale, odtwarzacze i suchawki na kubikach, litery i banery w przestrzeni. Do tego wyposaenia wizualnego doda naley dwiki skomponowane w ptle.
Po stronie interaktora ley ta sia, ktra uruchamia du cz z wirtualnych pocze. Interaktor moe przeksztaca prac komputerow, uruchamia strumienie audio i zmienia grafiki na ekranach. Na wystawie udostpnione zostan albumy z muzyk elektroniczn odnoszce si do kultury cybernetycznej a take dwiki stanowice integraln cz prac. Cao ekspozycyjna tworzy nadrzdne dzieo sztuki przenikajce si dwikowo, barwnie i tekstualnie. Kompozycja w ten sposb stworzona jest rodowiskiem, czciowo responsywnym, a czciowo kontemplacyjnym ale rwnoczenie aktywnym. 

Roman Bromboszcz

Roman Bromboszcz - zajmuje si dziaalnoci na pograniczu sztuk wizualnych, muzyki elektronicznej, literatury, programowania, nauk na styku rnych problemw. Tworzy obiekty, w ktrych wykorzystuje znaki, tekst, elementy typograficzne, kolory, dwiki, grafik i fotografi. Umoliwia odbiorcy dziaanie wewntrz swoich realizacji, zarwno na poziomie dotykowym jak i wirtualnym. Wykorzystuje jzyki programowania jako rdo inspiracji i narzdzie pracy porwnywalne z glin lub farb w tubce. W 2005 roku wprowadzi do obiegu termin „poezja cybernetyczna". Stan na czele grupy Perfokarta wraz z innymi osobami podejmujcymi dziaalno na styku literatury i sztuk wizualnych. W latach 2003-2014 by liderem grupy KAL(e)KA wykonujcej muzyk elektroniczn i wydajcej pismo undergroundowe. Tworzy cykle graficzne, cz z nich trafia rwnolegle zarwno do ksiek jak i w formie wydrukw w ramy. Produkuje ptle dwikowe suce do udwikowiania plikw cyfrowych z zawartoci dynamiczn. Pliki te publikowane s pod postaci stron internetowych, na ekranach lub na powierzchni wydrukw. W twrczoci podejmuje tematy z zakresu automatyzacji, cybernetyzacji, przemian spoecznych w XXI wieku pod wpywem rozrastania si sieci informacyjnych.

[zwi]

Wobec natury
Karolina Staszak

Trudno o bardziej uniwersaln tematyk od przepeniajcego dziea Wyspiaskiego wiata przyrody” – pisze Micha Haake w recenzji krakowskiej wystawy, prezentujcej obszerny dorobek krakowskiego modernisty. Recenzent wymienia gatunki rolin, ktrych wizerunkami Wyspiaski zapenia arkusze i kartony: rabinia akacjowa, mlecze, kwiaty liwy, re, nasturcje, dzwonki, kosy pszenicy i yta, winna latorol, soneczniki, pokrzywka ta, »

reklama

malarstwo informacje - czytanie modych - sztuka wspczesna informacje - krytyka artystyczna - sztuka modych